www.asu.pl :: Zobacz temat - Napinacz paska
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Napinacz paska

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ktadeusz2
*
*


Dołączył: Oct 10, 2007
Posty: 13

PostWysłany: Pią Paź 19, 2007 21:05    Temat postu: Napinacz paska Odpowiedz z cytatem

Witam !
Mam pytanie na temat wymiany napinacza paska wielorowkowego.
Czy w warumkach "domowych" mam możliwość jego wymiany?
Jakie czynności w kolejności powinienem wykonać aby praca poszła mi sprawnie.Może są jakiś "kruczki"?
Proszę o podpowiedź w tej sprawie
Dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Tadeusz
(jest to już mój trzeci post,który myślę ukaże się wreszcie -do trzech razy sztuka)
_________________
TADEUSZ
Plymouth G.Voyager 3,3l./98r
sekwencja PRINCE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Paź 23, 2007 23:06    Temat postu: napinacz Odpowiedz z cytatem

Nie ma problemu z wymiana. Wystarczy klucz oczkowy na napinacz i jakas rurka. Napinasz i sciagasz pasek. Fachowo robi sie to specjalnym przyrzadem ktory wyglada jak wielka wajcha/dzwignia ale bez tego zrobisz to spokojnie. Jak sciagniesz pasek to odkrecasz napinacz i po problemie. Trzeba sie troche nagimnatykowac... Musisz uwarzac przy sciaganiu paska aby nie wepchnac rak gdzie nie trzeba.... (moze zeslizgnac sie napinacz i pasek przytrzasnie palce...). Ogolnie nie jest to trudny zabieg. Powodzenia....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ktadeusz2
*
*


Dołączył: Oct 10, 2007
Posty: 13

PostWysłany: Sro Paź 24, 2007 12:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za podpowiedź.
Przyznam szczerze,że nie za bardzo nie rozumię kwestii odkręcenia napinacza Wiele razy ściągałem pasek po uprzednim odkręceniu rolki i-przyznam szczerze-oglądając okolice napinacza nie zauważyłem śruby bądź nakrętki, która byłaby odpowiedzialna za przykręcenie napinacza.Może jakiś szkic lub rysunek pomógł by mi w rozwiązaniu tego problemu. Już wstyt jeździć z popiskiwaniem paska
Pozdrawiam i czekam na dopowiedź
ps. tak przy okazji pytanie do ASU-czy macie obecni napinacze do s-ka 3,3l / 98r.
_________________
TADEUSZ
Plymouth G.Voyager 3,3l./98r
sekwencja PRINCE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 24, 2007 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zakladasz klucz oczkowy na srube osi rolki napinacza. pociagajac za ten klucz odpowiednio(lub naciskajac-zalezy jak wlozysz) rolka ze sprezyna sie podda i pasek zejdzie latwo bez odkrecania czegokolwiek. tak jest w pontiacu ,ale sadze,ze patent podobny jest wszedzie
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ktadeusz2
*
*


Dołączył: Oct 10, 2007
Posty: 13

PostWysłany: Sro Paź 24, 2007 15:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To przerabiałem już nie raz. Problem w tym,że ja chcę wymienić cały napinacz a co za tym idzie muszę go zdemontować. W warunkach "polowych" trudno jest dostrzec sposób jego montarzu na silniku i tu właśnie mam problem bo nie wiem a raczej nie widać "co mam odkręcać"
_________________
TADEUSZ
Plymouth G.Voyager 3,3l./98r
sekwencja PRINCE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 24, 2007 15:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a teraz rozumiem:) powiem ci,ze nie wiem jak to jest rozwiazne w tym silniku ale napewno ktos odpowie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ktadeusz2
*
*


Dołączył: Oct 10, 2007
Posty: 13

PostWysłany: Sro Paź 24, 2007 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W każdym razie dzięki za zainteresowanie się tematem.Czekam może ASU w drugim poscie coś dorzuci od siebie. A może ktoś ma rysunek lub fotkę napinacza ale od drugiej strony(czyli tej, która styka się z silnikiem)
Na foto ze sklepu ASU nie widać nic związanego z mocowaniem
Czekam na pomoc i dziękuję
Tadeusz
_________________
TADEUSZ
Plymouth G.Voyager 3,3l./98r
sekwencja PRINCE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 24, 2007 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Naponacz jest przykręcony 1 śrubą do bloku.
Przynajmniej w Windstarae.
tu masz fotke: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=260194544
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pią Lis 09, 2007 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No jeżli masz taki sam silnik jak w Dodge to masz trochę pracy i gimnastyki.
Zdejmij klemy z akumulatora. Możesz zdjąć pasek wielorowkowy używając klucza 15 - najlepiej oczkowego odsadzony. Muszisz zdemontować uchwyt alternatora. wyjąć przewody i wuciągnąć alternator.
Wsadzasz głęboko rękę i od tyłu napinacza wyczuwasz nakrętkę (jak pamietam 17). Odkręcasz nakrętkę i wyciągasz napinacz. Wsadzasz nowy i odwrotnie.
W razie pytań dzwoń 509 55 11 31
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ktadeusz2
*
*


Dołączył: Oct 10, 2007
Posty: 13

PostWysłany: Sob Lis 10, 2007 16:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

:D
Wielkie dzięki dla WMA Nareszcie konkretna odpowiedż
Parokrotnie zaglądałem do komory s-ka próbując zlokalizować mocowanie i nic nie znalazłem.Teraz wiem jak się do tego zabrać bez niepotrzebnych innych czynności,które dodały by mi więcej pracy.O tym,że jest to trochę gimnatyki to wiedziałem,tylko nikt mi nie umiał podpowiedzieć "jaka to dyscyplina"(myślę o znajomych a nie FORUM)
Jeszcze raz dzięki
Pozdrawiam Tadeusz
_________________
TADEUSZ
Plymouth G.Voyager 3,3l./98r
sekwencja PRINCE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 0:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Podłączę się pod temat ...
Zaczął mi się odzywać napinacz paska w PTS 3.8 .... wiec jak Asu wspomniał w jakimś innym temacie, lepiej dmuchać na zimne w dodatku, ze trasy mi się szykują...
A pytanie brzmi .... cena napinacza jak dla mnie jest absurdalnie i niewytłumaczalnie wysoka, czy ktoś może próbował wsadzić jakiś europejski zamiennik? Albo czy próbował regenerować .... w końcu tam nie ma super tajnego mechanizmu przenoszenia siły itp Razz tylko kółeczko na łożysko Wink plus coś tam, co zobaczę jak jutro go wykręcę.
Ale po co uczyć się na swoich błędach, jak ktoś może już w tym grzebał .... a jak nie, to będę pierwszy Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 1:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A dlaczego sadzisz ze to napinacz? Moze tylko koleczko-konkretnie lozysko w nim. Same koleczko kupisz za 8 dolcow i po klopocie! Sprezyny w napinaczach psuja sie rzadko,a tam poza gruba sprezyna nic wiecej nie ma. Polecam najtansze kolka Dorman - sa identyczne dla napinacza i idler. http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1988196 Aha - koleczko odkrecasz bez odkrecania napinacza!- sprawdz tylko ,bo chyba jest odwrotny gwint i srube trzeba odkrecac w prawo.Nie pamietam dokladnie w jakich to bylo autach ,ale chyba w GMach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 7:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest tak jak pisze mark(jak zawsze Very Happy ) gwint jest odwrotny. starczy dobry klucz i kolko masz w reku. mozesz kupic oryginal(zamiennik) ale mozesz tez zabrac kolko i pojechac do jakiegos dobrego sklepu i dobrac cos europejskiego-wiem,ze koledzy od czegos popularnego kupowali i to w dodatku metalowe. wazna jest srednica na os lozyska ,a srednica kolka czy jego szerokosc juz mniej(no byle nie za waskie).
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 8:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jednak polak potrafi Razz
Tylko problem w tym, ze oprócz lekkiego hałasowania napinacz po prostu jakby podskakiwał co jakiś tam czas .... nie jest to cykliczne, tylko jak mu się tam spodoba ..... napinacz tak lekko podskoczy i wydaje wtedy dodatkowe atrakcyjne dźwięki.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 10:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

widzialem juz tak podskakujace napinacze:) biorac pod uwage cene nowego nalezy rozwazyc zakup uzywki z dobrego zrodla.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 23:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli moja intuicja mnie nie myli Razz
A może powiesz jak go wymontować całego? bo tak rzuciłem okiem, ale dobrze byłoby wiedzieć co tam trzeba wykręcić, żeby wyjąć cały.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie. Czy jak nałożę klucz 15 na nakrętkę rolki napinacza dołożę rurkę to mam ją do góry napierać? Jak dużej siły użyć? Proszę o szybką odpowiedź bo samochód rozgrzebany do wymiany alternatora bo łożysko piszczy. Do pełni szczęścia brakuje tylko poluzować pasek.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jakbys dokrecal śrubę
Co do siły to zależy jak ustawiła klucz ale wyczyjesz.

Ja w kanciaku nakładami na śrubę rurke, a druga zapieram o podszybie i o ta rurke i naciskam. Dla mnie tak jest wygodniej ale nie wiem jak to się da w jajku
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli do dołu OK dzięki.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Czw Kwi 25, 2013 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

operacja się udała pacjent żyje Smile . Nowy używany alternator zamontowany i przestało trzeszczeć pod maską. Dla potomnych, którzy będą pierwszy raz coś takiego robić - rolka napinacza znajduje się blisko alternatora a nie przy sprężarce klimy (jeszcze trochę i urwałbym śrubę od tej rolki przy klimie) reszta poszła gładko, a przy okazji wymienione świece bo żal by było nie skorzystać z tak rozebranej góry.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group