www.asu.pl :: Zobacz temat - Problem z chryslerem town&country 2005r z hamulcami blok
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z chryslerem town&country 2005r z hamulcami blok

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
adi3100
*
*


Dołączył: Apr 16, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Pon Wrz 16, 2013 13:50    Temat postu: Problem z chryslerem town&country 2005r z hamulcami blok Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie mam ogromny problem z moim autkiem mianowicie jadac w trase czulem ze pedal hamulca jest twardy po przejechaniu jakichs 200km patrze a tu dym z przedniego prawego kola zatrzymalem sie i odlaczylem prawe kolo( zacisnalem przewod hamulcowy ) i tak pojechalem dalej mysle sobie spoko dojade na hamulcach na trzech kolach jednak wielkie rozczarowanie po przejechaniu okolo 50 km znowu dym z przedniego lewego kola , mysle sobie co jest wiec zacisnalem takze ten przewod ruszylem dalej z hamulcami tylko na tyl po przejechaniu okolo 10km i prawie zerowa sila hamowania dym z tylnego olewego kola , wtedy juz nie bylo wyjscia laweta i dojazd do celu. i mam pytanie co to moze byc? dodam ze ostatnio wymieniane tarcze i klocki z tylu i klocki z przodu i do tego prawa piasta przednia. licze na szybkie odpowiedzi . Pozdrawiam Adrian
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Wrz 16, 2013 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skoro przed wymiana klockow miales OK to wina lezy gdzies pewnie po stronie brudnego/zardzewialego tloczka w zacisku lub zle poskladanych hamulcow(w vojku sa takie blaski na klockach moze sa zle zalozone?) lub zbyt ciasno spasowanych klockow = wszystko to moze powodowac ze klocki sie zacinaja i po odpuszczeniu hamulca nie wracaja w swe neutralne polozenie. no i nie wiem tez, zle chyba do vojka mozna kupic tarcze roznej grubosci - roznica nie jest jakas wielka ale w polaczeniu z nowymi klockami moze wyjsc ze jest juz ciasno ;/

PS. na czym polega "odlaczenie poprzez zacisniecie przewodu hamulcowego" kola od ukladu hamulcowego? pytam bo jakos ciezko mi sobie to wyobrazic biorac pod uwage ze podczas hamowania cisnienie w ukladzie siega 200-300Bar
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
adi3100
*
*


Dołączył: Apr 16, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Wto Wrz 17, 2013 1:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jest proste zaciska sie przewod hamulcowy i nie bierze na te kolo u mnie to dzialalo . i niestety twoja teza chyba niezbyt mi pasuje bo zrobilem po wymianie 4000km dowiadywalem sie z roznych zrodel ze mogl sie pojawic zator na tych przewodach elastycznych z przodu. i jeszcze jedno pytanie do ukladu zeby odpowietrzyc potrzebny jest jakis nietypowy klucz bo 9 jest za mala a 10 za duza. hmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Wrz 18, 2013 7:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to jak zrobiles 4kkm to faktycznie same klocki +tarcze mozna sobie odpuscic. elastyczne przewody tez moga dawac w dupe, ale zeby 4 na raz padly to malo prawdopodobne - no chyba ze ktos je wczesniej wymienil- wszystkie 4 na raz jakiejs podlej firmy.
napisz jeszcze czy przy robocie z hamulcami ktos zagladal pod manszety (oslony) tloczkow hamulcowych z przodu? bo jak te oslony sa dziurawe to czesto sie zdarza ze tloczek koroduje w jednym miejscu i pozniej sie blokuje w zacisku
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
adi3100
*
*


Dołączył: Apr 16, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Sro Wrz 18, 2013 12:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie to nie bylo patrzone a moze byc tak jak to to ze caly zacisk do wymiany? dzwonilem do zaprzyjaznionego mechanika i powiedzial ze moze sie robic jakis zator w przewodzie elastycznym ze od srodka puscil ten przewod wlasnie i teraz sie zastanawiam za co sie brac najpierw. aktualnie mam podlaczone wszystkie hamulce na 4 kola ale jest zapowietrzsony uklad i jak podpompuje 2 razy to hamuja bardzo dobrze i zrobilem 200km i jest okej nic nie blokuje wiec to moze tez ma cos do rzeczy..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Wrz 19, 2013 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>nie to nie bylo patrzone a moze byc tak jak to to ze caly zacisk do >wymiany? dzwonilem do zaprzyjaznionego mechanika i powiedzial ze moze >sie robic jakis zator w przewodzie elastycznym ze od srodka puscil ten >przewod wlasnie i teraz sie zastanawiam za co sie brac najpierw

no moze byc zator (przewod od srodka parcieje) i jego przekroj sie zmniejsza, z czasem dochodzi do tego przewod dziala jak zastawka/zawor zwrotny ;/

jesli chodzi o zacisk to calego nie cza wymieniac - w najgorszym wypadku bedzie do wymiany sam tloczek+kpl.uszczelek, ale zeby to stwierdzic cza przynajmniej wypchnac dosc duzo tlok i zagladnac pod manszete. jesli bedzie nieznacznie pordzewialy to przewaznie wystarczy go zdemontowac i potraktowac papierem wodnym np.600

>aktualnie mam podlaczone wszystkie hamulce na 4 kola ale jest >zapowietrzsony uklad i jak podpompuje 2 razy to hamuja bardzo dobrze >i zrobilem 200km i jest okej nic nie blokuje wiec to moze tez ma cos do >rzeczy.

nie zapowietrzenie nie ma tu nic do rzeczy
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Wrz 20, 2013 4:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze przyczyna może być rdza pod obejmą ta metalową na przewodzie hamulcowym elastycznym, dobry śrubokręt i tą obejmę trochę rozgiąć , co do klucza żeby odpowietrzyć to jest klucz 3/8 cala, jeszcze jedna mała podpowiedź jak będziesz dawał nowe odpowietrzniki to daj na ich gwint troszeczkę smaru grafitowego, niestety zamienniki odpowietrzników są jednorazowe Evil or Very Mad
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adi3100
*
*


Dołączył: Apr 16, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Sob Wrz 21, 2013 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie na wstepie chcialbym podziekowac za wszystkie odpowiedzi lecz jeszcze mam do was kilka pytan mianowicie . Piszecie ze klucz jest 3/8 cala ni cholery nie moge go dostac w zadnym sklepie , moze macie pomysl gdzie jest dostepny? piszecie ze trzeba dawac nowe odpowietrzniki a nie ma mozliwosci odpowietrzenia i zalozenia na starych odpowietrznikach?? czy ciezko jest wymienic te przewody elastyczne z przodu?? czy sam bede w stanie odpowietrzyc uklad?? Jaka jest kolejnosc odpowietrzania w moim autku?? Dodam ze nie dziala abs bo czujnik jakis jeden jest do wywalenia. Prosze o odpowiedzi . Z gory dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Wrz 22, 2013 6:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

adi3100 napisał:
Witam ponownie na wstepie chcialbym podziekowac za wszystkie odpowiedzi lecz jeszcze mam do was kilka pytan mianowicie . Piszecie ze klucz jest 3/8 cala ni cholery nie moge go dostac w zadnym sklepie , moze macie pomysl gdzie jest dostepny? piszecie ze trzeba dawac nowe odpowietrzniki a nie ma mozliwosci odpowietrzenia i zalozenia na starych odpowietrznikach?? czy ciezko jest wymienic te przewody elastyczne z przodu?? czy sam bede w stanie odpowietrzyc uklad?? Jaka jest kolejnosc odpowietrzania w moim autku?? Dodam ze nie dziala abs bo czujnik jakis jeden jest do wywalenia. Prosze o odpowiedzi . Z gory dzieki


też nie mogłem kupić nigdzie tego klucza, ale w sklepie gdzie sprzedają narzędzia ściągnęli 1szt. dla mnie ze Szczecina Laughing , co do odpowietrzników to jeśli nie zniszczysz ich przy odkręcaniu to mogą być jak najbardziej i stare, nowy odpowietrznik w serwisie kosztuje jeśli dobrze pamiętam 16zł 1szt. Shocked , niema nic chyba prostszego niż wymiana przewodów elastycznych Confused od strony zacisku wykręcasz śrubę z kostki przewodu, następnie odkręcasz wieszak przewodu ,i wykręcasz przewód hamulcowy , staraj się żeby przy tej operacji jak najmniej płynu hamulcowego wyciekło,samemu tobie będzie ciężko odpowietrzyć układ hamulcowy Crying or Very sad ,ale słyszałem że zakładając długi wężyk na odpowietrznik a drugi koniec do zbiorniczka pompy hamulcowej i naciskanie pedału hamulca da się w ten sposób odpowietrzyć hamulce,ale najlepiej odpowietrza się w 2 osoby, instrukcji do mojego auta jest podana taka kolejność odpowietrzania LT, PP, PT,LP
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Wrz 22, 2013 11:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spokojnie samemu odpowietrzysz!
przy wymianie wezykow pilnuj tylko by nie zapowietrzyc pompy ABS bo wtedy moga byc klopoty z odpowietrzeniem (poprostu przy wymianie pilnuj by nie braklo plynu w zbiorniczku).
jak masz zamiar odpowietrzac w 1 osobe to poprostu natankuj do zbiorniczka na full, odkrec jeden odpowietrznik na ktory zaloz wezyk i wsadz go do jakiegos sloiczka, depnij kilka razy na hamulec i poprostu czekaj az przeleje sie ok.100-200ml plynu (tylko caly czas pilnuj zeby nie braklo w zbiorniczku!) i zakrec odpowietrznik..powtorz czynnosc dla kazdego z kol i tyle
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
adi3100
*
*


Dołączył: Apr 16, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Nie Wrz 22, 2013 23:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mozecie podac namiar na jakis sklep aby zamowic ten klucz?? i czy przy odkrecaniu odpowietrznika nie bedzie problemu z urwaniem go? a jezeli juz sie tak stanie to jakie czynnosci nalezy wykonac??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Wrz 23, 2013 4:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

urwać to raczej nie urwiesz ale sześciokąt może się tz.obrobić i wtedy pozostaje klucz mors albo jakaś żabka żeby wykręcić odpowietrznik,wpisz w google klucz oczkowy 3/8 i szukaj
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Wrz 23, 2013 18:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

> i czy przy odkrecaniu odpowietrznika nie bedzie problemu z urwaniem go? >a jezeli juz sie tak stanie to jakie czynnosci nalezy wykonac??

ryzyko urwania jest i to dosc duze! najlatwiej urwac odpowietrznik przy cylinderku, ale i przy zacisku sie to zdaza! cza byc poprostu ostroznym i miec szczescie. jak juz odkrecisz odpowietrznik to dobrze go wykrecic troszke wiecej i przesmarowac gwint wazelina - zapobiegnie to zapieczeniu po czasie.
jesli bys znow urwal to masz 3 opcje - 1. postarac sie jakos go wykrecic, 2. odwiercic obok otwor ~1,5-2mm, az do cylindra+rozwiercic na glebokosc ok.8-10mm do srednicy pozwalajacej nagwintowac otwor pod nowy odpowietrznik+sfazowac dolna krawedz otworu pod stozek nowego odpowietrznika....no i 3 mozliwosc to wymiana zacisku Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group