www.asu.pl :: Zobacz temat - wibracje w vojku !!!1
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wibracje w vojku !!!1
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
anka
*
*


Dołączył: Mar 09, 2006
Posty: 147
Skąd: Debrzno

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 15:38    Temat postu: wibracje w vojku !!!1 Odpowiedz z cytatem

Co sie dzieje z moim autem przy przyspieszaniu z 60km do 80km zaczyna wibrowac cały przód samochodu trzesie sie cały pulpit. Dzis byłam na przegladzie i nie wykryto zadnych luzów sprawdzono mi amortyzatory i całe zawieszenie i nic., a dalej telepie mi autem. Ten problem zanika po uzyskaniu wyzszej predkości i dalej jest juz dobrze problem znów sie pojawia kiedy zaczynam przyspieszac od 60km do 80 km. Czytałam na postach że kierowcy tez mieli z takim czyms do czynienia ale juz sama nie wiem czy to jest wina półosi przegłubów czy piast na co stawiacie jeszce raz napisze ze auto po przegladzie i zero luzów. Koła ok wymienione na inny kompet i problem nie ustał. Pomocy
_________________
chrysler voyager 3.3 LE 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wibracje takie moze powodowac zespol napedowy - nalezaloby przetestowac silnik i skrzynie pod obciazeniem w calym zakresie obrotow.Byc moze jest to wina konwertera albo zle zapinajacego TCC.Albo po prostu olej w skrzyni jest juz bardzo "zuzyty" (czytaj - brudny). Mozna sprobowac jakie bedzie zachowanie jadac na nizszym biegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marek, popraw mnie jeśli się pomylę.
U mojego zięcia w Oplu Astrze były podobne problemy.
Też drgała kierownica i chyba cała kabina, nie pamiętam tylko w jakim zakresie prędkości.
Po przeszukaniu wszystkiego co było możliwe przy układzie napędowym i kierowniczym, okazało się, ale dopiero na końcu, że ma duże bicie na półosiach napędowych.
Kupił ze szrotu "sprawne" i było jeszcze gorzej, ale tym sposobem trafił w sedno.
Po zakupie nowych półosi problem zniknął, aż do dziś.
U Ciebie może jest tak samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
anka
*
*


Dołączył: Mar 09, 2006
Posty: 147
Skąd: Debrzno

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marek ja mam skrzynie 604 cztero biegowa i nie ma mozliwosci jej sprawdzenia na nizszych biegach jedynie 3, bo mam PND3L. Czyli nie moge sprawdzić na 1,2, bo zaraz przy wyzszych obrotach zmienia auto samo bieg. Biegi zmieniaja sie płynnie bez żadnych szarpnięć czy cos takiego,co prawda olej sama nie wiem kiedy był wymieniany, ale czy rzeczywiscie skrzynia miałaby taki wpływ na te wibrację? Bo szczerze mówiac mam cholerny problem i potrzebuje pomocy
_________________
chrysler voyager 3.3 LE 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
anka
*
*


Dołączył: Mar 09, 2006
Posty: 147
Skąd: Debrzno

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli miałyby być tym problemem półosie to jak sprawdzic która jest wadliwa. Ja myslę tez o przegubie od strony skrzyni, ale tez nie mam pojecia jak to sprawdzic. Czy musze wymienic połowe auta żeby sie dowiedzieć co jest grane troche zaczynam sie tym martwić.
Jeszcze jedno nie mam do autka schematu naprawczego dotyczacego vojka czy mógłby ktoś mi podrzucic link z tym schematem kurcze pomocy!!!!! Sad
_________________
chrysler voyager 3.3 LE 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 6:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie trzeba wymieniac polowy auta! W twoim wypadku najlepiej pojechac do dobrej stacji diagnostycznej i sprawdzic wszystko dokladnie na Hamowni Podwoziowej za niewielkie pieniadze.W Polsce jest pewnie wiele takich stacji,jak chocby ta : http://www.zamel.com.pl/hamownia.html Takie sprawdzenie pozwoli ustalic dokladna przyczyne usterki -czy wibracje pochodza od silnika ,czy skrzyni ,albo czy od polosi lub ukladu kierowniczego.A takie testowanie jadac ulica 80 km/h i nadstawiajac ucho nigdy nie da 100% pewnosci.Uwazam,ze jest to jedyny i najtanszy sposob."""""""Dla pocieszenia - wykonaj jeszcze taki prosty test: wlacz bieg 3 i sprobuj rozpedzac tak samo auto jak poprzednio.I zobaczysz przy jakiej predkosci pojawia sie wibracje.Jezeli przy mniejszej, albo nie pojawia sie wogole - to przyczyna lezy po stronie zespolu napedowego(silnik-skrzynia).A jezeli przy dokladnie tej samej - to moga byc polosie (uklad przeniesienia napedu).Kola i zawieszenie eliminujemy,bo piszesz ze sa sprawdzone.Sprobuj tez przetestowac auto na D i potem na 3 z pelnym obciazeniem(zaladuj kilka osob).Porownaj wyniki swoich testow i daj znac!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wolf
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 53
Skąd: Ĺźagań

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam miałem też taki problem w chevrolet trans sport rocznik 97 byłem na stacji diagnostycznej magik wysłuchał pomyślał zobaczył pogłaskał opony i stwierdził opony były żle przechowywane wyczuwa zniekształcenia lub są żle wyważone opony wymieniłem wyważyłem i problem znikł
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
anka
*
*


Dołączył: Mar 09, 2006
Posty: 147
Skąd: Debrzno

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 7:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

te wibracje pojawiają się przy szybkim energicznym rozpędzaniu auta bo jezeli rozpedzam auto spokojnie te wibracje nie sa takie mocne
_________________
chrysler voyager 3.3 LE 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę ,że to będzie wina opon bo mają większą średnicę niż półosie.
Dobry gumiarz dłońmi wyczuje zniekształcenia na oponie.
chyba ,że wibracje pochodzą z czego inne a zlewają się w jedność i trudno to zdiagnozować.

Półoś nie będzie dawać wibracji przy normalnej jeździe bo musiała by się kręcić z prędkością kilku tysięcy.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 8:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli wibracje pojawiają się w czasie przyśpieszania, to stawiam na zużyte bieżnie przegubów wewnętrznych ( tych przy skrzyni). Nie da się tego wybadać bez jego rozbiórki, bo nie jest to osiowy ani promieniowy tylko obwodowy i to tylko w określonym miejscu.
Problem polega na tym, że jednocześnie na trzech bieżniach, na tej samej długości powstały dołki (normalne zużycie) i w momencie przyśpieszania, kiedy naciski rolek półosi na bieżnie są największe i rolka uwięźnie w tym dołku przestaje działać kompensacja długości i przegub zachowuje się jak sztywne połączenie.
Przerabiałem tan problem w dodżyku i znam to z autopsji.


_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
anka
*
*


Dołączył: Mar 09, 2006
Posty: 147
Skąd: Debrzno

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie opony z pewnością odpadają bo był zakładany 2komplet i było tak samo jak na razie to myśle tak jak Benek ze to wina przegubu od strony skrzyni i od razu mam pytanie czy wyciągając ten przegub ze skrzyni nie bedzie pozniej problemu z jego włożeniem a on jest chyba wbijany w vojku i prawy jest nieco dłuższy czy mozna mieć z tym problem czy one łatwo wychodzą a problem z odkręceniem mozna mieć jedynie
_________________
chrysler voyager 3.3 LE 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 12:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba wyjąć całe półosie i wychodzą b. lekko, trzeba uważać przy wkładaniu żeby nie uszkodzić uszczelniaczy.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tez bym stawial na to co pisze Benek! mialem podobnie w moim starym VWwagenie Smile usterka praktycznie nie do wykrycia bez rozebrania przegubow...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
anka
*
*


Dołączył: Mar 09, 2006
Posty: 147
Skąd: Debrzno

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 9:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra panowie az mi sie płakać chce czy mogę z tymi przegubami troche pojeździć? Czy przez to nic nie stanie sie ze skrzynia bo troche sie obawiam mam dosć daleki wyjazd a nie jestem wstanie juz teraz tego powymieniac tym bardziej że to bedzie polegało na szukaniu który to przegub.
_________________
chrysler voyager 3.3 LE 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem możesz jeszcze pojeździć, z tym, że jak sama zauważyłaś drgania występują tylko w czasie przyśpieszania, więc musisz to robić bardziej delikatnie.
I raczej nie staraj się wyprzedzać dwóch tirów na raz w dodatku pod górkę Laughing Laughing
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
anka
*
*


Dołączył: Mar 09, 2006
Posty: 147
Skąd: Debrzno

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 12:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki troszke mi ulżyło a jezeli pytam o te przeguby to jaki smar musze kupic by je nasmarowac bo pewnie nie grafitowy chyba ze molibdenowy a może sie mylę. A z tym wyprzedzaniem to róznie ale teraz będe musiała uważać Embarassed Wink
_________________
chrysler voyager 3.3 LE 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 13:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zazwyczaj bywa tak, że w zestawie z przegubem jest porcja specjalnego smaru. Wydaje mi się jednak, że ten rodzaj przegubu kupuje się z półośką i wtedy jest posmarowany i zamknięty osłoną gumową.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jako iz to niejako polaczenie wysoceobciazone smaruje sie je smarem molibdenowym (a raczej powinno byc smarem z dodatkiem dwu siarczku molibdenu)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
anka
*
*


Dołączył: Mar 09, 2006
Posty: 147
Skąd: Debrzno

PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 8:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę że macie koledzy wiedze powiedzcie jeszcze jakim momentem siły dokręcać nakretkę na osi.
_________________
chrysler voyager 3.3 LE 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 8:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do smarów znalazłem ciekawy temat.

http://astro-forum.org/Forum/index.php?showtopic=18293
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 9:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Posiłkując się " Service Manual - Caravan, Voyager - 1989"
podają, że nakrętkę na półosi należy dokręcić momentem - 245 Nm (180 ft.lbs)
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robertg1972
*
*


Dołączył: Apr 14, 2010
Posty: 22

PostWysłany: Czw Kwi 15, 2010 16:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam mam podobny problem w tym samym zakresie predkości "Anka doszłaś moze co było przyczyną" jestem świerzym posiadaczem tego auta
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
3000
*
*


Dołączył: Aug 23, 2011
Posty: 3

PostWysłany: Wto Sie 23, 2011 0:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam ciesze sie ze znalazlem ten wątek.
tez mam ten sam problem - wibracje przy przyspieszaniu, nasilajace sie przy obciazeniu

dzisiaj w serwisie stwierdzili ze to najprawdopodobniej półoś (jest nieszczelnosc)

dam znac po wymianie, to moze potrwac...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Sie 23, 2011 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam delikatne wibracje od ok.70-85 km/h,ale to wina bieznikowanych opon.Najpierw wywaz opony,mogly poscic jakies kordy i tak sie dzieje.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
3000
*
*


Dołączył: Aug 23, 2011
Posty: 3

PostWysłany: Wto Sie 23, 2011 10:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

opony sa sprawdzone, poza tym wibracje nie ustepowaly by w momencie odpuszczenia gazu... no i nie zmienialy sie chyba wzgledem obciazenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
DaRu
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 117

PostWysłany: Sro Maj 23, 2012 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem podobny problem w starej BMce. Stacja diagnostyczna twierdziła, że wszystko jest ok. Autoryzowani serwismeni chcieli mi pół samochodu wymieniać: /opony, półośki, tarcze ham, końcówki drążków, amortyzatory, stabilizatory, wahacze/ Dopiero pan Czesio z przydomowego warsztatu odkrył, że w tym samochodzie znajduje się taki poprzeczny drążek /nie wiem jak się to nazywa, przechodził bodajże nad kolumną kierownicy/ i jego mocowania na obu końcówkach były wyrobione.
Po wymianie-auto jak nowe.

Usterka była trudna do wykrycia ponieważ luzy ujawniały się dopiero po podniesieniu auta. Gdy stał na kołach, końcówki były na tyle ściśnięte, że trudno było zauważyć luz i dlatego diagnosta nic nie wykrył

Nie wiem jak jest w Voykach, ale może tam też jest taki drążek.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 - 05r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Maj 28, 2012 17:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Benek napisał:
Jeżeli wibracje pojawiają się w czasie przyśpieszania, to stawiam na zużyte bieżnie przegubów wewnętrznych ( tych przy skrzyni). Nie da się tego wybadać bez jego rozbiórki, bo nie jest to osiowy ani promieniowy tylko obwodowy i to tylko w określonym miejscu.
Problem polega na tym, że jednocześnie na trzech bieżniach, na tej samej długości powstały dołki (normalne zużycie) i w momencie przyśpieszania, kiedy naciski rolek półosi na bieżnie są największe i rolka uwięźnie w tym dołku przestaje działać kompensacja długości i przegub zachowuje się jak sztywne połączenie.
Przerabiałem tan problem w dodżyku i znam to z autopsji.



Mam identyczny problem co "Anka" i dokładnie w tym samy zakresie prędkości, a że było to przed samym wyjazdem za granicę, to biegałem z tym jak ze sr...ką.
Opony odpadają, bo na zimówkach i po wymianie na letnie problem pozostał.
Mój kolega, mechanik wieczorem przed moim wyjazdem stwierdził,że może być padnięty lewy przegub.
Po podniesieniu auta na lewarku włączyłem "D" i lewe kolo kręcąc się wydawało dziwne dźwięki (chrobotanie). Przy prawym kole było ok.
Nie mając czasu na naprawę zdecydowałem się na wyjazd (1150km) bo musiałem być w pracy.
Trzepanie całą budą następuje kiedy przyspieszam i bez znaczenia czy delikatnie, czy bardziej żwawo. Kiedy przy przyspieszaniu trzepie budą, zdejmuję nogę z gazu, trzepanie ustępuje, kiedy znów przyspieszam problem powraca.
Żadnych luzów w układzie kierowniczym nie ma, koła wyważane trzykrotnie, więc też stawiam na przegub.
Po powrocie do PL, a to będzie dopiero po wakacjach, zmienię ten przegub i jeśli nie zapomnę, to opiszę problem.
Pozdrawiam "fszyskich".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Maj 28, 2012 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On nie chce mi sie czytac calego opisu ale czy to trzepanie wystepuje tylko przy pewnej predkosci? chodzi mi o to czy probowales jechac na innych biegach oprocz OD? bo jesli jest to zalezne tylko od predkosci to ewidentnie uklad napedowy, jesli zas znika na innym biegu to byc moze cos z lokupem lub konwerterem lub generalnie cos siedzi na skrzyni?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
KrzysiekP
*
*


Dołączył: Feb 14, 2012
Posty: 26

PostWysłany: Wto Maj 29, 2012 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba zwyczajnie wymienić TRIPOT-y przegubów wewnętrznych i skończą się wasze problemy z targaniem nogawkami,bo napewno takie coś odczuwacie podczas jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto Maj 29, 2012 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja w Voyagerze też miałem trzepotanie podczas przyśpieszania i okazał się przegub wewnętrzny .W najgorszym przypadku może to być ,wyrobione gniazdo przegubu w mechanizmie różnicowym lub łożyska mechanizmu różnicowego (dyferencjału).
Da się to zrobić bez demontażu skrzyni.
_________________
Chrysler Cirrus 2.5 V6 / Fiat Marea 1.6 .Wcześniej 14 innych mniej lub bardziej udanych samochodów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Cze 01, 2012 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Generalnie jeżdżę na "D" i trzepanie występuje tylko jw.
Teraz nie mam czasu pojeździć szybciej niż 50km/h (korki)
Może w niedzielę wyjadę za miasto, to spróbuję pojeździć na "3"i dam znać jak to wygląda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pią Cze 01, 2012 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kasa napisał:
Ja w Voyagerze też miałem trzepotanie podczas przyśpieszania i okazał się przegub wewnętrzny .W najgorszym przypadku może to być ,wyrobione gniazdo przegubu w mechanizmie różnicowym lub łożyska mechanizmu różnicowego (dyferencjału).
Da się to zrobić bez demontażu skrzyni.


Tu macie cała odpowiedź u mnie są luzy na wejściu do skrzyni lewa półoś ale jakoś brakuje mi odwagi się za to zabrać Mad
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Wrz 16, 2012 9:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeguby wymienione i... bicie nadal występuje, ale mechanik zauważył, że na lewej półosi (od strony kierowcy) przesunięty jest ciężarek.
Próbował go nastawić na stare miejsce, ale udało się tylko troszkę go przesunąć.
Teraz ciężarek jest w innym miejscu, ale i nie w tym co od nowości, a bicie przesunęło mi się w zakres prędkości od ok 60km/k - 85km/h.
W poniedziałek jadę szukać i kupić "nową" półoś i ją wymienić.
Po wymianie dam znać o ewentualnych zmianach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sob Gru 15, 2012 14:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy Wasze problemy się skończyły? ON mógłbyś napisać czy wymiana półosi pomogła. U mnie może to łożysko bo huczy trochę podczas jazdy i jak jest łuk w prawo to lewa strona się telepie. Wolałbym jednak żebyście wypowiedzieli się co było u Was przyczyną trzęsawicy przy przyśpieszaniu.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Nie Sty 13, 2013 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i zaczynają się schody. Mechanik stwierdził hałasujące łożysko z tyłu a nie z przodu. Przyśpieszanie w zakresie 60-80 km/h objawia się telepaniem przodu (jakby koła na boki chodziły).
1. Skoro nie da się stwierdzić zużytych przegubów - to która strona się najczęściej zużywa?
2. W ciągu 2 lat wymieniony drugi raz sworzeń po lewej stronie - może i przegub po tej stronie padł?
3. Radzicie wymieniać sam przegub czy całą półoś?
Podzielcie się sugestiami bo już te wibracje zaczynają mnie wkur.... .
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Sty 14, 2013 12:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawiam na przegub wewnętrzny. Takie objawy miałem w poprzednim samochodzie Dodge Caravan. Po wymianie półosi objawy ustąpiły.
A czy wymieniać tylko przegub ,czy całą półoś to tylko kwestia finansów i czasu. Zużyte łożysko będzie wyło lub terkotało, ale nie trzęsło samochodem.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Junior
*
*


Dołączył: Jan 17, 2013
Posty: 2

PostWysłany: Czw Sty 17, 2013 14:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, mam podobny problem, z tym że w moim przypadku wibracje pojawiają się pomiędzy 60 - 80 km/h. Nie telepie autem, ale jest to odczywalne. Powyżej tej prędkości dolegliwość ustępuje (chrysler grand voyager AWD '05).
Zauważyłem to po przeglądzie (APK coroczny). Robiłem go w Holandii i po wyjeździe ze stacji zauważyłem, że coś jest nie tak. Nie jestem mechanikiem, ale trochę czytałem, że aut z napedem AWD nie powinno się umieszczać na rolkach w celu sprawdzenia hamulców, tylko przyrządy najazdowe. Nie wiem, czy może to mieć z tym związek, ale problemy zaczęły się po badaniach. Opony wyważone na nowo, czyli to nie jest przyczyna. Jakieś sugestie? Z góry dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bubuss
*
*


Dołączył: Feb 08, 2007
Posty: 331
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Panowie umnie też wibracje Buick Lesabre limited zamienialem kola miejscami i nic.
Dziś zrobiłem tak podniosłem cały przód do góry koła wyrównałem na kobyłkach tak żeby stały równa jak do jazdy pod obciążeniem auta. Odpaliłam auto włączyłem draiw i ustawiłem koła na predkość tak jak drżenie wystepuje w danym zakresie prędkości. Co sie okazało przeguby wewnętrzne pracują cicho nie ma na nich bicia natomiast obserwacja kół ukazała jakby podbijanie na oponach i nierówne sie ich toczenie. I teraz pytanie czy to opony czy przeguby bo już zgłupiałem?
_________________
Buick lesabre limited rok 2000 poj. 3.8l bubuss@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pią Mar 01, 2013 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bycie niezamożnym użytkownikiem samochodu może doprowadzić do siwizny lub sraczki jak kto woli, ale po kolei. Dwa dni temu pojechałem na rolki, niby wszystko ok. Tylko jedna osłona przegubu zew. z jednej strony nie była przymocowana obejmą. Mechanik rozebrał stwierdził, że jest dobrze dał smaru. Sprawdził ręcznie wszystkie przeguby i stwierdził iż jest dobrze. Wyskoczyłem na obwodnicę i ..... dupa. Dalej trzęsie przodem jakby na boki. Pojechałem do niego dzisiaj. Wyważył wszystkie koła. Znowu obwodnica i .... dalej kupa.
1) Powiedzcie mi czy może być przyczyną krzywa tarcza hamulcowa. Przy hamowaniu czuć bicie dość mocne,
2) a może warto wymienić całą półoś lewą (tam była ta guma przegubu co w niej woda była).
3)Jest jeszcze motyw taki jak kupowałem te zimówki (używane micheliny) to jedna miała dziurę i wulkanizator od razu ją załatał, czy to może mieć wpływ (osobiście wątpię).
4) Ostatnia uwaga jest taka że jak jadę powyżej 100\h to czuć delikatne drgania stąd te pytanie z krzywymi tarczami.
Poradźcie coś bo niedługo zostanę chyba całkiem siwym człowiekiem.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pią Mar 01, 2013 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym stawiał na pęknięty kord w oponie
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Mar 01, 2013 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>1) Powiedzcie mi czy mo¿e byæ przyczyn± krzywa tarcza hamulcowa. Przy hamowaniu czuæ bicie do¶æ mocne,

skoro bije przy hamowaniu to na 100% tarcza! z tym ze sprawdz tez tarcze z tylu! pozatym chrysler ma bardzo glupi patent - mianowicie tarcza nie jest niczym mocowana do piasty, w piascie na (powierzchnia styku piasty z tarcza) masz chyba 3 otowry (m.in do demontazu piasty), z czego chyba 1 jest wiekszy...w kazdym razie uzywane tarcze koroduja w miejscu otworow, a ze jeden ma inna srednice to obrocenie tarczy na szpilkach bez wyczyszczenia rdzy na plaszczyznie styku skutkuje biciem!!! tak wiec po kazdym demontazu tarcz trzeba na to zwrocic uwage i wyczyscic z rdzy najlepiej i piaste i tarcze!!

>2) a mo¿e warto wymieniæ ca³± pó³o¶ lew± (tam by³a ta guma przegubu co w niej woda by³a).

jesli nie m luzow, nie hucza, przeguby nie maja jakis wykruszen to ni ma sensu!

>3)Jest jeszcze motyw taki jak kupowa³em te zimówki (u¿ywane >micheliny) to jedna mia³a dziurê i wulkanizator od razu j± za³ata³, czy >to mo¿e mieæ wp³yw (osobi¶cie w±tpiê).

jesli nie ma peknietego kordu i nie jest zabkowana to mozna przyjac ze opony masz OK...pozatym peknity kord wyszedl by na wywazarce, nie mowiac o tym ze gumiarz powinien to zauwazyc golym okiem...

>4) Ostatnia uwaga jest taka ¿e jak jadê powy¿ej 100\h to czuæ delikatne drgania st±d te pytanie z krzywymi tarczami.

sprawdz tarcze! podjedz do kogos kto ma miernik zegaroy i poprostu zmierz bicie na zamontowanej tarczy - bedziesz wszystko wiedzial..inaczej to wrozenie z fusow Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pią Mar 01, 2013 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

3)Jest jeszcze motyw taki jak kupowałem te zimówki (używane micheliny) to jedna miała dziurę i wulkanizator od razu ją załatał, czy to może mieć wpływ (osobiście wątpię).

Mi właśnie kord strzelił na tej oponie gdzie miałem knot wmontowany.
Bicie miałem od ok. 115km/h (tylko że opony trochę mniejsze)
wyważenie nic nie wykazywało.....

Podnieć auto i sprawdź dłonią boki opony czy nie są pofalowane, nawet minimalne pofalowanie potrafi namieszać gdy opona jest pod obciążeniem.

jakbyś nic nie wyczuł to pozamieniaj opony przód z tyłem i wtedy sprawdź jeszcze raz.

Może jeszcze być wywalone łożysko na dyferencjale sprawdź luzy półosi na wejściu do skrzyni.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pią Mar 01, 2013 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kordy są ok. Brak wybrzuszeń na podnośniku jak i pod obciążeniem (kanał)
Marcyś wyjaśnij dokładniej jak te tarcze sprawdzić (wolę być choć trochę poinformowany podczas kontaktów z mechanikiem coby mi kitu jakiego nie wciskał)
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pią Mar 01, 2013 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a półosie siedzą mocno w skrzyni???
nie wiem jak u Ciebie ale w kancie wewnątrz przegubu wewnętrznego jest sprężyna która niweluje luzy poprzeczne półosi. W jajku jest zabezpieczenie na końcu przegubu.
Niech zobaczy czy przegub nie ma luzów poprzecznych i wzdłużnych na wejściu do skrzyni.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pią Mar 01, 2013 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak pisałem wcześniej było to sprawdzane ręcznie (również wsadziłem tam swoje łapki i szarpałem półosie przy wewnętrznych) mechanik stwierdził krótko "ścisłe"
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Mar 02, 2013 18:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Marcyś wyjaśnij dokładniej jak te tarcze sprawdzić (wolę być choć trochę poinformowany podczas kontaktów z mechanikiem coby mi kitu jakiego nie wciskał)

najpierw to wez sciag tarcze i grubym papierem sciernym (80-120) wyczysc dokladnie z rdzy/zgorzeliny miejsce styku piasty z tarcza! to raptem max godzinka pracy a naprawde czasem cuda potrafi zdzialac!
no a same tarcze to mierzy sie hmm...jest taki przyrzad : czujnik zegarowy zamontowany do takiego magnetycznego statywu/stojaka. przykladasz ten stojak do np. zwrotnicy czy innego stabilnego stalowego elementu, "zalaczasz" magnes zeby cale ustrojstwo sie umocowalo, ustawiasz zegar do tarczy i go zerujesz i krecisz poprostu poloska, a na zegarze ci wycodza bicia....pomiar trza zrobic z 2 stron tarczy, no i w kilku srednicach....aha wazne by glowiczka zegara(czy jak tam to sie nazywa) ni byla zuzyta (znaczy by kuleczka byla kuleczka i sie luzno obracala. mechanicy to pewnie nie wszyscy maja te czujniki, ale na 100% kazdy tokarz ma takie ustrojstwo - tu masz widok tego : http://www.ceneo.pl/9355975
no i jeszcze tylko w jakiejs serwisowce (nie musi byc z chryslera, moze byc z zaporozca czy jakiejs skody bo tarcze wszedzie bija tak samo:) znalezc jakie moga byc dopuszczalne bicia i juz masz konkretna diagnoze.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sob Mar 02, 2013 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki marcys teraz będę mądrzejszy Smile
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sro Mar 13, 2013 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wrócę do tematu bo mam jeszcze jedno pytanie. Wiem, że tak nie powinno się robić, ale używane półosie nie kosztują dużo. Chodzi mi o to czy półosie są takie same niezależnie od silników (wliczając diesla) czy mam się trzymać tylko benzynowych pod asb? Czy z roczników od 2001 tęż będą pasowały? No i na koniec (aż wstyd pytać) czy jest sens wymieniać półoś na używaną?
Z samochodem jeszcze nic nie robiłem bo stoi w garażu i czeka aż znajdę jakieś wolne pieniądze na niego (na szczęście okres zimowy się kończy). Kumpel w zeszłym tygodniu kupił vojka i koła ma OK to sobie podmienię jak te śniegi opadną będę wtedy miał jasność co do opon.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 13, 2013 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem czego sie wstydzisz-kazdy w tych czasch musi oszczedzac(no moze poza harry angel'em) wiec pytanie jest zasadne. nie odpowiem ci jednoznacznie ale znam przypadki z innych aut ze nawet przy tej samej skrzyni,silniku i roczniku polosie potrafia sie roznic i nie pasuja zamiennie. mam nadzieje,ze w twoim aucie az tak dramatycznie nie bedzie ,ale napewno bym szukal z tego samego rocznika i wersji. czyba,ze ktos zaufany potwierdzi ci ze pasuja tez inne. mozesz doraznie sprawdzic na rockauto wpisujac twoje auto i sprawdzajac w jakim zakresie rocznikow i silnikow wystepowaly te polosie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Mar 14, 2013 17:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale po co chcesz zmieniac poloski? sprawdz przeguby i tyle..no chyba ze masz przeguby wybite to wtedy...
jesli sprzedajacy bedzie uczciwy to smailo mozesz uzywki wsadzic - ale musisz wiedziec tez to, ze przeguby o takie pseudo lozyska, maja kulki i zuzywaja sie "miejscowo" - taki przegub homokinetyczny mozna rozlozyc i jak ma luz to kupic w sklepie z lozyskami te 12 kulek fi 16 i je wymienic i luzu juz nie bedzie Smile mozna tez obrocic koszyk, czy nawet zamienic miejscami kulki i luz tez sie skasuje i przegub bedzie niby ok...ale tylko niby bo bedzie huczal czy wlasnie drzal Smile dlatgo jk szukasz polosiek uzywanych to szukaj takich ktore wygladaja na uzywane ale nie rozbierane...i samemu je rozbierz wyczysc i nasmaruj Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group