www.asu.pl :: Zobacz temat - LUMINA 3.1 94r. PILNA POMOC, POMPA WODY, JAK WYMIENIĆ ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LUMINA 3.1 94r. PILNA POMOC, POMPA WODY, JAK WYMIENIĆ ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 18:37    Temat postu: LUMINA 3.1 94r. PILNA POMOC, POMPA WODY, JAK WYMIENIĆ ? Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich !
Nazywam sie Adam ,posiadam Chevroleta Lumina 3.1 1994r.
Niby samochód mam 3 lata a dopiero go poznaje Smile
Potrzebuje pilnej pomocy .
Jak wymienić pompe wody ?
W trakcie odkręcania 4 śrub , obraca sie rolka, jak sie za to zabrać ?
Proszę o pomoc !
Pozdrawiam ! Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Skorpion_radom
*
*


Dołączył: Jan 18, 2009
Posty: 20
Skąd: radom

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzwoniłeś pod nr. który podałem Ci na pw.?
ten kolega jest właśnie z tego forum
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 19:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety wyłączony telefon .
A potrzebuje pilnie wiedzieć : (
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tu masz krok po kroku:
http://www.autozone.com/home.htm
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli gdzie szukać, bo na tej stronie widze tylko częsci do aut ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

musisz wpisac model i rocznik ,a potem w dziale vehicle repair guides przejsc do engine and engine overhaul i poszukac water pump.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale to po angielsku ? jeżeli tak to zbytnio sie nie połapie ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zdjecia i rysunki sa po polsku Wink
w necie jest od groma narzedzi jezykowych,tlumaczy online i innych takich. dasz rade...jesli oczywiscie zechcesz.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziekuje, ale akurat tam jest opisane co po kolei zrobic , a to wiem
Chodzi mi ze tam są 4 sruby a nie da sie ich odkrecić za holere bo odrazu kreci całą rolką. w tym problem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 22:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przedewszystkim to musisz mieć założony pasek na pompie (lekko bedzie trzymał koło pompy) bierzesz 2 takie same klucze do odkrecenia koła i jednym odkrecasz a drugim trzymasz z srubre zeby koło się nie obracało. Przy ostatniej srubie zaciągnie Ci którąś poluzowaną, ale ona powina już sama zluzować od trzymającego koło paska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Albo moje śruby nie są do odkręcenia albo niewiem .
Dałem cole, wd 40 i nic, krece tymi kluczami, z całej siły i nic nie idzie .
Musi być na to jakiś sposób .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 16:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tu masz filmik poglądowy

http://www.youtube.com/watch?v=kyubUW2o4jQ

mówiąc wczoraj o długości śrub i znaczniku miałem na myśli pompę od 3.8
( sorry za przeoczenie )

gdyby ktoś chciał zobaczyć wymiane w 3.8 ...prosze też filmik
http://www.youtube.com/watch?v=DYFz-6_GJ_g&feature=related
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 17:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o dziekuje . przydał sie pomysł na przytrzymanie tego .
A co radzicie na te śruby do nie wykręcenia ?
wd 40 i cola nie dały zbytnio efektów .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 17:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

śruby pompy wody to nie gwint sondy O2 który jest chroniony przez alu uszczelkę która zaciska sie i chroni przed korozją. Płyn penetrujący pomoże w przypadku śrub pompy wody

na zwykłą rdze jest dobra Cola która zawiera kwas ortofosforowy

jeśli masz czas to nie śpiesz sie , daj popracować preparatem penetrującym
Pomyśl ... oczyść z ewentualnego zabrudzenia , psiknij . Nie odkręcaj jednej sruby tylko każdą po trochu ( w lewo , w prawo aż poluzuje się )

Mozliwe że ktoś kiedyś za mocno dokręcił i tak trzyma do dziś
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już tyle czekania, tyle preparatów i nic . Gdyby to jeszcze stało w miejscu to łatwiej bo tak to siły trzeba rozłożyć na dwie ręce .
Ale już niewiem co robić , rozwiercenie nie bedzie dobrym pomysłem bo jak przykrecić nową pompe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To zostaje Ci tylko jeszcze palnik. Sprubować zagrzać śrubki pożadnie do czerwona (tak żeby zmiękły bo jak za słabo zagrzejesz to tylko się rozszerzy śruba i dopiero nie będzie się chciała wykręcić) lub poucinać łebki i koło zejdzie a wtedy będzie można wykręcić pompe. Tylko trzeba się dowiedzieć jakie tam są srubki, żeby się nie okazały calowe i bedzie znowu problem ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2010 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uderz kilka razy młotkiem w łby i musi puścić.

A na filmie pierwszym widać inny wirnik starej pompy a nowej ,której dość znacznie się różni.
Ciekawe czy na korzyść obiegu.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2010 14:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma szans .
Zagrzałem ,nic ,nie puszcza .
Preparaty, nic .
Młotek , nic
Niewiem ; (
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2010 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nic, pojade do mechanika chyba, zedrze ze mnie pieniądze ale co zrobić .
Mam pytanie ?
Gdzie dokładnie, ale tak dokładnie znajde przepływomierz, egr ?
I jak ewentualnie to wyczyścić ?
Ostatnio jak zapalam lumine, to przez pare sekund silnik chodzi b.cicho, nierówno i sie ddławi, jak popracuje pare minut to przestaje sie ddławić .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2010 14:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam po przerwie .
Pompa wymieniona, ful roboty z tym było .
Luminka mruczy ale jednak deneruwje mnie, że i tak troche głośno chodzi ,jak sam silnik . Co jest jeszcze odpowiedzialne za takie zachowanie ?
I gdzie znajde silniczek krokowy bo musze go przeczyścić bo troche obroty wariują czasem, i moze to wina tez tego .
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group