www.asu.pl :: Zobacz temat - DURANGO 2004 chłodzenie silnika
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DURANGO 2004 chłodzenie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 6:35    Temat postu: DURANGO 2004 chłodzenie silnika Odpowiedz z cytatem

panowie mam problem z durango 3,7 litra zagazowany 2004 rok
czasmi gdy stoje na parkingu to strzalka temperatury silnika rosnie do góry po chwili "pik" czerwona lampka i mam temp.max wtedy musze go potrzymac na 4000 obrotów aż opadnie....
dziwne bo są jeszcze zimne dni (a co dopiero będę miał latem)
a najdziwniejsze jest to że nie ma reguły kiedy tak się dzieje....raz mogę stać 20 minut na jałowym i coś tam grzebać w kabinie a raz wystarczy 5 minut i rośnie
tylko nie mówcie że mam wisko do wymiany =bo już wymieniłem na nówkę
a może to wina termostatu ? gdzie on się znjaduje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 8:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Płynu jest dość? Układ nie zapowietrzony? Pompa wody OK?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

płynu ok układ nie jest zapowietrzony na 95 % chyba że jest coś o czym nie wiem?(jakiś sposób odpowietrzania znasz?)
a pompa?jak ją sprawdzę???
mam wrażenie że termostat się zawiesza....bo pompa jakby była dziabnięta to te objawy byłyby cały czas
a tak są a raz ich nie ma
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja staiwam na zapowietrzony lub zapowietrzajacy sie uklad - stad efekt ze jakprzegazujesz to temperatura spada.
Moze masz zbyt wysoko umieszczony reduktor LPG lub weze do niego ida ponad poziomem plynu w zbiorniku wyrownawczym.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Mar 30, 2011 7:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

reduktor ok.dobrze usytuowany, układ 99% nie zapowietrzony i nie zapowietrzający się, a co by było gdyby termostat się zawieszał i nie zawsze otwierał na duży obieg????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Mar 30, 2011 8:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wtedy gazowanie na swiatlach by nic nie dawalo,wrecz przeciwnie temperatura rosla by szybciej(wiecej obrotow=wiecej ciepla).
Na forum ktos mial taki sam objaw jak ty(chyba windstar),przyczyna byla pompa wodna,a wlasciwie wirnik wykonany z tworzywa,ktory po nastu latach praktycznie przestal istniec,wiec te jego pozostalosci po przegazowaniu wymuszaly jeszcze prawidlowy przeplyw,ktorego brakowalo przy normalnej jezdzie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Mar 30, 2011 8:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to czemu raz sie dzieje a raz nie??? przeciez pompa sama sie nie naprawia i nie dostaje wirtualnych łopatek nagle....
temp.spada bo wisko sie kreci razem z silnikiem i wymusza przepływ powietrza przez chłodnice i dmucha tez duzo na sam silnik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Mar 30, 2011 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może by sprawdzic czujnik czy ma dobrą rezystancję.
Niektóre czujnik zmieniają charakterystykę pod wpływem temperatury.

Ostatnio wymieniałem czujnik hala w golfie III takie same objawy po zagrzaniu wyłączał silnik.tj.zapłon a po wymianie na nowy problem znikł.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Mar 30, 2011 12:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato ale czujnik halla to bardziej od zaplonu (okreslenia pkt itp) niz od temperatury Smile
ja nadal uparcie twierdze ze problem lezy po stronie zapowietrzonego/ajacego sie ukladu lub faktycznie cos z wiatrakiemlub jego sterowaniem.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Mar 30, 2011 12:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tutaj nie ma zadnego sterowania wiatraka...tam jest sprzeglo wiskotyczne czyli jak sie nagrzeja to "spina" sie na sztywno z silnikem i kreci z predkoscia silnika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Mar 30, 2011 15:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a wiatrak od klimy jest tez zapinany przez wisco?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Mar 30, 2011 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie osobno ma swój elektryczny silniczek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Mar 30, 2011 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli włączając klime ten sam wiatrak zaczyna się kręcić z tym że przy użyciu silniczka elektrycznego?
Czyli wcześniej kiedy układ był sprawny stojąc w korku i temperatura cieczy podnosiła się to wiatrak kręcił się z jedną prędkością czy w jakis sposób podnosił obroty wiatraka? No bo stojąc w korku silnik pracuje na wolnych nie zmiennych obrotach, może wspomagał się tym silniczkiem elektrycznym zwiększając obroty wiatraka?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Mar 31, 2011 6:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie od klimy jest osobno inny wiatrak duzo mniejszy z silniczkiem elektrycznym
ja to widze tak:
bieg jalowy silnik grzeje sie bo wiatrak kreci sie powoli
jak daje 4000 to wiatrak popierdala jak glupi bo wisco zadzialalalo i chlodzi caly uklad, dodam ze np. gdy jest auto zimne i dam 4000 wiatrak nie kreci sie szybko gdyz wisco nie wykrylo przegrzania silnika i nie "zapieło" wiatraka na sztywno
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Mar 31, 2011 8:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="marcys"]sato ale czujnik halla to bardziej od zaplonu (okreslenia pkt itp) niz od temperatury Smile

Chodziło mi o to ,że niektóre czujniki fiksują pod wpływem temperatury.

krzycho a korek z chłodnicy zakręca ci się z oporem tj.czujesz ,że dociska uszczelkę korka.

Sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie wyskakują ci pęcherze powietrza.
Kod:


Odkręc korek z chłodnicy abyś widział lustro płynu i podnieś na 3 do 4000rpm jak płyn ci lekko opadnie to będzie znaczyc ,że pompa obiegowa działa.

Zakłócenia obiegu może powodowac uszczelka pod głowicą tj.stan zaawansowany.

Ja kupiłem płyn do wykrywania dwutlenku węgla w układzie chłodzenia i sprawdza się rewelacyjnie.

_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Mar 31, 2011 8:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"marcys"]sato ale czujnik halla to bardziej od zaplonu (okreslenia pkt itp) niz od temperatury Smile


Chodziło mi o to ,że niektóre czujniki fiksują pod wpływem temperatury.

krzycho a korek z chłodnicy zakręca ci się z oporem tj.czujesz ,że dociska uszczelkę korka.

Sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie wyskakują ci pęcherze powietrza

Odkręc korek z chłodnicy abyś widział lustro płynu i podnieś na 3 do 4000rpm jak płyn ci lekko opadnie to będzie znaczyc ,że pompa obiegowa działa.

Zakłócenia obiegu może powodowac uszczelka pod głowicą tj.stan zaawansowany.

Ja kupiłem płyn do wykrywania dwutlenku węgla w układzie chłodzenia i sprawdza się rewelacyjnie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Mar 31, 2011 10:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cos na postoju kiedy silnik się grzeje musi w odpowiedni sposób schładzać ciecz w chłodnicy, całkiem możliwe że to wisco przy wolnych obrotach się już nie zapina i tu jest problem, tylko mnie zastanawia czy jak silnik pracuje z 750RPM to jakie obroty może osiągnąć ten wiatrak? bo chyba nie ma żadnego przełożenia w tym wisco?

Posprawdzaj tez jak pisze SATO korek i czy nie masz bąbli powietrza w zbiorniczku podczas pracy silnika.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Pią Kwi 01, 2011 8:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

babli nie sprawdze bo nie ma jak zbiornik zabudowany i posiada tylko dlugi bagnet do spradzania ilosci plynu.korek zamyka sie tak jak w innych moich autach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group