Poprzedni temat :: Następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BasslineR *


Dołączył: Feb 15, 2014 Posty: 11
|
Wysłany: Sob Lut 15, 2014 20:14 Temat postu: 4L60E Prośba o pomoc. |
|
|
Witam Wszystkich
Jestem tu nowy. Szukałem informacji, które mogą mi pomóc i trafiłem tutaj.
Jakiś czas temu pojawił mi się problem ze skrzynią. Auto to Camaro 3.4 1994. Sprawa polega na tym, że skrzynia trochę przeciagia biegi a do tego auto straciło moc. Przy ruszaniu mam takie wrażenie jakbym ruszał na lodzie. Auto przesuwa się do przodu ale jakby koła kręciły się w miejscu. Nie wiem jak to najlepiej wytłumaczyc. Nie ma tego wyrwania do przodu tylko jakby się coś ślizgało. Jakby coś w tej skrzyni nie było odpowiednio mocno ze soba ściśnięte. Ostatnio depnąłem mu do końca to po zmianie biegu na następny pojawił sie dym ze sprzęgieł w środku auta. Wszystkie biegi chodzą. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
dawid27 *


Dołączył: Aug 12, 2012 Posty: 197
|
Wysłany: Sob Lut 15, 2014 21:12 Temat postu: |
|
|
moze tarczki sie koncza ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
BasslineR *


Dołączył: Feb 15, 2014 Posty: 11
|
Wysłany: Sob Lut 15, 2014 22:31 Temat postu: |
|
|
Dzięki
Chodzi o to, że po obrotomierzu nie widac, ze coś się ślizga. Obroty rosną normalnie. Jedynie biegi zmienia miękko i pogarszają się osiągi. |
|
Powrót do góry |
|
 |
redneck1 *


Dołączył: Apr 20, 2012 Posty: 467 Skąd: Okolica Krakowa
|
Wysłany: Nie Lut 16, 2014 0:07 Temat postu: |
|
|
dawid27 napisał: | moze tarczki sie koncza ? |
Prawdopodobnie. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Lutek34 *


Dołączył: Oct 09, 2005 Posty: 2665 Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie
|
Wysłany: Nie Lut 16, 2014 8:09 Temat postu: |
|
|
Poziom oleju sprawdzałeś? Wymieniłeś go z filtrem kiedykolwiek? _________________ 2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG www.posadzkizywiczne.eu |
|
Powrót do góry |
|
 |
BasslineR *


Dołączył: Feb 15, 2014 Posty: 11
|
Wysłany: Pon Lut 17, 2014 22:24 Temat postu: |
|
|
Poziom OK. Olej zmieniany z filtrem też był. Olej i filtr w sumie już czas zmienic. To sie stało raczej nagle. Wszystko chodziło bardzo dobrze i w pewnym momencie widzę, że auto źle rusza. Co sądzicie o takiej przyczynie jaką udało mi się znaleźc i jest ona typowa dla tych skrzyń.
Soft shifting, gradual performance degradation: Poor line pressure rise due to leaking boost valve, clogged EPC filter screen, failing EPC solenoid, or worst case: leaky seals throughout. Transgo HD2-C kit fixes first two without removing trans. Seal restorer may fix last problem, but probably R&R. Also try a transmission flush with BG brand products (Firestone stocks it).
Oznaka idealnie pasuje do tego. Może na początek zrobic mu dynamiczną wymianę oleju i zobaczyc co będzie? Wiecie może gdzie w Łodzi bądz gdzies obok robią coś takiego?
Dziękuje za podpowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
 |
JaBolek *


Dołączył: Feb 18, 2012 Posty: 1006
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BasslineR *


Dołączył: Feb 15, 2014 Posty: 11
|
Wysłany: Sro Lut 19, 2014 14:35 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rady.
Raz mogę zrobic dynamiczną wymianę dla pewnosci. Z miski schodzi 4 litry a w układzie zostaje prawie 8.
Raz jeszce dzieki |
|
Powrót do góry |
|
 |
JaBolek *


Dołączył: Feb 18, 2012 Posty: 1006
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bolo *


Dołączył: Feb 20, 2014 Posty: 2
|
Wysłany: Czw Lut 20, 2014 20:54 Temat postu: |
|
|
szkoda pieniędzy na wymianę dynamiczną po prostu ściąg miskę i zobacz jak wygląda filtr,olej i czy nie ma w niej opiłuw i szlamu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
BasslineR *


Dołączył: Feb 15, 2014 Posty: 11
|
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 18:46 Temat postu: |
|
|
Dzięki raz jeszcze.
Tak tez uczynie jak radzice. Zajrzę do miski. Przecież to podstawa. Zastanawia mnie czy jest sens kombinowac aby zlac jak najwiecej starego oleju. Jak zdjałem wężyk idący do chłodnicy oleju i na sekunde odpaliłem silnik to olej który zleciał do słoiczka jest ciemny a nie czerwony. Myślałem aby zmienic olej w misce, zdjąc węzyk i odpalic silnik do póki nie pójdzie z niego czysty olej a następnie uzupełnic olej w skrzyni. Myslałem też aby przez wężyk idący z chłodnicy do skrzyni, w jakiś sposób wprowadzac swiezy olej aby zmienic go w całym układzie. Kolejna sprawa to taka, że w tym momencie mam w skrzyni olej taki z #1 na opakowaniu i napisem #1 USA OIL czy cos takiego. Nie pamiętam dokładnie nazwy. Jest on syntetyczny a chcę wlac mu typowego Dexrona II. Dobrali mi taki olej w serwisie aut amerykanskich ale z opisów na forach amerykańskich, to w tej skrzyni lepiej sprawdza się Dexron II. Chcę własnie dlatego całkowicie wyciągnąc ze skrzyni olej, który jest.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
zybel *

![]()
Dołączył: Jul 07, 2009 Posty: 299
|
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 20:20 Temat postu: |
|
|
masz tam lt1?
czy podczas przyspieszania obroty stoją na jednym poziomie?
u mnie tak było. poszukaj na wyjściu ze skrzyni oleju do chłodnicy jest czujnik temperatury, jeśli przekroczy 160 stC to zwiera go do masy i komputer zapina lock-up nawet na 2 biegu. _________________ gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000 |
|
Powrót do góry |
|
 |
BasslineR *


Dołączył: Feb 15, 2014 Posty: 11
|
Wysłany: Pią Mar 07, 2014 21:35 Temat postu: |
|
|
Nie mam lt1. U mnie jest 3.4. Jutro sprawdzę dokładnie jak te obroty się zachowują. Wydaje mi się, że chodzą normalnie. Tak sobie myślę, że jeśli by to była wina lock upa to musi on byc załączony cały czas. Przy ruszaniu auto nie ma pełnej mocy. Jedzie ale tak jakby się ruszało powiedzmy na lodzie. Nie przysiada i odchodzi tylko rusza jak parowóz. Skrzynia działała prawidłowo i nagle to się stało. Powiedz mi jeszcze dokładnie co muszę z tym czujnikiem zrobic? Rozumiem, że podaje złą temperaturę i jeśli to jego wina to po prostu mam go zmienic.
Dzięki i pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
zybel *

![]()
Dołączył: Jul 07, 2009 Posty: 299
|
Wysłany: Pią Mar 07, 2014 22:56 Temat postu: |
|
|
o ile wiem to ten czujnik byl tylko 5,7
ale jeśli masz 3,4 to sprawdź zawór egr. jeśli jest to ten sam silnik co w moim chevrolecie transporcie 2000r. to jest on elektryczny i lubi sie niedomykać. poszukaj na necie recepty jak go wyzerować _________________ gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000 |
|
Powrót do góry |
|
 |
BasslineR *


Dołączył: Feb 15, 2014 Posty: 11
|
Wysłany: Sob Mar 08, 2014 18:58 Temat postu: |
|
|
Sprawdziełem jak zachowują sie obroty. Jak przyspieszam to normalnie rosną. Auto jest jednak wolniejsze i wolno zmienia biegi. Bieg się kończy, przerwa, obroty troszkę wzrastają i wchodzi następny bieg bardzo miekko. Jak biorę nogę z gazu to obroty spadają. Sprawdzałem tylko na OD i dopiero teraz wpadłem na to aby zobaczyc jak to jezdzi na D i innych biegach. Jak sprawdzic ten EGR? Czy on może wpływac na pracę skrzyni? |
|
Powrót do góry |
|
 |
zybel *

![]()
Dołączył: Jul 07, 2009 Posty: 299
|
Wysłany: Sob Mar 08, 2014 19:56 Temat postu: |
|
|
tylko pośrednio, jeśli nie działa prawidłowo, to silnik działa nieprawidłowo, a to już wpływa na prace skrzyni. ja znalazłem tę procedurę jak mi sie zaświecił SES i wyskoczył błąd, ale nie pamiętam juz jaki. _________________ gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000 |
|
Powrót do góry |
|
 |
BasslineR *


Dołączył: Feb 15, 2014 Posty: 11
|
Wysłany: Sob Mar 08, 2014 20:21 Temat postu: |
|
|
Rozumiem. Wygląda na to, że muszę na komputer podjechac. Ta zmiana biegów wygląda tak jak bym na pół sprzęgle jechał przez moment i dopiero za chwilę je calkowicie puscił. Podczas jazdy nic się nie ślizga tylko jak wchodzi na następny bieg. Ja już się to połączy to znowu się nie ślizga. Zmienię po weekendzie olej na początek i zobaczymy co się będzie działo.
Pozdrawiam
Zauważyłem jeszcze, że jeśli przed zmianą biegu odpuszczę gaz to bieg wskakuje normalnie. Jeśli ciągnę biegi na pełnym gazie to wchodzą z poślizgiem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Grzes23 *


Dołączył: Oct 17, 2011 Posty: 50 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Sro Mar 12, 2014 21:12 Temat postu: |
|
|
Objawy niestety wskazują na tarcze sprzęgłowe... zdejmując miskę oleju zwróć uwagę, czy drobiny okładzin ciernych nie pływają w oleju i co jest w filtrze |
|
Powrót do góry |
|
 |
JEDI_V Admin


Dołączył: Dec 05, 2004 Posty: 4325
|
Wysłany: Czw Mar 13, 2014 8:53 Temat postu: |
|
|
Dawno temu mialem tak jak mi sie skrzynia konczyla,tak jak napisal poprzednik,tarczki. _________________ DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY |
|
Powrót do góry |
|
 |
BasslineR *


Dołączył: Feb 15, 2014 Posty: 11
|
Wysłany: Sob Mar 15, 2014 16:24 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie.
Teraz pojezdziłem jeszcze i w sumie to te obroty podczas przyspieszania, jak wcisne gaz to wskakują na pewną wartośc. Prędkosc rosnie a obroty stoją. Co w takim wypadku jest uszkodzone?
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
BasslineR *


Dołączył: Feb 15, 2014 Posty: 11
|
Wysłany: Pon Kwi 21, 2014 11:59 Temat postu: |
|
|
Witam
Zauważyłem jeszcze, że jak zmieniam biegi ręcznie to włączają się dobrze. Do tego przy przyspieszaniu, kiedy skrzynia ma włączyć następny bieg to obroty podlatują do góry i to sporo. Dzieje się to w momencie rozłączenia już niższego biegu. Czasami zmienia dobrze. Do tego lepiej działa kiedy jest na D niż OD. Wydaje mi się, że skrzynia długo wrzuca OD. Najpierw obroty spadają trochę, następnie jeszcze niżej aż w końcu jest PYK i obroty spadają na najniższą możliwą wartość. Proszę o radę bo nie mam kiedy podjechac do serwisu. Może to jakis czujnik jest, który samemu wymienię albo kązdy kto ma kanał.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
merkava *


Dołączył: Jan 04, 2007 Posty: 248 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 20:27 Temat postu: |
|
|
BasslineR napisał: | Zauważyłem jeszcze, że jak zmieniam biegi ręcznie to włączają się dobrze. Do tego przy przyspieszaniu, kiedy skrzynia ma włączyć następny bieg to obroty podlatują do góry i to sporo. Dzieje się to w momencie rozłączenia już niższego biegu. |
zabrudzona skrzynia - elektrozawory i płyta sterująca _________________ chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406 |
|
Powrót do góry |
|
 |
Wujek *

![]()
Dołączył: Feb 09, 2012 Posty: 151 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie Maj 04, 2014 23:18 Temat postu: |
|
|
Się podepnę, mam czeka na mnie Caprica 96 skrzynia chyba ta sama chociaż nie wiem. Tam zniknął wsteczny
Moje pytanie ile kosztuje remont jak coś i kto może zrobić.
Spróbuje jeszcze olej wymienić lub dodać bo wiem, ze taki objaw jest jak nie ma oleju wystarczająco. _________________ Nie sztuka zabić muchę przednią szybą, sztuka zabić ją boczną
2 x Mercury Grand Marquis
Ford Fairmont Futura 3.3
Chevrolet Caprice LT1 |
|
Powrót do góry |
|
 |
Wujek *

![]()
Dołączył: Feb 09, 2012 Posty: 151 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon Maj 12, 2014 23:20 Temat postu: |
|
|
Co tu taka cisza ? _________________ Nie sztuka zabić muchę przednią szybą, sztuka zabić ją boczną
2 x Mercury Grand Marquis
Ford Fairmont Futura 3.3
Chevrolet Caprice LT1 |
|
Powrót do góry |
|
 |
JEDI_V Admin


Dołączył: Dec 05, 2004 Posty: 4325
|
Wysłany: Wto Maj 13, 2014 9:29 Temat postu: |
|
|
Zaloz swoj temat a nie podpinaj sie pod kogos bo sie robi syf. _________________ DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY |
|
Powrót do góry |
|
 |
|