www.asu.pl :: Zobacz temat - opornica do wiatraków chłodnicy Windstar
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

opornica do wiatraków chłodnicy Windstar

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Maj 14, 2010 0:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak jest w Windstarze ale ja ten temat przerabiałem w DODGE - gdzieś na forum jest moj opis jak z tym problemem sobie poradzić.
W przypadku Caravan'a czy Voyager'a pomiędzy opornikami jest (w samym module oporników) jednorazowy bezpiecznik termiczny który trzeba wymienić. Koszt tego bezpiecznika to około 3 zł. Co do samego odpadniętego kabla to raczej logika nakazuje go podłączyć - może to on spowodował zwarcie i tyle.
Acha... najczęstszą przyczyna "palenia" się zabezpieczenia oporników dmuchawy jest znacznie zabrudzony filtr przeciwpyłkowy.

Pozdrowionka
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Maj 14, 2010 3:19    Temat postu: opornica do wiatraków chłodnicy Windstar Odpowiedz z cytatem

Czy można naprawić opornicę, (tą znajdującą się pod prawą lampą) a jeżeli tak to czy awaria nie następuje w skutek przegrzania lub jakiejś innej okoliczności. Mi odpadł jeden z kabli doprowadzonych do tej opornicy, spalił się bezpiecznik i nie chodzą z tego powodu wentylatory chłodnicy. Czy ponowne podłączenie tego kabla wystarczy?
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Maj 14, 2010 6:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za wskazówki. Temat pamiętam. Lecz w moim przypadku chodzi o wiatraki chłodnicy, przez to grzeje się silnik i wiadomo do czego może to doprowadzić.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Maj 14, 2010 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Opornica zreanimowana, ale i tak potrzebuję nową lub używaną sprawną, taką żeby nie była popękana obudowa ceramiczna. Wink
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Czw Maj 20, 2010 15:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do tego wszystkiego dołączył się jeszcze silniczek od wiatraka chłodnicy. Do wymiany, nawet nie ma co reanimować.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Maj 20, 2010 23:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a wiec masz juz przyczyne spalenia opornika i przepalenia bezpiecznika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Maj 21, 2010 6:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastanawiało mnie czemu opornica się grzeje. A teraz sprawa się rozwiązała, silnik pracował ale chyba zacierał się na panewkach. Dawał większy opór i dlatego ta usterka opornicy i bezpiecznika. Zmyliło mnie to że silniczek pracował i nie dawał innych objawów niż te na opornicy i bezpieczniku. Cały czas się uczyć trzeba i jeszcze wszystkiego nie bedę wiedział Very Happy
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Maj 22, 2010 1:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aby cie wiecej nic nie "zmylilo" , to po naprawie jakiegokolwiek obwodu elektrycznego zrob podstawowe pomiary - pobor pradu,spadek napiecia , opornosc izolacji,itp.Znajac prawo ohma ocenisz,czy obciazenie jest prawidlowe,czy nie.Nigdy nic nie dzieje sie bez przyczyny.I cala tajemnica naprawy w tym,aby dokladnie zbadac przyczyne zepsucia lub przepalenia bezpiecznika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Maj 22, 2010 5:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tym przypadku bezpiecznik padł na samym końcu, jak już silniczek był nie do odratowania. Wentylator chłodnicy pracował do samego końca, nawet jego wydajność była ciężka do oszacowania (spory wiatrak, i jak kręci na połowie swoich obrotów to i tak nieźle dmucha) Ale już po wymianie silniczka, wszystko powróciło do normy Very Happy . Taki problem to jeszcze nie tragedia, gdybym dopuścił do zatarcia silnika przez przegrzanie, wtedy mógł bym się martwić. Dodatkowe straty niewielkie (bezpiecznik wentylatorów chłodnicy i ten element ceramiczny z drutem oporowym w środku)
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group