www.asu.pl :: Zobacz temat - Sondy za katalizatorami.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sondy za katalizatorami.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ncmarcin
*
*


Dołączył: Jan 26, 2007
Posty: 21
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 9:00    Temat postu: Sondy za katalizatorami. Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich. Katalizatory w moim autku niestety dogorywają. Wyciął bym je po prostu ale niestety w windstarze są 4 sondy, dwie przed i dwie po katalizatorach. Czy ma może ktoś jakieś doświadczenia odnośnie powyższego zabiegu, albo wiedze w kwestii jak powinien wyglądać prawidłowy sygnał z sond po katalizatorch. Mógłbym wtedy pomyśleć nad zbudowaniem jakiegoś emulatorka (programuje troche mikrokontrolery) i zapomnieć o problemie. Oczywiście narazie są to rozważania czysto teoretyczne i nie dotyczą legalności takiego zabiegu. Interesuje mnie raczej jakie szkody niesie to dla auta a w szczególności jak wpływa na prace silnika i skrzyni i czy da się to ominąć.
_________________
Dodge Caravan 3.3 97
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co wiem to wyrzucenie katalizatorów spowoduje spadek ciśnienia w początkowej częsci wydechu a co za tym idzie niedogrzewanie sond i błędne ich wskazania. Montowanie elektroniki do emulacji sygnału jest jak leczenie bólu zęba tabletkami przeciwbólowymi (maskowanie problemu). Można zastosować coś w rodzaju tłumika wprowadzającego opór lub strumiennicy (choć tego nie polecam). Utrzyma się ciśnienie spalin, a jednocześnie nie będzie blokowany ich przepływ jak w zapchanym katalizatorze. Zbyt swobodny wypływ spalin niedogrzeje sond ale zbyt duże ciśnienie może zaszkodzić i tak słabym uszczelkom pod głowicami.
Moje doświadczenia nie są niestety związane z autami amerykańskimi, a już tym bardziej z Windstarem. Ten sam temat mnie niedługo czeka więc chętnie poczytam co inni mają do zaoferowania.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ncmarcin
*
*


Dołączył: Jan 26, 2007
Posty: 21
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 9:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystkie sondy w Windstarze o ile są sprawne posiadają grzałki. Czy naprawde zmniejszenie ciśnienia na wylocie tak je ochłodzi że odczyty nie będą miarodajne? Nie chce emulować pierwszych sond bo to faktycznie nie miało by sensu. Raczej zastanawiam się jak wpływa sygnał z tych za katalizatorem na prace silnika i czy wogóle wpływa . A może montuje je się tylko po to aby testować stan katalizatorów?
_________________
Dodge Caravan 3.3 97
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 10:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jedna jest uszkodzona i pokazuje jakieś kosmiczne wartości, a nie ma to wpływu na pracę silnika. Nie zapala się też check. Na moje niefachowe oko komputer porównuje wartości sond przed i po katalizatorze w celu określenia jego stopnia zużycia.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto Maj 06, 2008 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli sondy są uszkodzone, a nawet tylko jedna to odrazu silnik dostaje w kość, przekłada się to na spalanie, np zabogata lub zauboga mieszanka. Wystarczy sobie wykręcić świece żeby zobaczyć że jednak coś się dzieje.

Ostatnio zainstalowałem sobie diodowy wskaźnik AFR, i dowiedziałem się dzięki niemu że jedna z sond zacięła się w pozucji optymalnej (tzn zielone diody), czyli np przy przyspieszaniu silnik myśli że mieszanka jest średnia więc daje więcej paliwa, no ale sonda nadal mówi, mieszanka średnia, więc komp daje jeszcze bardziej wzbogaca mieszankę. Teraz wiem dlaczego miałem takie czarne świece, mimo że samochód jeździł bez zarzutu.

A tak wogóle to polecam założenie instalacji gazowej 1 generacji na blosie, wtedy wogóle mamy system paliwowy niezależny od wszelkich sond, kompów i czujników. Właśnie mam taką instalkę, a odczyty z sond lambda traktuje tylko orientacyjnie, do regulacji blosa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto Maj 06, 2008 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co ja sie orientuje (tak twierdzą elektronicy)to tylko dwie pierwsze sondy mają wpływ na pracę silnika,a te drugie dwie na wydechach to tylko mają wpływ na ekologię Smile - więc nie powinno to mieć wpływu na całokształt jak dwie pierwsze są sprawne na 100% Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Maj 07, 2008 7:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwsze sondy mam ok. Jedna z sond za katalizatorami pokazuje dziwne wartości. Jak byłem w ASU to przy okazji zapytałem o to. Rafał stwierdził, że nie ma się czym przejmować... na razie. Czeka mnie spory przegląd auta więc wtedy wymienię.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group