www.asu.pl :: Zobacz temat - Prędkościomierz i bezpieczniki
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prędkościomierz i bezpieczniki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
anddodge
*
*


Dołączył: Jan 30, 2008
Posty: 19
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Lut 02, 2008 9:22    Temat postu: Prędkościomierz i bezpieczniki Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich.
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Dodge Grand Caravan 3.8L LPG od mechanika niewiele się mogę dowiedzieć, no chyba że mu zlecę robotę przy aucie, tak było z tempomatem który przestał działać po wymianie filtra powietrza, na pytanie co mogło się stać gdybał że to może być wiele rzeczy a wystarczyło włożyć rękę pod akumulator i podpiąć przewód podciśnienia Evil or Very Mad.
Moje pytanie dotyczy prędkościomierza: gdy kluczyk nie jest przekręcony na zapłon wskazówka spokojnie leży na zero, gdy włączę zapłon wskazówka ustawia się na około 50km/h a nie na zero, podczas jazdy zachowuje się normalnie ale żeby sprawdzić ile jadę to odejmuję od danej prędkości te 50km/h. Gdzie szukać w skrzyni czy może w zegarach na desce, może ktoś miał podobny problem?
A drugie pytanie to: ile jest "skrzynek" bezpieczników w takim aucie znalazłem dwie pod maską i pod deską od strony kierowcy, tam sprawdziłem bezpieczniki są dobre a nie działają mi światła pozycyjne z przodu, jeden halogen i podświetlenie przełącznika świateł, regulacji lusterek i regulacja oświetlenia wnętrza (o ile to jest podświetlane, nie działa odkąd go mam)
Może błahe problemy ale mnie irytują Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
EDEX
*
*


Dołączył: Nov 07, 2007
Posty: 129
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Sob Lut 02, 2008 11:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Confused witaj!nie znam się na prędkościomierzach ale kiedyś była tylko linka i ewentualnie magnes do przenoszenia napędu na wskażnik.nie zagbłebiałem się w ten temat ale po opisie wnioskuję że odczyt jest elektroniczny.tak jak wszystkie przyrządy pomiarowe za pomocą oporników mają ustalone tzw.punkty pomiarowe/0-zero,oraz max,czasem środkowe położenie/a pomiar z czujnika podając impulsy powoduje wychylanie się wskażnika.jeżeli masz taki układ to najprawdopodobnie musiałbyś poszukać lutowań oporników odpowiedzialnych za ustawienie zera/bo dlaczego po włączeniu zasilania już pokazuje jakąś wartość/ Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
anddodge
*
*


Dołączył: Jan 30, 2008
Posty: 19
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Lut 02, 2008 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za szybką odpowiedź, coś już wiem ale gdzie szukać tego układu z opornikami mam nadzieję że nie za prędkościomierzem, z tego co wyczytałem na forum to przy skrzni biegów jest kostka i czujnik może jest to osobny układ elek. ale gdzie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group