www.asu.pl :: Zobacz temat - dodge caravan 3.0 wymiana panewek
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dodge caravan 3.0 wymiana panewek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 12:18    Temat postu: dodge caravan 3.0 wymiana panewek Odpowiedz z cytatem

Stuka któraś panewka przy uruchamianiu .W czasie pracy silnika nic nie słychać. Czy można stwierdzić czy to główna czy korbowodowa i czy można wymienić panewki główne bez demontażu silnika ? Silnik 3.0 .
Jakie powinny być wymiary nominalne czopów ?
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy jesteś pewien na 100% że to panewka. a nie popychacz zaworu.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 22:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napewno to nie jest panewka, tylko lifters. Jak by to była panewka to by Ci na ciepłym stukanie nasilało a nie cichło. Nie masz tak naprawde sie czym przejmować, no chyba że Cię ten stukot bardzo denerwuje..
A jakim olejem zalewasz silnik?? Może już czas wymiany??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2010 6:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czas wymiany i to na odpowiedni.Stuka ci hydrauliczny popychacz zaworow,przy nie odpowiednim oleju w trakcie rozruchu dostaje zbyt pozno olej-cisnienie i to jest powodem.Uzywaj oleju jakiego przewidziala fabryka.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2010 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wez kawalek twardego drewna (np z kija od mietly), przyłoz jeden koniec do silnika a na drugim koncu z dloni zrob trabke i osluchaj silnik gdzie stuka - inaczej to wrozenie z fusow Wink
PS. no chyba ze masz dostep do stetoskopu to bez mietly sie obejdzie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2010 8:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To chyba jednak panewka. Zastosowałem dodatek silikonowy do oleju (zagęszczacz) i teraz nie stuka .Wiem jak stukają popychacze ,ale to nie to.
Ciśnienie oleju na "oko" dobre, góra klawiatury dobrze smarowana ,lampka ciśnienia oleju szybko gaśnie.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2010 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak mocno to u ciebie stuka,u ojca w chevy w tle slychac tez stukanie,pojechalem do b.starego wachowca i metoda na stetoskop ustalil ze delikatnie stuka sworzen korobowodu,stwierdzil,ze nie ma sensu otwierac calego silnika,tylko jezdzic,nie dawac mu w dupe a bedzie jeszcze b.dlugo ok.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2010 8:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do oleju zalecanego to polemizowałbym.
U mnie zalecany 5w30 ubywało.
Po zalaniu 5w40 czy 50 nie ubywa.
Trzyma sztywno stan aż się boje Cool

Pytałem mechaników od USA car którzy mieszkali długo w USA.Mówili że tu chodzi też o to czy jezdisz na gazie.Inna ciepłota i wytrzymałość olejów na ciepło.Oraz że olej w USA nie będzie tan sam olej w Europie.

Mówili też o innej specyfice jazdy w USA i Europie.
Korki takie same ale często jezdzisz tam jednak robiac większe odległosci po trasie bez korków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 0:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko o czym piszesz nie ma nic do rzeczy.Nie jest istotne to,aby bral czy nie bral olej.Nie istotne jest czy stoisz w korku,czy jedziesz.Wazne jest smarowanie rozrzadu.Jego hydraulika.A poniewaz w usa zaleca sie uzywanie energooszczednych olejow lekkich ,jak 5W30 ,10W30,5W20 - wlasnie do takich a nie innych lepkosci olejow konstruktor zaprojektowal silnik ( szczegolnie rozrzad).Ksiazka serwisowa Cadillaca podaje ostrzezenia dotyczace stosowania gestych olejow. A czy chociaz sprawdziles o ile procent wieksza jest lepkosc olejow ktorych uzywasz? W50 ma lepkosc wieksza o 100% od zalecanego W30!Uzywaj dalej 50 a dlugo nim nie pojezdzisz. No, chyba ze bedzie to jazda wyczynowa albo w tropiku pow.40 stopni - to mozesz sporadycznie uzyc oleju W40.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us Trzeba czytac instrukcje obslugi napisana przez Wybitnych Fachowcow , i TYLKO ona moze byc autorytetem.>><<A co do olejow w usa ,to Twoi Mechanicy maja racje - najlepiej byloby kupowac olej amerykanski,specjalnie certyfikowany tylko do silnikow benzynowych.( ze specjalnym znaczkiem jak na gornym zdjeciu.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 1:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

V8USA napisał:


Mówili też o innej specyfice jazdy w USA i Europie.
Korki takie same ale często jezdzisz tam jednak robiac większe odległosci po trasie bez korków.
I dlatego w polsce wymiana oleju powinna byc robiona czesto.Silnik pracuje godzinami,a kilometrow nie przybywa. 5000 km na oleju - nawet najlepszym na swiecie - to jest max.Chyba ze komus to zwisa,bo jak sie zacznie cos dziac to sprzeda auto nastepnemu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 5:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisałeś, że 5W50 jest gęstszy od 5w30 .
Myślę że są takie same.Gęstość 5.Przy czym 5w50 jest trudniej przegrzac, co przy polskich warunkach LPG i dbaniu o silnik przez większość polaków jest dla silnika o wiele bezpieczniejsze.

Druga sprawa czy podczas konstrukcji silnika Vortec 6.0 HO.
Był on testowany na 5w50?Czy tylko 5w30?
Tzn.Chodzi mi o to ze 5w50 jest bardzo młodym olejem.
Ale nie sprawdzałem jak to z tym jest.

Natomiast w serwisie USA car w PL zalecili mi właśnie 5w50.
Mobil 1 5w50.
Czy w butelkach ze znaczkiem "GM" nie jest przypadkiem właśnie Mobil.
Tzn.Mobil robił oleje dla GM.?

Inna sprawa ze większośc różnych producentów aut.Zaleca 5w30./10w40.To jakby standart ponizej którego nie warto schodzić.

Mam już nabiegane powyżej 75.000 mil.Teraz zaleje 5w30 lub 10w30 bo Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 6:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kazdy amerykanski wspolczesny silnik ( nie liczac turbodoladowanych wyscigowych), a zwlaszcza silnik najnowszej generacji ,jest projektowany tylko i wylacznie na oleje lekkobiezne.Maximum lepkosci to W30. A nawet ostatnimi laty W20.Cyfra 5 przed W okresla tylko lepkosc na mrozie w chwili startu.Za 5 minut nie ma to juz znaczenia.Natomiast cyfra 30 po W (5W30) okresla lepkosc na goraco - czyli przez caly czas pracy silnika.Powinienes zaczac przygode z AmerCarami od zapoznania sie z instrukcjami fabrycznymi , a nie z opiniami roznych przypadkowych mechanikow bez specjalistycznych szkolen.Sprawdz ,co masz napisane na korku wlewu oleju i taki olej trzeba uzywac.><< A tak nawiasem mowiac silniki Vortec maja czasem male problemy z cisnieniem oleju - drobne usterki pompy i uszczelek na pompie.Ale to nie znaczy ze mozna ten problem rozwiazac przez wlanie bardziej gestego oleju,ktory spowoduje wzrost cisnienia.Niewlasciwe bedzie wtedy dzialanie ukladow hydraulicznych.Trzeba po prostu usunac usterke.., ><
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 6:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak masz nabiegane pow.75 tys.mil to przejdz na olej HighMileage,najlepiej mineralny.Tez 5W30 albo jak nie ma duzych mrozow to 10W30.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 6:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rudiszubert - przepraszam ,ze dyskusja odbiegla od tematu ktory ciebie interesuje .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 6:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stosowanie właściwego oleju też ma wpływ na prawidłowe działanie popychaczy. W tym przypadku zmiana oleju na właściwy też może pomóc, chyba ze sa już zajeżdzone i tylko wymiana.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak na marginesie, to jest silnik Mitsubishi Smile taki sam jak w Pajero...
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy Cool Very Happy to masz pan problem Very Happy Cool Laughing

profanacja Shocked

Very Happy

Tanio nie będzie.Teoretycznie bo kiedyś miałem mitsubishi. Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zawczesnie na mineralny olej?? Confused Co to jest 75 000 mil dla V8, przy takim przebiegu to powinien spokojnie chodzic na pełnym syntetyku.
Valvolina ma naprzykład w swojej ofercie 5w30 full syntetic max life high mileage.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i widzisz Shocked
Bądz tu mądry Idea

75000 mil x1.6= 120.000 km no niby mało.coś jakby mało.

Dziś spotkałem escalde którego świerzy posiadacz miał zalane 10w40.
Idea
Zalali mu tym w komisie w którym kupił właśnie Cadillaca Escalade.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o Ameryke to tam wszystko może się zdażyć. Ja widziałem ostatnie na korku napisane 15W40 (jeśli dobrze pamietam to był Ford F350 2004) Tata ma pacifice i jest tam 10W30 i sama specyfikacje rozumie. Taka konstrukcja silnika i taka specyfikacja oleju dla niego najlepsza. Ale czemu po 75 000 mil ladowac mu minerał jak jest syntetyk czy półsyntetyk o takiej specyfikacji i high mileage Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Wrz 15, 2010 7:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gruchol napisał:
Nie zawczesnie na mineralny olej?? Confused Co to jest 75 000 mil dla V8, przy takim przebiegu to powinien spokojnie chodzic na pełnym syntetyku.
Valvolina ma naprzykład w swojej ofercie 5w30 full syntetic max life high mileage.
Jesli jest to olej typu HighMileage to co innego - nawet gdy to jest " syntetyk" .Pisze w cudzyslowie,bo tak naprawde oleje HighMileage maja tylko Blend syntetyczny pomieszany ze specjalnymi dodatkami - nie sa to syntetyki w pelnym tego slowa znaczeniu.No i maja specjalne dodatki do pracy w nienowych silnikach.A 75.000 mil to faktycznie nie jest duzo - ale prawie nikt w Polsce nie wie czy ten silnik chodzil w usa od nowosci na syntetykach i jak czesto byl wymieniany.I w jakim stanie to auto handlarze przywiezli do PL.Handlarze kupuja auta z aukcji.Czesto zabrane przez banki.A jak ktos wie ze i tak mu bank zabierze - to olewa servis ,bo szkoda pieniedzy.Dlatego bezpieczniej zrezygnowac z syntetyka w takim nieznanym samochodzie. Miedzy innymi dlatego ze ma on duzo bardziej agresywne dodatki myjace.Syntetyk to tylko magiczne slowo - niby cos lepszego ponadto co i tak jest bardzo dobre.Oleje te wymyslono z przeznaczeniem do innych konstrukcji - wysilonych ,wyczynowo-sportowych i turbo - pod warunkiem ze silniki sa w stanie jak nowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Wrz 15, 2010 7:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gruchol napisał:
Jeśli chodzi o Ameryke to tam wszystko może się zdażyć. Ja widziałem ostatnie na korku napisane 15W40 (jeśli dobrze pamietam to był Ford F350 2004) Confused
dobrze widziales - bo to byl Ford F350 Diesel.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Sro Wrz 15, 2010 8:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NUDZI SIĘ WAM ???????
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Wrz 15, 2010 8:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tu masz coś do Twojego silnika:
,
,
,
,
,

,


Może się przyda.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group