www.asu.pl :: Zobacz temat - Rozrząd Cirrus
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozrząd Cirrus

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 11:57    Temat postu: Rozrząd Cirrus Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich forumowiczów jestem tu nowy.
Od niedawna jestem posiadaczem Chryslera Cirrusa z silnikiem 2,5 V6 i mam taki problem mianowicie nie pali na wszystkie garki, wymieniłem właśnie pompe wody oraz pasek rozrządu i po złorzeniu nie gada, pytanie do kolegów czy da się zle ustawic rozrząd w tych silnikach ?? może macie jakieś sugestie uwagi itd. prosze o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeżeli wymieniałeś rozrząd i po całej akcji nie działa a wcześniej było wszystko OK to na 99,9% coś nie tak z ustawieniem paska na kołach
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 12:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszystkie znaki zachowane wał, głowica, głowica
mam pytanie czy 1 pełny obrót głowicy jest równy 1 obrotowi wału ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 13:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

obroty wałów się równają, jedynie podczas pracy silnika wygląda to troszkę inaczej bo musi nastąpić ssanie, sprężanie, praca i wydech. Nie znam budowy twojego silnika, ale jeżeli aparat zapłonowy pracuje na wałku "pośrednim to bardzo łatwo popełnić błąd w ustawieniach znaków na kołach pasowych.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 13:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po złożeniu nic sie nietrzaska w silniku czyli powinno być ok 2.5 V6 24 zawory to silnik mitsubichi przynajmniej tak piszą na forum
aparat zapłonowy jest napędzany z głowicy, wyciągałem i wyczyściłem, ale nic to też niedało....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 13:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak dla pewności sprawdziłbym czy oby znaki na kołach na 100% są poustawiane i czy nie ma przypadkiem jakichś dodatkowych znaków które mogły wprowadzić w błąd.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozrząd składałem zgodnie z instrukcją z haynes`a znaki na metalowej osłonie kółek głowic oraz na wale, ale dla pewności sprawdze jescze raz
mam wrażenie jak by palił tylko na dwa cylindry....
Czy w waszych amerykanach jest też tak mało miejsca na manewrowanie jakimi kolwiek kluczami przy silniku ?? bo w cirrusie 2.5 V6 jest masakra...pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

walki w glowicy obracaja sie 2 razy wolniej niz wal korbowy(to wynika z zasady dzialania silnika 4T).
nie wiem jak dokladni jest to zrobione w cirrusie ale:
to czy masz dobrze ustawiony rozrzad najprosciej sprawdzic odkrecajac pierwsze swiece(najczesciej pierwsze znaczy pierwsza od napedu rozrzadu- ale sa wyjatki np.niektore reno i radzieckie gdzie numeracja cylindrow jest od sprzegla) i wkladajac np.srubokret..w momencie gdy tlok bedzie w GMP powinien ci sie pokryc znak na walku oraz na wale korbowym.- sprawdz to!
napisales ze nie pali na wszystkie, ale jesli bys mial zle ustawiony rozrzad to nie powinien palic na wszystkie z jednej glowicy (choc tez niezawsze tak jest) - ale sprawdz na ktore konkretnie nie pali bo sprawa moze lezec w elektryce a nie rozrzadzie!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki za wskazówki marcys, numeracja cylindrów zaczyna się od lewej strony czyli od rozrządu kolejność zapłonu 1-2-3-4-5-6 strona jedna v 1-3-5 a druga 2-4-6 więc opierając się o twój post gdy 1-wszy tłok będzie w GMP na głowicach i wale powinienem mieć znaki ?? kapa troche bo znów mnie czeka ściąganie kolektora ssącego i innych bebechów jedna strona V przysłonięta jest kolektorem i niema dostępu do świec, ale cóż jutro wstaje rano i walcze, niemoge się doczekać aż V6 zagra...pozdrawiam
Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokładnie tak jak kolega "marcys" napisał, kiedy tłok pierwszego cylindra będzie w GMP znaki muszą się wzajemnie pokrywać na jednej jak i na drugiej głowicy, warto byłoby sprawdzic czy oby to ustawienie wałka zamyka tez zawory w pierwszym cylindrze, bo nie dam głowy że nie ma na kole jakiegoś innego znaku który wprowadza zamęt w ustawieniach
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

można sprawdzić tak.odkręcić świecę może i kilka garów odkręcić pokrywe zaworów do otworu po swiecy włożyć kawałek pręta i obracając wałem patrzeć uważnie na położenie tłoka o otwarcie zaworu ssącego lub wydechowego i w przybliżeniu zobaczysz koordynacje suwów w stosunku do położenia tłoka.tłok idzie w dół to otwiera się zawór ssący .tłok do góry zamyka się szybciej.itd. ale nie jest to dokładne bo musiał byś ten silnik znać na wylot
bo przesunięty o jeden ząbek może być nie zauważalne sprawdz elektrykę jak koledzy pisali bo szkoda na nowo to rozbierać. Very Happy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldi69lx
*
*


Dołączył: Jan 10, 2008
Posty: 43
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 4:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj dejv84 ! Wielki szacunek dla Ciebie!!! Szukałem na forach kozaka coby się odważył grzebać przy rozrządzie w V6 ale nie znalazłem... Mam do wymiany pompe wody i w związku z tym kilka pytań... Jak możesz to wrzuć jakiś kontakt do siebie bo nie chcę robić bałaganu w tym wątku... Wink Pozdro, Waldek...
_________________
Waldi / Stratus2,5V6*95
Stratus2,5V6*96 gaz od Lyky'ego
Chevrolet Trans Sport 3,4V6*98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 6:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale przeciez nie przesadzajcie z tym silnikiem V6! jak ktos ma blade pojecie o dzialaniu silnika, robil wczesniej rozrzad w R4, to i w V6 wymieni. pozatym dla pewnosci przed sciagnieciem paska ZAWSZE warto silnik ustawic na "0" i sprawdzic czy sie znaki pokrywaja i czy wogole SA znaki bo w niektorych silnikach poprostu nie ma znakow! wtedy trzeba wziasc jakis lakier lub punktak i samemu zrobic znaki i po problemie...aha i jescze jedno - czasem jak ustawimy na znaki i nalozymy pasek to przy napinaniu potrafi nam obrocic jednym walkiem o 1 zabek - ale to w zaleznosci od konstrukcji napinacza,rozrzadu,wzajemnego ustawienia kol itp ale zawsze warto to wziasc pod uwage! no i ZAWSZE juz po wszytskim warto przekrecic kluczem 1 pelny obrot silnika dla kontroli czy aby wszytsko jest OK i czy tlok nie dobija do zaworu...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 8:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dejv84 napisał:
po złożeniu nic sie nietrzaska w silniku czyli powinno być ok 2.5 V6 24 zawory to silnik mitsubichi przynajmniej tak piszą na forum
aparat zapłonowy jest napędzany z głowicy, wyciągałem i wyczyściłem, ale nic to też niedało....

wyciągałeś aparat ? a jak ustawiłeś palec (jeśli jest) bo u mnie w 3,0 jak wyjmę kopułkę i ja odwrócę to pierwszy cylinder nie jest tam gdzie wkładam kabel od wys napięcia tylko z drugiej strony, sprawdź to moze źle masz aparat ustawiony....
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldi69lx napisał:
Witaj dejv84 ! Wielki szacunek dla Ciebie!!! Szukałem na forach kozaka coby się odważył grzebać przy rozrządzie w V6

przecież to nie problem w fordzie 1,8 w dieslu jest gorzej .....
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wyciągałeś aparat ? a jak ustawiłeś palec (jeśli jest) bo u mnie w 3,0 jak wyjmę kopułkę i ja odwrócę to pierwszy cylinder nie jest tam gdzie wkładam kabel od wys napięcia tylko z drugiej strony, sprawdź to moze źle masz aparat ustawiony....



zazwyczaj w aparacie jest wycięcie, i kopółki nie powinieneś zapiąć w innym położeniu niż prawidłowe. po wyjęciu aparatu niestety trzeba bardzo uważać żeby go spowrotem założyć prawidłowo
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 11:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po wyciągnięciu aparatu zapłonowego niema możliwości się pomylić przy jego składaniu jak i montażu palec pasuje tylko w 1 sposób to samo jest z kopułką oraz jego napędem w głowicy, jak również kable WN opisane na kopułce...
Niemiałem czasu i nie rozebrałem jeszcze tego rozrządu, ale myśle że jutro prace w tym zakresie będą popchnięte o krok dalej....

PS: kontakt dla waldi69lx moje GG 3669086 albo lepiej załóż nowy temat chętnie pomoge, a przy okazji te info może się komuś jeszcze kiedyś przydać pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to pozostaje sprawdzenie czy aby pasek jest założony poprawnie, jeżeli z paskiem jest wszystko OK to problem musi leżeć po stronie elektrycznej
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a i jescze mi sie cos przypomnialo - na kole walu korbowego mozesz miec 2 znaki FT i RT (lub cos w tym stylu- gdzie FT oznacza przednia glowice, RT tylna). i wtedy najpierw ustawiasz na FT i na przedniej glowicy masz miec GMP na pierwszym cyl, pozniej RT i na tylnej glowicy GMP. no to tak na wszelki wypadek gdybys mial 2 znaki Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a i jescze mi sie cos przypomnialo - na kole walu korbowego mozesz miec 2 znaki FT i RT (lub cos w tym stylu- gdzie FT oznacza przednia glowice, RT tylna). i wtedy najpierw ustawiasz na FT i na przedniej glowicy masz miec GMP na pierwszym cyl, pozniej RT i na tylnej glowicy GMP. no to tak na wszelki wypadek gdybys mial 2 znaki Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tam jest w prosty sposób określone. Są tylko znaki na kołach rozrządu, i znak na kole wału. W Haynesie nie napisali że należy podczas pozycjonowania kół na rozrządzie cofnąć o trzy wcięcia koło na wale (od znacznika) w lewo, tak by podczas ruchów kołami nie trącić zaworów. No i nie napisali że demontaż to też w pozycji zerowej się zaczyna. Bo zakładając że zawory są nieuszkodzone, i że jak kręcisz ręcznie co najmniej dwa pełne cykle, to po tych cyklach znaki są zsynchronizowane, że pasek jest ten co powinien,to nie ma bata musi być dobrze. Bo aparatu zapłonowego fakt, nie idzie inaczej wstawić.
Ja raczej obstawiałbym źle zmontowany kolektor dolotowy, ten który demontowałeś. Często się zdarza w tym silniku mikro uszkodzenie uszczelki właśnie na tym połączeniu. I wtedy to zachowuje się w ten sposób.
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, rozrząd w moim Cirrus`ie ustawiony, są tylko jedne znaki i niema możliwości się pomylić, po złożeniu wszystkich bebechów nadal to samo jak by na 2 cylindry tylko chodził...iskra jest wszędzie tak jak ma być, wtyski są bo mrugają mi na diodzie led, pytanie mam gdzie jest czujnik położenia wału ?? Ponieważ moje podejżenie pada właśnie na niego, innego sensownego rozwiązania nie widze, jeżeli macie jakieś sugestie prosze piszcie....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik jest z prawej strony poniżej aparatu zapłonowego. Ale nieruszałeś go? Dziwnym było by, gdyby akurat teraz, tak z nienacka padł... Confused Co do sensownych rozwiązań, na pewno jakieś jest. Zastanówmy się tylko na spokojnie. Piszesz że niby nie pali, ale na wyższych obrotach też?
-Jak wyglądają świece po chwili pracy? (niestety najlepiej sprawdzić wszystkie): oczywiście nawet jeśli jest iskra, i nawet jeśli LED pokazuje pracę wtrysku nie zawsze musi dojść do zapłonu, prawda? A może wtrysk nie leje, albo właśnie mocno leje?
-Kompresję sprawdzałeś? Zawsze jest możliwość że zawór uszkodzony... Confused
No ale podsumowując, to cofnij się w czasie i przypomnij sobie co dotykałeś. Przede wszystkim upewnij się czy czujniki temperatury wskazują poprawnie, (ten na kolektorze ssącym odpowiedzialny jest za kąt zapłonu).
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Nie Lut 10, 2008 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kompresji nie sprawdzałem, czujnika na kolektorze również, czyż by wtryski mogły nagle wszystkie 6 lać lub conajmniej 4 ponieważ mam wrażenie jakby tylko na 2 cylindry pracował napewno niepali 2 - 4 reszty niezdążyłem sprawdzić, na obroty wyższe wchodzi w sumie bez większych problemów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldi69lx
*
*


Dołączył: Jan 10, 2008
Posty: 43
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lut 11, 2008 6:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... Coś nie wydaje mi sie żeby V6 pociągnął na 2 cylindrach.... i jeszcze na wysokie obroty... Cool
_________________
Waldi / Stratus2,5V6*95
Stratus2,5V6*96 gaz od Lyky'ego
Chevrolet Trans Sport 3,4V6*98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Pon Lut 11, 2008 17:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

macie jakieś pomysły na ten problem ?? z niepalącymi cylindrami napewno nie pali na 2 (mokra świeca) - 4 (słucha, ale podczas pracy silnika gdy odłącze wtrysk nic niereaguje czyli niema wpływu na prace więc niepali) iskra wszędzie jest, przemieniając świece z pracującego 6 na 2 nadal bez zmian do cylindrów pod kolektorem niemam dostępu więc też niewiem...pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Pon Lut 11, 2008 17:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a zapomniałem dodać, kod 23 pojawia mi się podczas czytania błędów, 23 oznacza możliwość uszkodzonego czujnika temperatury powietrza, lecz czyż on mógł by taki bałagan robić ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Lut 15, 2008 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli ten czujnik nie pracuje poprawnie, to nie jest w stanie dobrać kąta wyprzedzenia.
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group