www.asu.pl :: Zobacz temat - jaki olej? 15w czy 10w ? czy olej ma wplyw na prace silnika?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jaki olej? 15w czy 10w ? czy olej ma wplyw na prace silnika?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Adik
*
*


Dołączył: Mar 21, 2005
Posty: 18

PostWysłany: Sob Cze 11, 2005 12:50    Temat postu: jaki olej? 15w czy 10w ? czy olej ma wplyw na prace silnika? Odpowiedz z cytatem

witam
mam pewien problem
mam escorta z 97 r 2.0 USA Smile jezdzilem na mineralnym oleju 15W 40 ale podobno powinno sie jezdzic na 5W 40? zaczely mi stukac popychacze hydrauliczne (tzw szklanki) i czy rodzaj oleju mogl miec wplyw na szybsze zuzycie lub terazniejsze stukanie?? czy zmienic olej na 5W 40 . z mineralnego na syntetyk?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diana1
*
*


Dołączył: May 28, 2005
Posty: 36

PostWysłany: Sob Cze 11, 2005 13:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na stukanie moglo to miec wplyw i to duzy. Lepiej pozostan przy starym oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cycholek
*
*


Dołączył: Jun 08, 2005
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob Cze 11, 2005 13:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli jeździsz na mineralu, to po wlaniu syntetyku może się okazać, że masz wycieki, także jeżeli nie jesteś pewny szczelności to po mineralu nie lej syntetyka, spróbuj z pół syntetycznym ma mniejszą lepkość od mineralnego, a nie ma aż tak mocno nie penetruje i wymywa.

pozdrawiam Cychol
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Adik
*
*


Dołączył: Mar 21, 2005
Posty: 18

PostWysłany: Nie Cze 12, 2005 2:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli 10W 40? raczej jest szczelny ale wole nie ryzykowac.a mechanik mi sprawdzal i mowi ze sa luzy na zaworach tzn na popychaczach hydraulicznych mowi sie na to szklanki tloczkowe lub hydrosztos od glownego walka i powiedzieli mi ze olej mogl miec wplyw na to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cycholek
*
*


Dołączył: Jun 08, 2005
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Cze 12, 2005 13:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Adik napisał:
czyli 10W 40? raczej jest szczelny ale wole nie ryzykowac.a mechanik mi sprawdzal i mowi ze sa luzy na zaworach tzn na popychaczach hydraulicznych mowi sie na to szklanki tloczkowe lub hydrosztos od glownego walka i powiedzieli mi ze olej mogl miec wplyw na to.


Z tego co wiem, to na popychaczach hydraulicznych nie może być luzu, ich konstrukcja to wyklucza, no chyba że są już tak wytarte..., możesz mieć luz na trzonkach zaworów, lub nieszczelne same zawory. A na to zmiana oleju nie pomoże Sad .
Acha jeszcze o olejach, najczęściej olej zmienia się na mineralny kiedy silnik zaczyna go za dużo spalać, lub zaczyna go za mocno gubić (jest najtańszy i czasem na krótko potrafi pozatykać przecieki). Możesz wlać półsyntetyka i zobaczyć co się będzie działo. Jak nie będzie znikał z silnika to najwyżej poprawi smarowanie, a przy następnej zmianie możesz wlać pełen syntetyk, ale to dosyć kosztowna zabawa Laughing
_________________
pozdrawiam Cychol Very Happy
na razie Citroen XM 3,0 V6, automat, exclusive
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Cze 12, 2005 21:52    Temat postu: olej Odpowiedz z cytatem

witam,temat popychaczy w moim poprzednim escorcie juz przerabialem,to byla pieta achillesowa do roku chyba 86,w europejskich tak samo,potem w amerykanskich wprowadzono rolkowe i po problemie,a olej jak najbardziej ma wplyw na na ich zuzycie,na www.amerykany.pl znajdziesz olej dla siebie 10w/30,ja uzywam i rewelka,silnik jak pszczolka maja pracuje.Na stronie www.autozone.com pisze ze do twojego autka powinno sie lac 5w/30 lub 10w/30(w goracym klimacie),a pozatym olej nalezy zmieniac co 5tys mil(8tys.km)a nie co 10 czy 15tys,dlatego ameykance sa takie zywotne,pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Adik
*
*


Dołączył: Mar 21, 2005
Posty: 18

PostWysłany: Pon Cze 13, 2005 13:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a na tej stronie na w ktorej zakladce sie to sprawdza? gdzie to jest napisane? dzieki i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Cze 13, 2005 21:43    Temat postu: olej Odpowiedz z cytatem

podaje ci dokladnie link do strony o oleju,po za tym jest tam kompletna ksiazka serwisowa do twojego autka,napewno sie przyda:http://autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=/az/cds/en_us/0900823d/80/13/aa/7d/0900823d8013aa7d.jsp,pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Adik
*
*


Dołączył: Mar 21, 2005
Posty: 18

PostWysłany: Czw Cze 16, 2005 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok dzieki:) a jesli chodzi o silnik? dzisiaj wykrecilem popychacze hydrauliczne i swa z nich maja luzy ( chyba nie powinny sie ruszac po scisnieciu ich?) i zauwazylem ze strasznie sa powycierane tak samo jak wal korbowodowy i panewki ktore wymienialem 3 dni temu. poprzedni wlasciciel chyba jezdzil bez oleju albo wogole go nie zmienial. czy da sie uratowac jeszcze silnik? chyba to glupie pytanie ale nie jestem fachowcem wiec pytam sie Smile i czy fakt ze jezdzilem na oleju mineralnym 15W40 a w ksiazce auta jest ze powinno sie jezdzic na 5W30 cos moglo zepsuc? z gory dzieki za podpowiedz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 16, 2005 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj coś mi się widzi ze twoje autko ma stan przed zawałowy:-((
Nie możesz sobie nic zarzycić. Olejem nie uszkidziłeś silnika.
A to co napisałeś o panewkach jest przerażajace! po kilku dniach nie mają być prawa wytarte!!! Czy mówisz o panewkach głównych na wale czy na korbowodach? Tak czt inaczej nie powinno sią im nic stać.
W tej sytuacji radze ci dobrze daj silnik komuś kto się na tym dobrze zna, najlepiej hobbyście. Bo znależć solidny warsztat z szyldem to jak 6 w totolotka.

Pozdrawiam
Wojtek z Tarnowskich Gór
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 16, 2005 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co do oleju to czy ktoś pamięta stare dobre czasy dużych Fiatów Nysek i takich tam. Jak silnik tłukł jak kamienie w betoniarce i palił tyle oleju co benzyny to co się robiło??
DO SILNIKA LAŁO SIĘ SUPEROL- był taki olej do dizli, piękny gęściutki Smile
Silniczek zaraz się w wyciszył i jeszcze troche pokulał a potem na giełde.
Wojtek
Windstar LX 3,8/95
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Adik
*
*


Dołączył: Mar 21, 2005
Posty: 18

PostWysłany: Nie Cze 19, 2005 16:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
chodzi o panewki na korbowodzie, ale to chyba nie one teraz taka chalasuja, moze to teraz te glowne nominalne ?? nie mam pojecia, musialbym caly silnik rozebrac, ale z tego co widze to ford gowno wort!
czyli zuzyty olej nie mogl zalatwic tak silnika? wyciagnelem popychacza hydrauliczne i tez widac ze sa takie wytarte po bokach, moze ktos przede mne jezdzil z malym stanem oleju ,albo wogole bez niego!? producent zaleca do mojego auta 5W30 ja jezdzilem na 15W40 , na mineralnym ktorym jest napewno gestszy.co by sie stalo gdyby przeszedl teraz na syntetyka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Pon Cze 20, 2005 16:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam a mnie sie wydaje ze ty masz chłopie uwaloną pompe oleju bo przecież nie jest to możliwe zeby nowy elementy tak szybko sie zuzyły!Sprawdz pompe!
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Cze 21, 2005 21:28    Temat postu: Re: olej Odpowiedz z cytatem

Mam 14 letniego Nissa Sentre 1.6 12V. Po kupnie zrobiłem błąd zmieniając olej minerał Shell na 10W40 Shell'a. I zaczęło się dokładnie to samo co napisał Adik. Znajomy powiedział mi że szklanki mi dzwonią dlatego, że zgodnie z zaleceniami które znalazłem po maską, wlałem mu rzadszy olej niż ten na którym pracował. Olej ten ma do tego składniki czyszcące i mam to co zasłużyłem - przedobrzyłem. Póki co zostawiłem go w spokoju i wlałem mu LiquidMoly MO2S - siarczek molibdenu. Trochę pomogło. Czekam na pewną złotą rączkę która znajdzie czas i uzdrowi samochód.

Gobowiec
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
valdi
*
*


Dołączył: Jun 21, 2005
Posty: 38
Skąd: OstrĂłda

PostWysłany: Czw Cze 30, 2005 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanko, czy jeżeli auto typu Dodge Caravan 3,8 L jeżdziło na 5W30 to można zmienić na inny bez szkody dla silnika? Jeżeli tak to na jaki? Auto ma przejachane 15 tys. mil, 220 kM i chcę założyć gaz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group