www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager 90r. 3.0V6 problem z automatem.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager 90r. 3.0V6 problem z automatem.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekwl
*
*


Dołączył: Sep 22, 2006
Posty: 1

PostWysłany: Pią Wrz 22, 2006 19:16    Temat postu: Voyager 90r. 3.0V6 problem z automatem. Odpowiedz z cytatem

Witam.Posiadam taki samochód,kupiłem go w Niemczech przebieg 250.000 km.Skrzynia biegów nie przełącza na ostatni bieg,dowiedziałem się ,że podobno pracuje w "trybie awaryjnym".Przy 100km/h obroty silnika to 3500obr/min (silnik zaczyna już dość głośno pracować),a maksymalną prędkość jaką udało mi się uzyskać to 140km/h przy ponad 6000 obr/min i biegu dalej nie zmienił.Autko kupiłem bez akumulatora,podobno po jego odłączeniu na dłużej skrzynia przełacza się w tryb awaryjny.Jak ją odblokować,a może gdzie indziej jest przyczyna?Słyszałem ,że komputer trzeba "nauczyć",ale jak to zrobić?Skrzynia pacuje cicho i bez szarpania..Poprzedni właściciel twierdzi,że do końca auto jeżdziło ,i były wszystkie biegi.Proszę o pomoc,gdyż jest to moje pierwsze autko z automatyczną skrzynią,i nie mam żadnego doświadczenia w tych sprawach.Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Wrz 22, 2006 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nauka komputera skrzyni

Wymiana skrzyni, komputera (lub nawet oleju) wymaga pownownego nauczenia komputera. Oto jedna z metod jak to zrobić:

1. Odłączyć zasilanie, aby skasować pamięć komputera (niestety trzeba będzie ponownie zaprogramować stacje w radiu...)
2. Ponownie podłączyć zasilanie (akumulator). Włączyć silnik.
3. Przejechać się utrzymując stałe środkowe położenie przepustnicy, przyspieszając poprzez wszystkie 4 biegi (obserwuj obrotomierz). Jeśli skrzynia działa poprawnie powinieneś przyspieszyć tylko do ok. 40-45 mph. Wykonać 15-20 razy.
4. Jadąc poniżej 25 mph wykonaj 5-8 kickdownów do pierwszego biegu, z dwójki lub trójki. Pozwól samochodowi jechać na dwójce lub trójce przynajmniej 5 sekund między kolejnymi kickdownami, i pamiętaj, żeby zaczynać z prędkości poniżej 25 mph.
5. Jadąc powyżej 25 mph wykonaj 5-8 kickdownów do dwójki lub trójki z czwartego biegu. Znowu pozwól autu jechać przynajmniej 5 sekund na czwórce pomiędzy kolejnymi kickdownami. Kickdown z prędkości 45 czy 50 mph też będzie dobry.


Proste odłączenie zasilania na dzień lub dwa też będzie dobre, ale niekoniecznie...


Zródło: http://www.motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=3301&postdays=0&postorder=asc&start=0
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Pią Wrz 22, 2006 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na początek standartowe pytanie, kiedy był zmieniany olej w skrzyni? jak ten olej wygląda i ile go jest?
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Wrz 22, 2006 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale zaraz zaraz Ty nie masz kompa od skrzyni masz skrzynię 3 biegową Exclamation Exclamation Exclamation
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Pią Wrz 22, 2006 19:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

he he oczywiście, jesteś pewny że masz skrzynie 4-o biegową? może być też kłopot jak u mnie że też ostatnio nie miałem 4go biegu, podobno wybierak...
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Wrz 22, 2006 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kurdę mam takie samo auto ale nie pamiętam ile mam obrotów przy 100 km/h ale jeśli miał byś u siebie w tym momęcie 2bieg to na pewno obroty były by wyższe Confused
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Wrz 24, 2006 13:59    Temat postu: skrzynia Odpowiedz z cytatem

Skrzynia do roboty. Tam nie ma elektroniki (wszystko jest sterowane hydraulicznie). Przy-czyn moze byc mnostwo.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
migol
*
*


Dołączył: Oct 13, 2005
Posty: 99
Skąd: Sofia (BG)

PostWysłany: Nie Wrz 24, 2006 19:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mi tez sie wydaje ze kolega ma skrzynie 3? I to mechaniczna?
_________________
Tomcio-Voyager 88', 3,0L V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
migol
*
*


Dołączył: Oct 13, 2005
Posty: 99
Skąd: Sofia (BG)

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 13:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaraz zaraz, mowisz ze to 90 rok?
Moze i masz skrzynie 4. Kolega ktory mial takiego Voyagera moze Ci pomoze.
Pamietam ze jest roznica pomiedzy 88-89 a 90. Chcialem przeszczepic od niego przepustnice i sie okazalo ze jest mniejsza i nie ma "odbicia" na EGR co w ogole mi nie pasowalo Confused
Pamietam ze mowil mi ze skrzynie ma sterowana nie-mechanicznie - 4. Zna ten samochod na wylot wiec wal smialo: 0602667913 nazywa sie Jarek. Powiedz ze telefon masz od Marchevy
_________________
Tomcio-Voyager 88', 3,0L V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Wrz 26, 2006 5:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=/az/cds/en_us/0900823d/80/12/92/a0/0900823d801292a0.jsp ,tu masz jak byk napisane ze w roczniku 1989 weszly do produkcji skrzynie A604 4biegowe z elektronicznym sterowaniem
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
vonglass
*
*


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 65
Skąd: kaszuby

PostWysłany: Sro Wrz 27, 2006 8:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

drodzy koledzy, faktycznie skrzynia A604 weszla do produkcji w 1989 roku, i jest produkowana nieprzerwanie do dzisiaj (w 1992 roku nastapila istotna modernizacja i zmiana nazwy na 41TE) i jest wkladana do wielu samochodow, m.in. PT, zasadniczo Sebring 2007 tez ja ma. wystepuje tylko w kilku odmianach w zaleznosci od silnika i rodzaju napedu. mitsubishi sporttronic to jest tez ta sama skrzynia, tylko po lekkiej modernizacji...

zagladnijcie do nas, wiemy o tych skrzyniach juz coraz wiecej, nie boimy sie o tym pisac Wink
http://www.motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=3301

tutaj najczestsze przyczyny pojawiania sie trybu awaryjnego (oczywiscie nie wszystkie, bo wywolac go moga rownie dobrze zuzyte poduszki pod skrzynia, czy zabrudzona plyta zaworowa) zawsze warto sprawdzic wszystko zanim sie otworzy skrzynie. najlatwiej powiedziec, ze skrzynia do remontu. ale nie zawsze...

http://www.motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=4202

a tu cos o wybuchaniu skrzyn biegow Razz
_________________
vonGlass
STRATUS LX 2,5 V6 24V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Wrz 27, 2006 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tam w linku piszą nie wlewaj dextronu a dlaczego nie jeśli fabryka taki zaleca napis na bagnecie Confused
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Wrz 28, 2006 6:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze to bagnet od innej skrzyni? Wink zartuje, moze w tym roczniku tak zalecali? nie wiem, vonglass, jakie masz info? Smile
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
vonglass
*
*


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 65
Skąd: kaszuby

PostWysłany: Czw Wrz 28, 2006 7:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd napisał:
moze to bagnet od innej skrzyni? Wink zartuje, moze w tym roczniku tak zalecali? nie wiem, vonglass, jakie masz info? Smile

halo Smile
faktycznie chrysler omylkowo wydrukowal w manualu i na bagnetach we wczesnych modelach samochodow ze skrzynia A604, ze mozna wlewac Dexron II kiedy wymagany 7176 (ATF+3) jest niedostepny. jednak Dexron nie zapewnia wlasciwosci wymaganych do pracy tej skrzyni biegow. skutkuje to czesto nieprawidlowym zachowaniem przekladni (komputer uruchamia wowczas najczesciej tryb awaryjny wlasnie), lub nawet jej kompletnym zniszczeniem.

byla to pomylka, chrysler sie do tego przyznal, w 92 roku poprawil wiele w tej skrzyni i nawet zmienil jej nazwe na 41TE, zeby odciac sie od wczesnych, nieudanych modeli.

serwisom polecam lekture stron amerykanskich. tam na prawde wszystko juz napisano na ten temat...
_________________
vonGlass
STRATUS LX 2,5 V6 24V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Wrz 28, 2006 8:36    Temat postu: Lol Odpowiedz z cytatem

Widac ze duzo czytasz.... Very Happy .

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
vonglass
*
*


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 65
Skąd: kaszuby

PostWysłany: Czw Wrz 28, 2006 9:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak, masz racje, ze wiecej czytam niz rozbieram i skladam... troche sie rozpedzilem moze z tym pouczaniem, sorry za to (mialem na mysli wszystkie serwisy, zwlaszcza takie, ktore mi zalaly skrzynie dexronem II). pisze duzo bo moze ktos to przeczyta kiedys, i bedzie mial pozytek. jak kupilem swojego stratusa to o skrzyniach nic nie znalazlem, niestety... w ogole o stratusach/cirrusach prawie nic nie bylo w polskim internecie. a teraz - prosze. pomagajmy sobie!
_________________
vonGlass
STRATUS LX 2,5 V6 24V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Wrz 28, 2006 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to na całe szczęście jeszcze nie zmieniłem oleju a miałem zamiar zalać go Dextronem II Very Happy
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group