www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sob Maj 11, 2013 20:13    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Porozmawiaj z silnikem,jak to nic nie zmieni to żadny cud środek też.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
LS
*
*


Dołączył: May 19, 2013
Posty: 5

PostWysłany: Nie Maj 19, 2013 10:29    Temat postu: jaki olej do DODGE 3,8 Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich. Mam DODGE GRAND CARAVAN;3,8; 97r. Jeżdżę głównie na gazie już 70.000 mil. Silnik 220.000 mil i ma wycieki! Nie ukrywam, że stałem się fanem olei MaxLife. W skrzyni miałem ATF+3 MIDLAND, który już wymieniłem na MaxLife ATF, teraz jestem przy oleju do silnika. Do tej pory lałem MOPAR 10W30; Zgodnie z poradami MarkSeven mam zamiar zalać MaxLife10w30 i tu zaczyna się mój problem; czy użyć właśnie tego oleju – jego opis na stronie Volvoline to:
MaxLife FE 5W-30 API SJ, ACEA A1-02, B1-02, A5-02, Zalecany do użytku w zastosowaniach, dla których określono M2C-913 A lub B
Czy może jednak lepiej użyć 5W-40
MaxLife Synthetic 5W-40 API SL/CF, ACEA A3-02, B3-98 Wydanie 2, B4-02, API SM/ CF, ACEA A3/B4. Zalecany do użytku w zastosowaniach, dla których określono VW 502.00, 505.00 lub MB Aprobata 229.1, 229.3
A może lepiej 10W-40
MaxLife 10W-40 API SL/CF, ACEA A3-02, B4-04, B3-98 Wydanie 2, Certyfikacja TÜV Nord
No bo ten 5w30 ma tylko SJ i nie ma aprobaty Chryslera, a i karty technicznej nigdzie nie mogę znaleźć???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Maj 23, 2013 5:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie! Temat 8 stronicowy ,i jak uwaznie przeczytasz to sam podejmiesz decyzje . Pisalem juz,ze chrysler- w przeciwienstwie do innych kompanii- nie aprobuje zadnych olejow typu HM (HighMileage).Po prostu nie chca sie narazac zielonym - uwazaja ze dodatki w normalnym oleju powinny wystarczyc w sprawnym silniku.A jak cieknie ,to albo sie naprawia albo wyrzuca na zlom.Ale to nie znaczy ze nie mozna ich uzywac.Malo tego - uwazam ze w naszym wypadku- biednych ludzi jezdzacych wylatanymi autami- oleje HM sa zbawieniem na kolejnych pare lat jazdy bez zbednych napraw uszczelniaczy.Sam ich od lat uzywam. Arrow a wiec nie szukaj na oleju HM aprobaty,tylko korzystaj z jego wlasciwosci.Dobierajac patrz na rok auta - 97- znaczy to ze wystarczy mu niska klasa oleju,taka jaka byla w tych latach -czyli SJ. .Nie musi byc SM czy SN.Roznica jest tylko taka ze oleje nowsze mniej zanieczyszczaja spaliny oraz mniej niszcza katalizator - co w Polsce nie ma znaczenia bo i tak sa inne normy(czy wogole sa??) .Ale cos za cos -nowsze oleje SM i SN maja tylko niezbedne minimum ZDDP -dodatku przeciwzuzyciowego , bo to on wlasnie skracal zycie katalizatora. .Za to starsze SJ i nizej - duzo wiecej tego dodatku. Idea Mysle,ze teraz nie bedziesz mial wahania uzywac MaxLife FE 5W30 -produkt w wersji na europe.A oto karta techniczna -kliknij na Engine Oils a nastepnie MaxLife. ::: http://www.valvolineeurope.com/english/technology Arrow Jesli silnik bierze olej,to zmieszaj pol na pol 5W30 i 10W40 - przynajmniej na lato.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LS
*
*


Dołączył: May 19, 2013
Posty: 5

PostWysłany: Czw Maj 23, 2013 6:52    Temat postu: jesteś wielki Odpowiedz z cytatem

Dzięki serdeczne. Po przeczytaniu całego forum tak własnie miałem zamiar zrobić. Ale wolałem się upewnić. Nie wiedziałem, czy ta aprobata Chryslera to świętość, czy tylko bandycka walka Chryslera o dodatkową kasę. Swoja droga Volvoline mógłby się o nią postarać i byłoby po kłopocie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Nie Lip 14, 2013 23:10    Temat postu: Olej Texaco Odpowiedz z cytatem

Witam chciałbym zmienić w Pontiacu Trans sport 3.1 olej w silniku i tu do was mam pytanie dotychczas był zalewany olejem texaco 15 w 40 czy macie dobre zdanie o tym specyfiku czy zalać go może castrolem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 2:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zalej Petro Canadą 10w30
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 5:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nic się nie stanie ? Jak cały czas zalewany był texaco 15w40
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
islandclaws
*
*


Dołączył: Feb 01, 2012
Posty: 47
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 7:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzysztof160 napisał:
Witajcie Forumowicze!
Mam pytanie.
Ostatnio słyszałem dobre opinie na temat Liqui Moly Ceratec.
Ponoć poprawia kompresję w silniku i redukuje spalanie oleju.
Czy ktoś coś sensownego wie na ten temat.Czy można to wlać do chryslera
Dziękuję


ja LM Ceratec wlałem po wymianie oleju (+płukanie LM) Cadillacowi, jeżdżę z tym już 3 m-c i w zasadzie różnicy nie widzę, ale mam nadzieję, że wytworzył mi ten filtr, o którym wspominają. jeśli tak rzeczywiście jest, to dla mnie dużo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 8:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pontiac123 lej petro 10W30(zreszta tak masz na korku napisane) bo za niedlugo bedziesz mial liftery do wymiany,a to wiaze sie z mala rozbiorka silnika.To olej mineralny.
Taka banka wystarczy http://amerykany.pl/view/804
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 9:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na korku ma chyba 5W30 wiec cokolwiek wleje zamiast aktualnie zalnego towotu to pomoze silnikowi.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 13:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na korku mam napisane 10w30 .I mówicie że 4 litry spokojnie starczy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lip 15, 2013 13:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W zupelnosci starcza.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
alonsocamarez
*
*


Dołączył: Jun 14, 2013
Posty: 5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Po przeczytaniu całego działu mam niemały mętlik w głowie :)Generalnie ciężki temat.Mój problem nie odbiega od innych, wiadomo tzn nie wiadomo czym zalać?
Auto : dodge grand caravan 3.8 od 2-mcy na gazie.
Od 2010 roku był zalewany w jednym serwisie , po rozmowie telefonicznej dowiedziałem się że był to Mobil 5w30 syntetyk mieszany z Gulfem-niestety nie wiem jakim.W okresie od grudnia do marca tego roku był prawdopodobnie zalany przez handlarza przed sprzedażą pólsyntetykiem 10w40.
Silnik pracuje cicho, ma minimale ślady pocenia.Na jaki proponujecie mi przejść. Valvoline mixilife 5w30 będzie ok?

Proszę o poradę.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej jest bardzo waznym elementem konstrukcyjnym silnika. nie radze zmieniac konstukcji silnika na wlasna reke. wlej taki olej jaki zaleca producent(chodzi o specyfikacje), a marke sobie wybierz w/g upodoban. wazne zeby terminowo wymieniac.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
alonsocamarez
*
*


Dołączył: Jun 14, 2013
Posty: 5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 12:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za szybką odpowiedź.
Czyli jak rozumiem ma być mineralny SAE 5W20(tak jest na korku) np.Mopar'a lub Petro Canada Supreme.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak tak jest na korku to tak ma byc:) czy wlejesz mineralny czynie to juz twoja sprawa.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
alonsocamarez
*
*


Dołączył: Jun 14, 2013
Posty: 5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 13:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek Twoim zdaniem jaki byłby najzdrowszy dla tego silnika z lpg (jeśli to ma znaczenie) , 5W20 na pewno ale minerał,pół czy syntetyk?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 13:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to nie ma znaczenia. oleje syntetyczne utrzymuja dluzej swoje wlasciwosci i sa dobre dla tych,ktorzy wymieniaja olej jak im sie przypomni. napewno nie zaszkodzi taki olej silnikowi. ja bym bral 5W20 skoro tak pisze ,a marke i typ bym olal kupujac to co jest dostepne i w miare tanie. osobiscie jezdze w jednym aucie na petro canada supreme ,a drugim na gm dexos 2. jeden to mineral drugi to syntetyk. kupuje takie bo sie zgadzaja ze specyfikacja ,sa tanie i dostepne.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 13:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

widze,ze taki olej sie zaczyna od 130 zl.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
alonsocamarez
*
*


Dołączył: Jun 14, 2013
Posty: 5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 13:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skuszę się chyba na Petro-Canadę.

Pozdrawiam.

ps. jak znajdę gdzieś baniak 5L. Smile
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 2005 LPG-dwie butle w podłodze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie znajdziesz.Na allegro sa zestawy 4+1.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
islandclaws
*
*


Dołączył: Feb 01, 2012
Posty: 47
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Sie 27, 2013 15:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najtaniej Cię wyjdzie zamawiając z Jeleniej Góry
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stefann
*
*


Dołączył: Aug 23, 2013
Posty: 33

PostWysłany: Czw Sie 29, 2013 18:46    Temat postu: Motori 2,5 td 98r. -jaki olej? Odpowiedz z cytatem

Chr. Voyag.II. Czy można bez szkody do tego silnika wlać Mobil pegasus 610? Jest olej do silnika gazowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sie 29, 2013 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie!,w przypadku Chryslera trzymaj sie fabrycznej specyfikacji i nie kombinuj z cudownymi wynalazkami do gazu.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
alonsocamarez
*
*


Dołączył: Jun 14, 2013
Posty: 5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob Sie 31, 2013 11:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej kupiony,filtr też.Czekam tylko na dostawę i wymieniamy.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Pozdrawiam.
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 2005 LPG-dwie butle w podłodze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cofi7
*
*


Dołączył: Feb 28, 2006
Posty: 233
Skąd: ZAMOŚĆ

PostWysłany: Sro Wrz 11, 2013 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, od kiedy mam Sebringa i po lekturze całego tematu leję do silnika 5w30 Valvoline max life. Niestety ostatnio zauważyłem a raczej wysłuchałem, że ze środka silnika słychać nieregularne ciche stuki, glownie kiedy jest na gazie, na benzynie slychac kiedy mam zapiety bieg, wiadomo troszeke zmniejszone obroty w stosunku do biegu jalowego i wychodzi cos tam pomalutku. Na benzynce chodzi równo i może dlatego nie słychać kiedy pracuje sobie luzno, bo na gazie tak troszkę, naprawdę minimalnie nierówno chodzi, no i slychac. Mam podejrzenie ze to ktoras z panewek, jak to w tym silniku bywa. A i jeszcze jedno na zimnym jest cicho i równo, słychać dopiero kiedy rozgrzeje się do temperatury roboczej. No i tak, zbliża mi się okres wymiany oleju i myślałem, że może zalać mu bardziej lepki olej tzn. 5w40 aby wyciszyć te stukanie. Znalazłem Valvoline 5w40 Durablend Półsyntetyczny. W karcie technologicznej pisze, że jest to olej do silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem. Jak myślicie lać go czy dać sobie spokój i zostać przy tym co jest? A może Petro Canadę 5w30 mineralną? Proszę doradźcie bo sam nie jestem przekonany Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Wrz 12, 2013 7:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sebringa masz z "wynalazkiem" 2.7,na temat tych silnikow mysle,ze sie juz dosc naczytales.Blad w konstrukcji ukladu smarowania powoduje jego czeste awarie,wiec nie kombinowal bym z innymi olejami po za specyfikacja chryslera.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
yankess
*
*


Dołączył: Dec 27, 2013
Posty: 12
Skąd: okolice wisły

PostWysłany: Pią Gru 27, 2013 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odkąd dostępne oleje syntetyczne tylko na nich jeżdżę. Samochód u mnie służy zawsze kilka lat i jak sprzedaję to ma ponda 300 tyś km. Nigdy nie miałem jakich kolwiek problemów z silnikiem. Nie wiem czemu ludzie boją się tak olejów syntetycznych skoro jakościowo są one dużo lepsze od mineralnych czy pół syntetyków, a to że cieknie uszczelniacz po 15 latach to chyba ma prawo ze względów na swój wiek...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Sty 05, 2014 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mialem 08' Jeepa Grand Cherokee 3.7 i jak zalany byl mineralnym petro canada 0w20 na mrozach i zimnym silniku klepal jak Najman w mate. Zmienilem na olej syntetyczny i klepania pozbylem sie jak za dotknieciem czarodziejskiej rozdzki. Identyczne doswiadczenie mialem pozniej z leciwa tacoma, ktora mam do dzis. Nikt nie przekona mnie, ze roznica miedzy olejem konwencjonalnym a syntetycznym jest znikoma i ze nie warto inwestowac w syntetyki. Kazdy kolejny samochod bez wzgledu jaki bedzie mial przebieg zaleje olejem syntetycznym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waqqa
*
*


Dołączył: Apr 16, 2014
Posty: 3

PostWysłany: Wto Maj 20, 2014 0:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
poproszę o poradę,
na celowniku mam następujące oleje, tylko który wybrać?

1. Petro Canada 5w30 Supreme Synthetic
2. Asmoil Synthetic Motor Oil 5w30
3. Mopar MaxPro 5w30
4. Mobile 1 ESP Formula 5w30 (ale bez norm Chryslera)
5. Pennzoil Platinum 5W-30 Full Synthetic (trudno dostępny)

Co do Mopara to mam niejasne odczucia bo wszędzie piszą że Mopar to minerał a tego MaxPro gdzie nie gdzie że to syntetyk.
Klasa cenowa zbliżona, pozostaje tylko wybór tego nr.1
_________________
pzdr.
Grzesiek
__________________
T&C 3.8 LXi LPG 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 20, 2014 7:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kazdy jest 5w30 wiec dobry.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Cze 01, 2014 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Amsoil jako pierwszy wprowadzil olej syntyteczny. W USA jest to najbardziej ceniona marka, wiec jezeli cena nie gra roli i masz dostep do Amsoil to to jest zdecydowany nr 1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
islandclaws
*
*


Dołączył: Feb 01, 2012
Posty: 47
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Lip 10, 2014 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powoli zbliża się kolejna wymiana oleju w Lincoln Mark VII 5.0. zamierzam zalać, tradycyjnie już, tak jak bozia mówi, czyli to co na korku - 10w30. dotychczas używałem mineralnego Petro Canada 10w30, jednak teraz chodzi mi po głowie syntetyczny Royal Purple 10w30. marka RP jest bardzo ceniona w USA. jest sens ? polepszę coś ? a może pogorszę ?
chodzi tylko o to, żeby te minusy nie przysłoniły mi plusów Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pon Lip 21, 2014 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy ja wiem czy to ceniona marka w usa...
tak sobie z jej renoma i popularnoscia na amerykanskim rynku.
ma swoich zwolennikow i przeciwnikow ale szalu nie robi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
igorek907
*
*


Dołączył: Jul 23, 2014
Posty: 30
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw Sie 07, 2014 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak się zastanawiam po co ściągać olej ze stanow?? jak u nas można kupić wszystko wystarczy poszukać. Ja do swego Voyagera 3.3 z przebiegiem 570tyś. leje Mopar 10w30 i jest to niby minerałWink do skrzyni też mopar atf+4 wszystko według specyfikacji, dopiero przy tym samochodzie zacząłem się zastanawiać jak poważne mogą być skutki zalania złego oleju ponieważ te auta na tylnej głowicy mają dużo wyższe temperatury, tak samo jak nie można do tych autek zalać koncentratu chłodniczego z wodą, tylko musi być płyn do minimum 135 stopni, ja mam po wymianie chłodnicy zalany Prestone. I skończyły mi się zawiechy skrzyni czy też skacząca temperatura;) Ogólnie jak dla mnie do amerykańskich aut oleje są tylko zalecane przez producenta czyli do Jeepa szevroleta czy też chryslerów itp Mopar lub Petro Canada, a z tego co czytałem sporo po różnych forach polskich i amerykańskich tylko to leją, mobil taki leją do aut z europy czy też z azji, ELF w polsce leje renault więc wątpie żeby się nadawał jaki kolwiek do amerykańca;) Tak samo jak jest z ELF-a olej atf niby specyfikacja oleju ok jest, a tak do końca się różni od oleju MOPAR. Więc lejcie co chcecie jakiej marki chcecie aby się Wam koledzy tylko autka nie psułyWink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
islandclaws
*
*


Dołączył: Feb 01, 2012
Posty: 47
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Sie 10, 2014 7:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i wymieniłem olej w Lincolnie. do tej pory był minerał Petro Canada 10w30. teraz jest syntetyk Amsoil 10w30. ja rozumiem, siła sugestii i takie tam. no ale to jest teraz INNE AUTO, różnicę czuć od razu. już mi nawet temperatura tak mocno w górę nie skacze przy upałach w korkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Napoleon
*
*


Dołączył: Jul 26, 2013
Posty: 4

PostWysłany: Pon Wrz 29, 2014 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@islandclaws

Amsoil moim zdaniem to czołówka, bardzo dobry i polecam go każdemu, tak jak pisze kolega wyżej różnicę czuć odrazu po wymianie. Silnik chodzi płynnie, temperatura w porządku, także również mogę go polecić.

A tak lekko zbaczając z tematu to polecam poczytać co się dzieje gdy mamy za dużo oleju http://www.autoparto.pl/poradniki/pokaz,26,zbyt-wysoki-poziom-oleju-w-silniku-nie-lekcewaz-tego-problemu.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Pon Lut 16, 2015 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W kwestii oleju petrocanada 10W/30 i OLEJU Gm DEXTRON2 5W/30

1- Petrocanada 10W/30 -piszecie tu na forum ze to olej mineralny chce go nabyc a pisza np.tu
http://sklep.petrocanadaoil.pl/supreme-10w30-polsyntetyczny-olej-silnikowy-p-133.html
ze to polsyntetyk
a tu
http://allegro.pl/olej-mineralny-10w30-minerlany-petrocanada-i5035588258.html
ze mineralny
badz tu madry - kto wprowadza ludzi w blad


2- GM-dextron2 5W/30 to jest olej syntetyczny
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-1868-Opel-GM-5W30-dexos2-TM-1L.html
czy moge go zalalewac do ptsa 3.8

Szkoda ze guru tegoż forum MarkSeven juz tu nie zagląda , rozwiałby wszelkie wątpliwości [/b]
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lut 17, 2015 19:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sa petrocanada mineralne i synteyczne o tej samej specyfikacji.
Tu go kupuj www.amerykany.pl
Napoleon,smierdzi mi tu kryptoreklama Confused
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Wto Lut 17, 2015 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki Jedi_V juz wszystko jasne podzwoniłem i już wyjaśniłem .
Sa sprzedawcy ,ktorzy nie wiedza czym handluja albo sie nie przykladaja do tego co robia a tym samym wprowadzaja potencjalnych klientow w blad .
Np niedawno usłyszałem ze oleju w skrzyni sie nie zmienia jak sie nic z nia nie dzieje -co za bełkot .,albo ze olej 10W/30 nie jest mineralnym olejem ze to juz syntetyk .

Wracając do olei ptrocanada to sa ich 3 rodzaje
1-mineralny - to Supreme
2-polsyntetyczny - to Duran
3-full syntetyk -to Supreme SYNTHETIC

ot cała
filozofia odnośnie olejów PETRO CANADA

a Napoleon zapewne tu nic nie odpowie bo juz swoje zrobil 1post -co prawda amsoil znam ,leje od lat do motocykla gdzie u nas nie byl jeszcze dostapny i jest ok tzn nic sie nie dzieje .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
martcin
*
*


Dołączył: May 19, 2015
Posty: 3

PostWysłany: Pią Maj 22, 2015 11:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie odnośnie naszego Forda Escape'a, bo z tego co przeczytałem na forum powinno się do silnika lać olej taki jak jest na korku napisane. Nie wiedziałem o tym , a wertując ten temat o olejach, wyczytałem o tym i znalazłem w instrukcji, że rzeczywiście polecają taki olej. Tylko kiedy kupiliśmy naszego Forda byłem zielony na temat amcarów, instrukcję do niego zdobyłem dużo później, a w warsztacie, który robi amcary, w którym wymieniałem olej powiedzieli że do takich aut wystarczy olej 10w40 i takim jest zalewany już od momentu kiedy mamy to auto czyli od 2006 r. i teraz po przeczytaniu tego wszystkiego zastanawiam się co zrobić, czy wrócić do prawidłowej specyfikacji oleju i kupić amerykański czy kanadyjski, czy zostawić jak jest. Trochę mam zagwozdkę, bo chciałbym jak najmniej zaszkodzić temu silnikowi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Maj 22, 2015 13:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracaj do fabrycznej specyfikacji,bo za chwile odezwa sie liftery😄
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzysztofk
*
*


Dołączył: Apr 11, 2015
Posty: 6

PostWysłany: Czw Sty 28, 2016 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam, przeczytałem cały wątek, i mam tylko wyższe ciśnienie krwi,

co polecacie do Voyagera 3.3 z gazem 2005 rok, na korku 5w20 , a w instrukcji 5w30 lub 10w30 nic nie ma mowy o tym z korka 5w20 , ciekawe, a instrukcja z 2005 roku.

zmieniam olej co 7 , 8 tys km, i leje olej 5w40 Synthesis technology firmy Liqui Moly (niby dla gazu lepszy) trzy ostatnie zmiany, zero ubytku, branie minimalne, teraz chce przejść na 5w30 który polecacie

1. Liqui Moly 5w30 top tec 4300 (cisza o tej firmie w tym wątku)
2 Valvoline 5w30 maxlife
3 shell helix
czy może full syntetyk valvoline lub mobil1

a może petro canada 5w30 supreme tylko czy synthentic czy mineralny
tego duron (półsystetycznego w uk nie widziałem)




Znalazłem tani petro canada teraz tylko pytanie który polecacie 5w30 minerał czy syntetyk, przebieg 180tys km i lpg
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 podtlenek LPG, stow&go, 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sty 28, 2016 20:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej ma miec specyfikacje, a czy mineral czy syntetyk to juz drugorzedne, bo i tak czesto wymieniasz, lej 5W30, moze byc petrocanada.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzysztofk
*
*


Dołączył: Apr 11, 2015
Posty: 6

PostWysłany: Czw Sty 28, 2016 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, ale czy z tych wymienionych petro canada to najlepszy, czy może być?
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 podtlenek LPG, stow&go, 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Pon Lut 29, 2016 7:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepszy - ??? nie wiem ,ale jak będziemy sie trzymali częstych zmian tzn takich jakie zaleca producent to bedzie kazdy najlepszy,no moze nie każdy a taki jaki zaleca producent auta ,a marka tu nie jest ważna
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
KSylwek
*
*


Dołączył: Aug 23, 2017
Posty: 9

PostWysłany: Wto Sie 22, 2017 23:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Shell 5w30 lub 40 sprawuje się bez zastrzeżeń. Można kupić go lokalnie i nie trzeba czekać na przesyłkę. Poza tym jest w dobrej cenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Pią Sie 25, 2017 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

KSylwek napisał:
Shell 5w30 lub 40 sprawuje się bez zastrzeżeń. Można kupić go lokalnie i nie trzeba czekać na przesyłkę. Poza tym jest w dobrej cenie.

w jakim aucie ten shell tak ci sie sprawuje 5W-40 w pontiacu ts ?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Strona 8 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group