Poprzedni temat :: Następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kzyho *


Dołączył: Mar 23, 2005 Posty: 124 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon Mar 14, 2016 14:46 Temat postu: PTS - podlaczenie reflektorow |
|
|
Jako, że nieubłaganie muszę się zabrać za moje światła, bo jak się okazuje wszystkie kostki mam potopione i przez to problem z wymianą przepalonych żarówek, to naszły mnie jeszcze takie myśli.
Światła będę przerabiał na przekaźniki docelowo, choć nie wiem czy już w tej chwili, bo trochę brak czasu na dłuższe zabawy. Nie mniej, przynajmniej w mojej kanadyjsko-europejskiej wersji, mam reflektory, w których zarówno dla świateł krótkich, jak i długich siedzą standardowe, dwuwłóknowe żarówki H4.
Pomysł 1 - co sądzicie o połączeniu równolegle obu żarówek, tak żeby świeciła równocześnie sekcja "krótka" i "długa", ale oczywiście w taki sposób, że na krótkich świecą włókna od krótkich, a dla długich włókna od długich? Tylko nie wiem, jak szkła reflektorów są zrobione, czy nie będzie to świecić gdzieś w kosmos i jak z temperaturą. Nie przegrzeje się to wszystko?
Mam nadzieję, że zrozumieliście o jakie połączenie mi chodzi
Pomysł 2 - W przypadku gdyby pomysł nr 1 nie bardzo mógł być wykorzystany, to może zmostkować ze sobą oba włókna w sekcji "długiej", żeby dostać dodatkowy dopał światła podczas używania świateł drogowych (które z natury rzeczy używamy, kiedy i tak nie ma nikogo z przeciwka)? Tylko znowu się martwię, czy to się wszystko za bardzo nie będzie grzało?
Oba pomysły wydają się być dość prostym sposobem na poprawienie sobie kwestii słabego oświetlenia w naszych autach... _________________ Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG Ford Transit 2.0 Concorde 500RS |
|
Powrót do góry |
|
 |
transsport23 *


Dołączył: Jan 16, 2012 Posty: 852 Skąd: LODZ
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kzyho *


Dołączył: Mar 23, 2005 Posty: 124 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon Mar 14, 2016 18:06 Temat postu: |
|
|
No dokladnie o to mi chodzilo w przypadku pomyslu nr 1. Zeby obie sekcje rownoczesnie swiecily - tak na mijania, jak i drogowych.
Oczywiscie to uskutecznie dopiero po zrobieniu przekaznikow.
A sprawdzales czy swiatla w miare prawidlowo po takim zabiegu swieca i nie oslepiaja? Bo boje sie, ze szkla sa srednio pod to przygotowane i ze sekcja dla dlugich przy wlaczonych swiatlach mijania bedzie oslepiala albo w kazdym razie swiecila nieprawidlowo.
Jakichs problemow z przegrzewaniem, szybszym przepalaniem sie zarowek czy tez wypalaniem sie reflektorow nie masz? _________________ Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG Ford Transit 2.0 Concorde 500RS |
|
Powrót do góry |
|
 |
transsport23 *


Dołączył: Jan 16, 2012 Posty: 852 Skąd: LODZ
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kzyho *


Dołączył: Mar 23, 2005 Posty: 124 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
 |
transsport23 *


Dołączył: Jan 16, 2012 Posty: 852 Skąd: LODZ
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kzyho *


Dołączył: Mar 23, 2005 Posty: 124 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw Mar 17, 2016 0:33 Temat postu: |
|
|
Póki co naprawiłem na szybko uszkodzoną kostkę. Okazało się, że żarówka się nie przepaliła tylko pewnie ta stopiona kostka się w końcu rozsypała. Swoją drogą pewnie dlatego aż tak nie narzekałem na te światła jak Wy, bo mam założone przez poprzedniego właściciela jakieś lepsiejsze żarówki Osrama
Przy okazji się przyjrzałem światłom pod kątem moich pomysłów.
Wychodzi mi na to, że światła mijania można spróbować spiąć, żeby świeciły obie sekcje. Choć zobaczymy jeszcze czy nie będzie problemu z oślepianiem.
Natomiast w przypadku świateł drogowych, chyba nie ma sensu spinać sekcji. Bo w sekcji "krótkich" występuje taka osłonka i chyba całe światło z drugiego włókna się zmarnuje. Ale na pewno przetestuje to jeszcze, jak wychodzi w rzeczywistości.
PS. Czy u Was wszystkie te wiązki do świateł też w takich względnie ładnych peszlach są pociągnięte? Bo aż miałem już podejrzenie, że "nasi tu byli" i że może w ogóle ktoś zrobił te przekaźniki gdzieś. Ale potem tak pooglądałem tą całą komorę silnika i niby większość wiązek w peszlach. Więc może to jednak fabryczne.
PS2. Te oryginalne kabelki, to rzeczywiście są aż niewiarygodnie cienkie :O Toż to normalnie jakieś parę włosków niczym w jakiejś dziecięcej zabawce, a nie wiązka pod reflektory... _________________ Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG Ford Transit 2.0 Concorde 500RS |
|
Powrót do góry |
|
 |
transsport23 *


Dołączył: Jan 16, 2012 Posty: 852 Skąd: LODZ
|
|
Powrót do góry |
|
 |
karlone *


Dołączył: Aug 18, 2010 Posty: 50 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: Czw Mar 17, 2016 17:07 Temat postu: |
|
|
Polecam zrobić regenerację luster. Ja robiłem gdzieś Piekarach Śl. ok 5 lat temu i płaciłem 120 zł/szt. Miałem skorodowane lustra więc efekt końcowy był taki, że świeci dwa razy lepiej. A długie to w ogóle rewelacyjnie dają, tak że nic nie trzeba dokładać.
Rzeczywiście obie żarówki są H4 ale rozkład światła w części mijania jest zupełnie inny niż w części długich, nie sprawdzałem jak to świeci ale prawie na pewno będzie oślepiać. Musisz mieć wyraźnie odcięcie między światłem a cieniem. Jak tego nie ma, narażasz się na głupie tłumaczenia przed stróżami prawa. _________________ 98 Crown Vic P71 91 Trans Sport 3.1 05 Town & Country 3.3
|
|
Powrót do góry |
|
 |
transsport23 *


Dołączył: Jan 16, 2012 Posty: 852 Skąd: LODZ
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kzyho *


Dołączył: Mar 23, 2005 Posty: 124 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw Mar 17, 2016 19:38 Temat postu: |
|
|
karlone napisał: | Polecam zrobić regenerację luster. Ja robiłem gdzieś Piekarach Śl. ok 5 lat temu i płaciłem 120 zł/szt. Miałem skorodowane lustra więc efekt końcowy był taki, że świeci dwa razy lepiej. A długie to w ogóle rewelacyjnie dają, tak że nic nie trzeba dokładać. |
U mnie lustra w najlepszym porzadku, wiec nie ma sensu ich regenerowac. Generalnie, jak pisalem moje swiatla nie sabaz takie tragiczne, jak niektorzy tu opisywali swoje. Ale jezeli jest jakis prosty sposob na ewentualna poprawe, to czemu nie sprobowac.
karlone napisał: | Rzeczywiście obie żarówki są H4 ale rozkład światła w części mijania jest zupełnie inny niż w części długich, nie sprawdzałem jak to świeci ale prawie na pewno będzie oślepiać. Musisz mieć wyraźnie odcięcie między światłem a cieniem. Jak tego nie ma, narażasz się na głupie tłumaczenia przed stróżami prawa. |
Doskonale zdaje sobie z tego sprawe, ze szkla sa inne dla sekcji swiatel mijania i dlugich. Stad w ogole caly ten watek, bo probuje ustalic, czy ma sens w ogole kombinowanie. Jak widac chociazby transsport23 juz to robil i dawalo rade. Stad wiem, ze przynajmniej warto sie wysilic i sprobowac. Samym patrzeniem na szkla nie uda mi sie ustalic w jaki sposob bedzie sie snop swiatla rozchodzil. _________________ Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG Ford Transit 2.0 Concorde 500RS |
|
Powrót do góry |
|
 |
JEDI_V Admin


Dołączył: Dec 05, 2004 Posty: 4325
|
Wysłany: Sob Mar 19, 2016 6:55 Temat postu: |
|
|
Tylko przekazniki, zadne mocniejsze zarowki, czy inne wynalazki.
Dodatkowo mozesz dokupic modul swiatel dziennych i podlaczyc go pod swiatla dlugie, sa wtedy spiete w szereg i swieca na 30-40% mocy, nie oslepiaja a sa widoczne z bardzo daleka, jak orginaly w wielu amerykancach.
Zasilanie do swiatel mijania(krotkich) ciagniesz bezposrednio z aku poprzez przekazniki, a to stykow sterowniczych przekanikow podlaczasz orginalna instalacje krotkich.
Na odpierdol 1h roboty, wg.sztuki 3-4h.
Podaj maila to podesle ci cala dokumentacje zdjeciowa zrobiona swego czasu przez Esdarka. _________________ DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY |
|
Powrót do góry |
|
 |
robisum1 Admin

![]()
Dołączył: Jul 14, 2009 Posty: 356
|
Wysłany: Sob Mar 19, 2016 7:16 Temat postu: |
|
|
I ja tak właśnie mam  _________________ Pontiac Trans Sport 3.8 LPG |
|
Powrót do góry |
|
 |
JEDI_V Admin


Dołączył: Dec 05, 2004 Posty: 4325
|
Wysłany: Sob Mar 19, 2016 7:17 Temat postu: |
|
|
Bo ja to robilem. _________________ DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kzyho *


Dołączył: Mar 23, 2005 Posty: 124 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob Mar 19, 2016 13:34 Temat postu: |
|
|
JEDI_V, mam cala ta dokumentacje. Juz mi podsylaliscie
A fajne przekazniki, od razu zintegrowane z bezpiecznikami, wlasnie ida poczta do mnie.
Zarowki u mnie w tej chwili nie siedza zadne mocniejsze. Jedynie sa z jakiejs tam serii Osrama, ktora powinna dawac wiecej swiatla z tej samej mocy. Ja ich tam nie wkladalem, po prostu zostaly po poprzedniku i skoro swieca, to sobie tam siedza
Jednej rzeczy tylko nie kojarze z tamtych opisow o przerobce na przekazniki - czy jest gdzies w poblizu aku jakas wtyczka od oryginalnej wiazki swiatel w ktora mozna by sie wpiac z kablami od sterowania, czy tez musze sie szarpac z wyciagnieciem starych kabli z peszli/ewentualnie pociagnac nowe od swiatel do przekaznikow,zeby sie nie meczyc ze starymi? _________________ Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG Ford Transit 2.0 Concorde 500RS |
|
Powrót do góry |
|
 |
JEDI_V Admin


Dołączył: Dec 05, 2004 Posty: 4325
|
Wysłany: Sob Mar 19, 2016 14:38 Temat postu: |
|
|
Albo wiazka albo prosciej pod wtyczki _________________ DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kzyho *


Dołączył: Mar 23, 2005 Posty: 124 Skąd: Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
 |
JEDI_V Admin


Dołączył: Dec 05, 2004 Posty: 4325
|
Wysłany: Sob Mar 19, 2016 20:53 Temat postu: |
|
|
te musisz wykorzystac do podlaczenia zarowek, po odcieciu, ale pod te wiazki _________________ DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY |
|
Powrót do góry |
|
 |
transsport23 *


Dołączył: Jan 16, 2012 Posty: 852 Skąd: LODZ
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|