www.asu.pl :: Zobacz temat - Silnik gaśnie Dodge Caravan 3.3
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik gaśnie Dodge Caravan 3.3

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sob Paź 30, 2010 21:35    Temat postu: Silnik gaśnie Dodge Caravan 3.3 Odpowiedz z cytatem

Czytam forum i nie znalazlem jakiejs odpowiedzi.
Objawy sa takie : Silnik odpala, wrzucam na D silnik gasnie, na kazdym biegu do przodu czyli 3 i L to samo tez gasnie. Na P R N wszystko jest ok.Silnik tak samo zachowuje sie na benzynie i na gazie. Moge go wkrecac na oborty i nic sie nie dzieje.a na R nawet jechac:D

Co zrobilem:
- usunolem nie fabryczny( nie uzywany przezemnie) alarm ( wyciolem wszystko, a przewody podlaczyłem tak jak w oryginale, nie zauwazylem jakis brakow w czym kolwiek)

- dzien wczesniej w jednym z "seriwsów" był wymieniany olej i filtr w silniku na MOPAR, i olej w krzyni oraz filtr na ATF+4 MOPAR, oraz chlodziwo na zimo odporne Wink

nastepnego dnia, okazalo sie ze musze jechac znowu do tego "serwisu" , podczas podrozy po wyprzedzaniu auto mi zgaslo,pomoglo odłaczenie klemy, nastepnie , przed dojazdem do "serwisu" zgaslo ponownie.W "serwisie"bylem przed 16 a po godz 16 ( koncza juz prace)czekali specjalnie bo mieli cos poprwawic co robili dzien wczesniej w zawieszeniu, poprawili i oddaja mi auto a on znowu gasnie przy wlaczaniu na D. Nie fabryczny alarm tak twierdzili(probowali cudowali,pocili ale skutku nie było),w koncu decyzja wrocam do domu 70km, w polowie drogi juz bylem na lawecie:) wrocilem po 22:)

dzisiaj odcilem jak juz napisalem alarm, sprawdzalem olej w skrzyni, na zimnym wskazanie jest przed hot na "rozgrzaniu" ciutke powzyej gornego limitu hot, dolalem troszke jeszcze oleju Mobil do automatow(atf+4 nie mialem) Sprawdzilem bezepieczniki te obok akumulutaroa wszystko wyglada ok, przekazniki w tej samej skrzynce tez przlozylem bo byly takie same oznaczenia, i auto dalej tak samo sie zachowuje- D i gasnie. Rece mi opadaja i pomysly sie koncza, ciagle mysle ze moze byc jakies zabezpiecznie antynapadowe i moze jakis kabelek sie przetral oryginalny( bo uwazam ze dokladany alarm, imo oraz czujki ruchu itd juz w calosci usunolem) i dla tego przy wlacznieu na D jest odciecie zaplonu i gasnie. Zeby odpalic musze wyciagnac kluczyk poczekac z 10 sekund i moge i moge znowu odpalic.Nadmieniam kluczyk nie ma imobilajzera, i stacyjka wyglada ze rowniez nie ma, do tej pory wszystko bylo ok, i inny dorabiany kluczyk tez dzialal!!Auto jest 1996 rok budowy.
Serwis wyczyscil jeszcze wtyczki do kompa glownego jak sie pocili. A ja dzisiaj na 3h odlaczylem kleme, podlaczylem i nic nie lepiej. Check engine sie nie swieci.
Prosze o rady!!
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Paź 30, 2010 22:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najpierw odczytaj błędy silnika, bo może, a nawet napewno, takie są.

Przekręć 3 razy kluczyk w pozycję włączony-wyłączony-...włączony i zostaw w pozycji włączony /ale bez uruchamiania silnika/.

Odczyt będzie taki:

Jedno mrugnięcie - oznacza cyfrę jeden.
Dwa mrugnięcia - oznacza cyfrę dwa, itd.
I na początku będziesz miał Cyfrę "12" co oznacza początek testu.

Później, po liczbie "12" licz mrugnięcia i je zapisz. Dłuższa przerwa między mrugnięciami oznacza nową, kolejną cyfrę.

Na końcu będziesz miał, 5 mrugnięć i 5 mrugnięć co oznacza liczbę "55" i to jest koniec testu.

W czasie tego odczytu będzie mrugała kontrolka "Check" umieszczona w tablicy rozdzielczej w prawym dolnym rogu "liczników"

Kody błędów znajdziesz na forum i wstępnie będziesz wiedział co się dzieje z autem.

Do dokładnego odczytania błędów będziesz musiał podjechać na skaner.

Od odczytania błędów musisz zacząć i jak z czymś nie będziesz mógł sobie poradzić, wrzuć wszystko na forum i powinieneś znaleźć pomoc.

Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sob Paź 30, 2010 23:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podlaczalem sie ELM327 i nie ma bledów, ani zamroznoych ramek łaczylem sie Pcmscan.Jedyne bledy jakie wczesniej byly to wypdanie zaplonu na 4 cylindrze, ale z tym "seriws" mial walczyc- Wszystko jest opisane w innym poscie pod tytulem Caravan 3.3 kilka pytan i zagadek:) ale wypadanie to pikus w tym momencie, albo Pan Pikus. Teraz Auto nie jedzie do przodu tylko gasnie:), a tak ogolenie , wracałem ze Słupska:D z ow "serwisu" a utknolem w Slawnie:) Silnik chodzi, wszystko wyglada normalnie , do tylu jedzie, a do przodu gasnie:)od razu, bach i oborty spadaja do 0, probowalem nawet przy wyzszych obrotach wrzucic bieg, ale dalej do samo.
Jakies inne rady,mile widziane:)
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie Paź 31, 2010 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może trzeba się przyjrzeć pozycjonerowi, to znaczy temu elementowi , który nie pozwala odpalić silnika gdy wajcha zmiany biegów jest w pozycji innej niż P i N.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Nie Paź 31, 2010 15:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U kolegi było to samo. Po zdjęciu kolektora (wymiana uszczelki pod tylnym deklem zaworów) nie podłączono przewodu ciśnieniowego. Zasysał lewy tlen. Ale to nie było raczej przyczyną bo fura jeździła. Przewód został podłączony i się zaczęło. Silnik pracował na 500 obrotów i wyraźnie się dławił. Po zapięciu biegu i puszczeniu hamulca po prostu zdychał. Nikt nie potrafił poradzić. Zaproponowałem, żeby włączyć stacyjkę w pozycji zapłon (bez odpalania silnika) żeby wszystkie kontrolki się świeciły. i tak minutę. Później odpalić samochód. Pomogło samochód przyjął jakieś inne wartości i jeździ bez problemów. Zawsze tak robię po zdjęciu klemy.
Dziwne w Twoim przypadku jest sprawa alarmu. Według mnie alarm powoduje brak zapłonu a nie problem z ruszeniem. No może o czymś nie wiem.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

samochod zaczal juz jezdzic(czyli jakis postep) niestety co 1-2 km gasnie sobie chyba zeby odpoczac:)
Na gasniecie przy wrzucaniu na D pomoglo wyczyszczenie wtyczek od czujnikow na skrzyni biegow oraz zdjecie izolacji i przegladniecie przewodow oraz ich izolacji odpowiedzialnych za skrzynie biegów.Juz sie cieszylem ze wszystko ok.Niestety za chwile skrzynia weszla w tryb awaryjny:( , wtyczka od Output Speed Sensor byla cala przegrzana , i rozsypala sie w dloniach razem z oslonami przewodow.Wyskoczyly wtedy bledy :
P0720 Obwod wyjsciowy czyjnika predkosci wadliwe dzialanie
P0731 Przelozenie biegu nr 1 nieprawidlowa wartość
P0500 Czujnik prędkosci pojazdu wadliwe dzialanie

Wtyczka zostala na nowo przymocowana do czujnika, i wydawalo sie ze juz wszystko ok. Pjezdzilem potestowalem skrzynia sie"programowala" mial byc happy end..

Dzisiaj wsiadam do auta i po 10 km gasnie, pojechalem na stacje zatankowalem, wracam do domu, gasnie i gasnie. A pozniej juz odpalic nie chcial. Przyjechal mechanik z kompem Snap Solux Pro, wyskoczyl blad
P0335 Czujnik A polozenia walu korbowego-usterka.Auto odpalilo, po 3 postojach dojechalo do mechanika, zostal zmieniony czujnik...niestety dalej dzieje sie to samo auto gasnie, choc teraz nie ma juz zadnych bledow.
Sprawdzilem jeszcze przwody od czujnika

1 K718OR - 8voltsupply (dolna wtyczka w kompie silnika pozycja 44)
2 K4 18BK/LB Sensor Ground
3 24 18GY/BK Crank Possition Sensor Signal (Gorna wtyczka w kompie silnika pozycja 32, oraz wtyczka w kompie od skrzyni pozycja 6)
Wychodzi na to ze przewody sa ok. Moze czujnik byl walniety przez przypadek, poza tym blad wyszedl tylko na skanrze mechanika nie pojawil sie na PCMSCAN ELM327 jak skanowalem, bo akurat kompa mialem w aucie.

Teraz mysle nad tym lub moze ktos z was wie, jak odlaczyc oryginalny immobilajzer(kluczyki ktore mam nie sa z imobilajzerem , choc wydaje mi sie ze sama stacyjka go posiada i stad moga brac sie chocki klocki)
I nastepna sprawa , czy ktos z was wie jak tam ma byc z tymi grzejacymi sie elemntami jak pisal Krychu1974 i czy te wiatraczki pomagaja w konsoli zegrów, jutro bede rozbieral i szukal zimnych lutów, bo czytalem ze tez byly problemy z jazda i odpalaniem samochodu jak jakies byly na plytce zegrów.I to zekomo pomagalo.
Moj obecenie jak odpali to przejedzie jakis dystans i sam z siebie zgasnie, a check engine sie nie zapali, i komp mechanika nie pokazuje zadnych bledów. Wiec prosze o sugestie, i opinie.Zeby odpalic musze wyciagnac kluczyk poczekac pare sekund i wtedy zapali, wczesniej pomagalo jeszcze odlacznie aku.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sro Lis 03, 2010 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj zostala zdemontowana konsola z zegarami, zegary wyciagniete, zimnych lutow widac nie bylo, w ale te wieksze luty zostaly przelutowane , zegary zamontowane sporotem. Dalej to samo, auto gasnie i mialo problem z odpaleniem. Zostalo sprawdzone znowu zasilanie na Cam Shaft Sensor, i na Crank Shaft Sensor jest 8V i sygnalowe tez wydaja sie byc wporzadku. Auto zostało zmontowane.Wyjazd na droge i o dziwo bylo wporzadku, do momentu az nie zaczolem przejezdzac przez policjantow studzienki i tym podobne wyboje. Wtedy auto gasnie, sprawdzalem wielokrotnie i na nawet pojedynczym wyboju auto zgasnie, jak stalo pod gorke i skrzynia byla na P w momencie wrzucania i zmiany na R zgasl, bo silnikiem lekko zatrzeslo a chcielm przejsc na D. Gdzie szukac czegos co nie kontaktuje??A zatrzymuje silnik?? tak zasilanie wydaje sie ze jest caly czas, nie widze zeby cos mi przygasalo w momencie wstrzasu.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 03, 2010 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a spróbuj odpalic auto i poruszac wtyczka przy cewce zaplonowej - i ogolnie wszystkimi wtyczkami/przewodami idacymi do silnika/osprzetu
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lis 03, 2010 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i sprawdzić masę
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Czw Lis 04, 2010 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masy i czujki sprawdzone,wtyki przejzane, jezdzilem po dziurach i co chwila gasl po dziurze,czasem potrawilo byc ok przez dluzsza chwile, teraz juz wogolnie nie chce odpalic, zostala sciagnieta oslona tak ze mozna zobaczyc kawalek kolo zamchowego, no i przy kreceniu silnikiem widac ze ma bicie, nie duze okolo 5mm w poziomie, ale nie powinno miec zadnego.jutro bedzie sciagan skrzynia biegow zeby sprawdzic czy kolo sie nie ukrecilo. Juz sie pomysly skonczyly, a komputer ciagle pokazuje Crank Sensor problem with communication with PCM blad 320. Przy kreceniu rozrusznikiem a auto nie odpala.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Czw Lis 11, 2010 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Auto jezdzi i odpala normalnie, wszystko wrocilo do normy, co do gasniecia przy dziurach to przeszedl pozytywnie test offrodowy i nie zgasl. Po wyciagnieciu skrzyni nic nie zostalo znalezione, zostal zamontowany czujnik polozenia walu korbowego z jeszcze jednego auta, i jak na razie spokoj. Ale jak bede mial mozliwosc kupienia wiazki elektrycznej silnika to to zrobie:) tak na wszelki wypadek.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group