www.asu.pl :: Zobacz temat - Wspomaganie układu kierowniczego
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wspomaganie układu kierowniczego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Silesian
*
*


Dołączył: Nov 14, 2006
Posty: 36

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 21:45    Temat postu: Wspomaganie układu kierowniczego Odpowiedz z cytatem

Witam i o radę pytam Smile
Na wolnych obrotach silnika wspomaganie kierownicy zaczyna kiepsko działać. Czasem kierownica daje lekki opór a czasem ledwo ją mogę obrócić.
Najczęściej przy wyhamowaniu i wejściu w ostry zakręt lub przy manewrowaniu na parkingu.
Zauważyłem też, że w upały, lub w trasie po paru godzianch podróży sytuacja jest coraz gorsza.
A jak biorę autko rano z parkingu (i jest zimne) to wszystko jest okej.
Poziom płynu w zbiorniczku mam prawidłowy.
Apropos co leje się do wspomagania do Chryslera Voyagera 2,5 TD?

W ASTRO w Katowicach zdiagnozowali to na "padającą pompę wspomagania" i zaproponowali wymianę za 700 zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Erto
*
*


Dołączył: May 18, 2007
Posty: 23

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chce cie martwic ale maja racje...Olej jak jest zimny jest gestszy i wspomaganie jeszcze jakos dziala ale jak sie rozgrzeje to rzednie i wtedy cisnienie jego spada a co za tym idzie slabnie wspomaganie.Pompa do wymiany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do wspomagania lejesz olej przekładniowy taki jak do automatu.
A kiedy miałeś wymieniany i czy sprawdzałeś poziom.
Piszesz,że jak pojeździsz to jest coraz gozej, może masz stary płyn który stracił już swoje własności i wraz ze wzrostem temperatury nie pracuje właściwie. Przy awarii pompy tak samo by było na początku jazdy jak i póżniej, no i jak się kończy pompa zazwyczaj wydaje z siebie jakieś dźwięki a najbardziej przy skrajnych położeniach kierownicy.
Przynajmniej takie jest moje doświadczenie z audi, ale nie jestem fachowcem. Laughing
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Silesian
*
*


Dołączył: Nov 14, 2006
Posty: 36

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:
A kiedy miałeś wymieniany i czy sprawdzałeś poziom.


Kupiłem to auto i dopiero wymieniam różne płyny, filtry. Autko ma niby 120 000, ale kto to wie ile ma naprawdę...
Poziom OK.

Anthrax napisał:
jak się kończy pompa zazwyczaj wydaje z siebie jakieś dźwięki a najbardziej przy skrajnych położeniach kierownicy.

Na razie jedynie przegub daje dzwięki w skrajnych położeniach. Confused

Warto jeszcze inwestować w wymianę płynu?

Są tam jakieś filtry??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wsoim Voyku wymieniałem płyn przy przebiegu 300tys.km, był delikatnie mówiąc żurek ale mimo 380tys przeb. pompa dalej działa, po wymianie płynu wyraźnie lepiej działało. W układzie nie ma rzadnego filtra, jeśli chodzi o wymianę płynu koszt około 20 zł, sam pomyśl bo jak to płyn to szkoda ładować się w pompę
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Silesian
*
*


Dołączył: Nov 14, 2006
Posty: 36

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No jasne. Jutro zmieniam płyn.
Wie ktoś może jak spuszcza się stary płyn i ile litrów trzeba nowego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 22:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spuszcza sie odpinajac przewody od przekladni ale ja zwykle wysysam ze zbiornika strzykawka. raczej nie litrow tylko millitrow:) mysle,ze nie wiecej niz 0,7l ale to trza sprawdzic w manualu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja odkręciłem przewód od pompy, oczywiście na wyłączonym silniku, skręciłem koła skrajnie w jedną drugą, nowy olej lałem przez zbiorniczek z miarką , nie pamiętam dokładnie ile wchodzi ale chyba litr wystarczy.
A póżniej załączyłem silnik kręciłem kierownicą do skrajnych położeń, dolałem do max zgodnie z miarką i tak jeżdżę do dzisiaj.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może napiszę coś zupełnie na odwrót, ale: pod żadnym pozorem nie wolno lać oleju ze skrzyni do wspomagania. Podam przykład: mowa była o Audi, nalałem raz czerwonego ze skrzyni parę lat temu (poradził mi to jakiś "mechanik"), i efektem tego było uszkodzenie listwy kierowniczej, i pompy.Dość kosztowna naprawa. We wszystkich Audi od wielu lat stosuje się olej do wspomagania zielony . Druga sprawa, w chryslerze stosuję olej do wspomagania przezroczysty (czy może lekko żółtawy..?)bo taki jest Mopar. Nigdzie w literaturze nie piszą o tym aby można było lać cokolwiek innego, związanego ze skrzynią. Radzę się zapoznać, i zorientować w temacie zanim sobie załatwisz wspomaganie do końca.Chyba że już ktoś zrobił to za Ciebie, lejąc już coś innego.Dodam że po zalaniu czerwonym (w Audi), pompa zaczęła wyć przy skręcaniu, i czuć było jak układ przerywa, i potem padła cała listwa. Leciało z niej jak z dziurawej beczki ( z pompy też zresztą).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Audi zielony płyn wprowadził zdajesie od A4, czyli koło 1995 roku (oczywiście własna obserwacja - naściągałem ich kilkanaście), wswoim voyku mam czerwony i od nowości taki był (sprowadziłem go 1997 roku z przebiegiem 3500 mil - więc chybaniktnie zmieniał).
Ale faktycznie w autach wszelakich marek wprowadzają tyle zmian,że trzeba by sprawdzić winstrukcji serwisowej
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie trzeba zawsze sprawdzać. Np. w instrukcji od tego voyagera wyraźnie jest napisane duzymi literami: Pod żadnym pozorem nie wolno lać oleju ze skrzyni automatycznej, do układu wspomagania! Chyba dla jaj tego nie napisali... Ponad to wolno użyć ew. na dolewkę odpowiednika, a najlepiej Power Steering Fluid-Mopar. Dodam że w cenie kilkunastu zł. za litr. Czy opłaca się lać coś innego? Chyba nie.
PS. Ja mam audi z 82 roku i już w tym modelu każą lać ten zielony. I tak robię. Co do szczegółów, to niestety moja wiedza się tutaj kończy Smile


Ostatnio zmieniony przez datatomek dnia Sro Maj 30, 2007 23:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 23:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I masz rację oto cytat z instrukcji Chryslera ... do not use automatic transmission fluid, use only Power Steering fluid....".
Specjalnie zrobiłem kursik do garażu by sprawdzić coja lałem do siebie i muszę przyznać że lałem Power steering Fluid Prestone. Przepraszam za wprowadzenie w błąd, ale on też jest czerwony.
Acodo audi to mam instrukcję serisową i dopiero w A4 w 1995 roku mam napisane o zielonym a dokładnie"G 002 000" lub "FEBI", a cały czas lałem do wszystkich B4 i golfów mobila do automatu i nicsię nie stało.
Ale jak to już wcześniej napisałem nie jestem "fachowcem" ja tylko dorywczo dłubie przy autkach.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033


Ostatnio zmieniony przez Anthrax dnia Sro Maj 30, 2007 23:58, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BoMBowiec
*
*


Dołączył: Dec 05, 2005
Posty: 132

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy ciezko chodzace wspomaganie w opisanych sytuacjach + lekki luz na kierownicy to nie moze byc przekladnia kierownicza - maglownica - listwowa w wielu nowszysch autach???

Wiekszosc ukladow wspomagania to Dexron III.
Audi/VW/Skoda chyba dosc czesto to ich zielony plyn
Chrysler-Mopar to rozne ich specyfikowane plyny - bodaj 3 lub 4 specyfikacje przez ostatnie 20lat - kolory chyba zwykle zoltawe. Mam np. problem ze zdobyciem plynu do wspomagania spelniajacego specyfikacje jaka powinien miec Dodge Ram Van z 1985r. Mopar part number 4318055.

A jakie specyfikacje spelniaja plyny PRESTONE??? Zero informacji na ten temat....
_________________
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram Pickup 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 23:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ano tak, to wyjaśnia sprawę... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z przekładnią mogą się dziać różne rzeczy. Jeśli jest zapiaszczona, stara, i ciężko chodzi...Może dysze pozapychane, usczelnienia puszczają...Ja tam jeśli miałem jakiekolwiek problemy z pompami, a wymieniłem ich kilka, bo zawsze niestety używane kupowałem, to problemem było to że ciekły. Tą którą mam teraz w audi (7lat działa, używaną kupiłem), to warczy okrutnie i klekoce (lecz nie cieknie), i tym dźwiękiem sie nie przejmuję bo wymieniłem listwę, i problemy ze wspomaganiem ustały. Inna sprawa że tą listwę to tez kupiłem uzywaną, i też juz zaczyna powoli z niej lecieć... Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 23:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zresztą co by nie mówić, najlepiej zacząć sprawdzać układ od najtańszej ewentualności a nie od razu ładować się w wymianę pompy Laughing , na to zawsze będzie czas.
A z tymi instrukcjami to różnie bywa, mam instrukcję merca diesla W 124 i piszą by stosować do silnika pełny syntetyk, tymczasem większość taksiarzy jeżdzi na Mobilu Delvac - mineralnym, bądź tuchłopie mądry i pisz wiersze Rolling Eyes
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BoMBowiec
*
*


Dołączył: Dec 05, 2005
Posty: 132

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 23:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No do Cadillaca listwy nie kupie... Taka impreza zbyt droga. Pozostaje profejsonalna regeneracja. Pompe mam w zapasie... Wyciekow nigdzie nie ma tylko stukanie jak sie kreci kierownica - wyczuwalny luz, a galki sa OK.

A co do taksiarzy... Co jak co ale to najmniej wiarygodna grupa pod wzgledem brania z nich przykladu... Twisted Evil
_________________
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram Pickup 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 0:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z ogólną opinią otaksiarzach w pełnisię zgadzam Twisted Evil , ale pod względem tego oleju który stosują muszę się z nimi zgodzić, miałem merca 208 D, 1992 rok silnik 2300 klekot bez turbiny, olej używałem Mobil Delvac, odkąd go miałem tj od 1994 roku wymieniałem olej co osiem tysięcy i jak go rok temu sprzedawałem z oryginalnym przebiegiem 820 tys. km kupujący zadał mi pytanie czy przypadkiem nie chciałem przekręcić licznika a wyszło mi w drugą stronę Shocked .

W instrukcji do voyka też jak wół stoi pełny syntetyk a ja odkąd go zagazowałem leje mu Midlanda mineralnego i wymianki co 8 tys, patrząc na przebieg 380 tys., na gazie jakieś 100 tys., napewno mu nie zaszkodziło
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 8:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie w instrukcji jak byk napisane atf taki jak do skrzynki, ale wiem ze np w stratusach juz jest power steering fluid...wiec duzo zalezy od fury...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 7:53    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

no i zabiliście mi ćwieka !
do wspomagania kierownicy lałem zawsze ten sam olej co do ASB tak mi radzili mechanicy ........
po przeczytaniu tej dyskusji sprawdziłem i na korku z zbiorniczka na pompie wspomagania jest napis POWER STEERING FLUID czyli co ??? tylko taki olej ? poleciałem na zakupy i kupiłem ten olej POWER STEERING FLUID z firmy MASTER CORPORATION MEMPHIS TN38138 USA
na etykiecie jest napis Meets service requirements of G.M., Ford, Chrysler and most imports.
Helps stop squeals and provides smoother operation keeps power steering system clean . Parts#PSF-12
w sobotę zabieram się za wymianę tego oleju spuszczam stary czerwony i zalewam tym nowym olejem jest on prawie bezbarwny
czy nic nie rozpier..... ???? co na to asu ????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i to co jest napisane na korku powinieneś tam wlać.Nic innego. Na etykiecie oleju piszą żeby w razie czego skontaktować się z wymienionymi serwisami przed wlaniem tego do ich aut.Ale to tylko w przypadku jakichś wątpliwości.Poza tym jest napisane że ten płyn rozwiąże Twoje problemy z układem trzymając go przy okazji w czystości:)
Jak pisze Darry, jest możliwość że ten co jest wlany to też Steering Fluid, ale czerwony. Ale wymiana wiele nie kosztuje więc może warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I chyba ja zrobię to co BILANS. Mi też mówili żeby lać olej od skrzyni.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak! A potem wszyscy narzekają że "amerykańskie" auta się psują! No bo niby jak mają się nie psuć, skoro " fachowcy" takie rzeczy radzą? To jawny sabotaż. Może ma to coś wspólnego z "cichym" terroryzmem? Shocked Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Cze 04, 2007 7:57    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

wymieniłem olej- był ten co w asb stary zlałem rozpinając przewody , zalałem tym power steering fluid - jest bezbarwny co prawda troszkę gdzieś tego czerwonego musiało zostać bo kolorek lekko trąca ale jest ok pierwsze kilka minut pompa tak wyła że myślalem że coś spierd..... ale teraz jest cichutko jest lepiej niż poprzednio a i ustaje wyciek z listwy coraz to go mniej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Nie Cze 10, 2007 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co Wy na to:

ELFMATIC G3
Huile Boite de Vitesses Automatique
Automatic Gearbox Oil

Polski opis na drugiej stronie butelki:
Olej mineralny do automatycznych skrzyni biegów i układów wspomagania kierownicy

www.lubricants.elf.com
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Cze 10, 2007 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

We francuskich autach to może i pasuje.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
toldi
*
*


Dołączył: Aug 20, 2006
Posty: 82
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pon Cze 11, 2007 19:36    Temat postu: Re: odp Odpowiedz z cytatem

bilans napisał:
wymieniłem olej- był ten co w asb stary zlałem rozpinając przewody , zalałem tym power steering fluid - jest bezbarwny co prawda troszkę gdzieś tego czerwonego musiało zostać bo kolorek lekko trąca ale jest ok pierwsze kilka minut pompa tak wyła że myślalem że coś spierd..... ale teraz jest cichutko jest lepiej niż poprzednio a i ustaje wyciek z listwy coraz to go mniej Smile


mozna wiedziec gdzie udalo Ci sie taki olej zakupic, bo chialobym u siebie tez wymianic, bo nie wiem kiedy byl i czy wogole byl wymieniany, wiec nie zaszkodzi tego zrobic, a i moze krecenia kolkiem bedzie latwiejsze.
_________________
Chrysler Voyager 2,5 TD, 99r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Cze 11, 2007 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli masz gzieś po drodze ASO, to u nich taniutko wypada. Około 30zł/ flaszka. (org. Mopar)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
toldi
*
*


Dołączył: Aug 20, 2006
Posty: 82
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 7:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po drodze to mam tylko w Człuchowie, ale tam dopiero się buduje, bo na razie jest tzlko wielki szyld, ale za 3 tygodnie jade do Gdańska wiec tam podskocze do ASO.
_________________
Chrysler Voyager 2,5 TD, 99r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 8:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U ASU w sklepie internetowym masz płyn Prestone.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
toldi
*
*


Dołączył: Aug 20, 2006
Posty: 82
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 9:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a dobry on, jest i bedzie pasowal do mojego auta?
_________________
Chrysler Voyager 2,5 TD, 99r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 9:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prestone jest bardzo dobrą firmą i jej produkty spełniają wszystkie wymagania jakościowe Chryslera, problem w tym, że ty masz europejską wersję, ale wątpie by pompa i listwa były inne niż w amerykańcu.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
toldi
*
*


Dołączył: Aug 20, 2006
Posty: 82
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 9:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha, a teraz drugie pytanie czy 1 butelka starczy? bo nie mam pojecia ile sie jego miesci.
_________________
Chrysler Voyager 2,5 TD, 99r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 9:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powinna wystarczyć
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 9:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A teraz wrzucę kamyczek do całej debaty na temat wspomagania, chcąc zgłębić temat zasięgnąłem opinii chemika z orlenu (niektórzy pewnie stwierdzą jaka firma taki chemik) Płyny ATF i PSF są oparte na tej samej bazie i praktycznie są to te same płyny, różnią się jedynie jednym, góra dwoma dodatkami (zależnie od firmy), jedynie hydrauliczny płyn Citroena jest czymś innym, a zielony płyn Audi jest mieszanką ATF z bazą płynu Citroena.
Gość zaskoczył mnie jeszcze jednym stwierdzeniem otóż płyny ATF (mineralne) ulegają starzeniu i po około 3 latach od produkcji powinno się je wycofywać z rynku.
Od razu dodam, że będe temat dalej drążył, nie poprzestanę na opinii jednego chemika Rolling Eyes .
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, coś w tym jest. A wiesz, że to możliwe z tym ATF mineralnym...Gdzieś już to też słyszałem. Kiedyś nawet dziwiłem się że na butelce była data przydatności "do spożycia"...Smile Teraz wiemy że nie było to napisane tak dla jaj...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Cze 13, 2007 11:55    Temat postu: HELP Odpowiedz z cytatem

HELP
no i dupa przekładnia umiera - co dzień muszę dolać około 300 ml
myślę o zakupie jakiejś używki nawet znalazłem ale mam pytanie czy w modelach windstara z silnikiem 3,8 l z 95 roku jest zastosowana taka sama przekładnia kierownicza jak w windstarach 3,0 ??????? !!!!! znalazłem bowiem z modelu 3,0 ........
może ASU coś podpowie ????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Cze 13, 2007 12:09    Temat postu: przekladnia Odpowiedz z cytatem

Przekladnie w modelach 3.0 i 3.8 sa takie same. Tak samo z rocznikami 1995-2003 jest to samo. Patrz na luzy uzywane przekladni.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Cze 20, 2007 16:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie też pompa zaczyna huczeć. Jest firma w Poznaniu która sprzedaje regenerowane pompy. Kupujesz regenrowaną i zostawiasz starą albo płacisz kaucję którą zwracają gdy oddasz starą.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Cze 20, 2007 21:48    Temat postu: regenerowana Odpowiedz z cytatem

Ile chca za regenerowana pompe do Windstara ?? (co chwile pytaja mnie o taka pompe Confused )

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group