www.asu.pl :: Zobacz temat - 300M '00 - Kompresor klimatyzacji działa jak chce.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

300M '00 - Kompresor klimatyzacji działa jak chce.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 19:56    Temat postu: 300M '00 - Kompresor klimatyzacji działa jak chce. Odpowiedz z cytatem

Witajcie

Mam od pewnego czasu problem z klimą... Mianowicie raz kompresor się załącza a raz nie. Najczęściej klima działa rano, potem po kilkunastu minutach kompresor się już nie załącza.
Układ jest niedawno nabity.

Klimatyzacja nie wyrzuca żadnych błędów. Za to z "kluczykowania" wyszedł mi błąd P1490 czyli Low Speed Fan CTRL Relay Circuit.

Czy to może mieć jakiś związek ze sobą ? Może macie jakiś pomysł co może się dziać z tą klimatyzacją ?
Posprawdziałem bezpieczniki i przekaźniki i teoretycznie wszystko jest z nimi okej.

Z góry dzięki za jakąkolwiek odpowiedź.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak,ma to zwiazek.Z bledu wynika,ze szwankuje obwod zalaczania wolnego biegu wiatraka,ktory sluzy nie tylko do chlodzenia plynu silnika.Ale takze do schladzania czynnika klimy.Jak ten pierwszy wolny bieg nie dziala,to silnik bedzie pracowal dalej i jak sie bardziej nagrzeje to wlaczy sie drugi bieg szybszy.Natomiast sprezarka klimy sie nie wlaczy bez pierwszego biegu wiatraka ,bo bedzie za duze cisnienie w nieschlodzonym czynniku.- chyba ze bedziesz szybko jechal to zchlodzi ped powietrza.Sprawdz czy jak wlaczasz klime na postoju to zalacza sie od razu wiatrak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, dzięki za konkretną odpowiedź.

Jutro sprawdzę czy wentylator się załącza na postoju kiedy włączam klimę.

Jeśli tak to co ?
Jeśli nie to co ?

Muszę to niestety jak najszybciej naprawić Wink

Z góry dzięki
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 23:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli tak,to przyczyna wylaczenia kompresora jest zle cisnienie w ukladzie.Chryslery maja bardzo dokladne czujniki cisnienia.Komputer zalacza tylko jesli miesci sie w odpowiednim przedziale.Ani mniej,ani wiecej.Nie mozna odlaczc czujnika ani go zewrzec na krotko.Wlasciwe cisnienia to 20 do 30 PSI po niskiej stronie i 210 do 250 po wysokiej.Ilosc czynnika 1.56 Lb ,ilosc oleju -nie mam podane dla tego rocznika,ale gdzies ok.5 do 7 oz ( uncji)""""""""Jesli wiatrak sie nie zalacza- to jest pewnie przyczyna niewlasciwego cisnienia i odlaczania kompresora.Wtedy naprawiaj obwod wiatraka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Sro Cze 16, 2010 0:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki Exclamation
Jutro zabieram się do roboty Smile

Rozumiem, że Low Speed Fan, to ten bliżej sprężarki klimatyzacji, czyli po lewej stronie - patrząc na auto od przodu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Cze 16, 2010 1:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal_oca napisał:
Wielkie dzięki Exclamation
Jutro zabieram się do roboty Smile

Rozumiem, że Low Speed Fan, to ten bliżej sprężarki klimatyzacji, czyli po lewej stronie - patrząc na auto od przodu Wink
Low Speed Fan Relay Circuit znaczy "obwod przekaznika dla wolnego biegu wentylatora (wentylatorow). W 300M r.2000 obydwa wiatraki chodza zawsze razem,tylko ich silniczki maja 2 odczepy - na wolny i szybki bieg.Sa dwa przekazniki.Jeden podaje napiecie na odczep wolnego biegu,a drugi na szybkiego.I u Ciebie wyswietla 1490 ze nie dziala (lub czasem szwankuje) obwod przekaznika wolnego biegu.Przekaznik dla szybkiego biegu to "High Speed Radiator Fan Relay".
Cewka przekaznika wolnego biegu (styk A i C ) jest zabezpieczona bezpiecznikiem nr 21 ,10A w Junction Block.Zwiera styki B i D - podajac + na silniki poprzez bezpiecznik numer E ,40A (taki wielki,pomaranczowy) w glownej skrzynce pod maska .A wiec przy wyjetym przekazniku musi byc plus na stykach A i B.Styk D leci do wentylatorow a styk C - uwaga! -do komputera.Tylko nie spal czegos!"" Przy okazji mozesz sprawdzic czy zalacza szybki bieg.Wyjmij ten duzy bezpiecznik 40 A od wolnego biegu i poczekaj z pracujacym silnikiem ok.15 minut ,obserwuj temperature,-komputer powinien zalaczyc szybki bieg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Sro Cze 16, 2010 17:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po wymianie przekaźnika, wszystko wróciło do normy.

MarkSeven, wielkie dzięki za pomoc Exclamation Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Czw Cze 17, 2010 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj po wymianie przekaźnika, wszystko chodziło i zostały skasowane błędy.

Dzisiaj klima znowu nie chodzi.
Rzeczywiście jest tak jak pisałeś. Kiedy jadę 80-90 to sprężarka się załącza i klima chodzi.
Natomiast na postoju czy przy niskich prędkościach nie działa.

Póki co komputer nie wyrzuca już błędu P1490
Ale po włączeniu klimy wentylatory nie załączają się.

Bezpieczniki w porządku, przekaźniki Low speed i High speed wczoraj wymienione.

Czasami jak zamienie przekaźniki miejscami to wszystko gra. Ale po zgaszeniu i odpaleniu znowu nie działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Cze 17, 2010 16:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widocznie usterka w obwodzie tego przekaznika pojawia sie w dalszym ciagu.Jeden dzien to za malo aby komputer to wykryl bo nie jest to usterka ciagla , tylko z przerwami.Do sprawdzenia caly ten obwod,zarowno po stronie sterowania przekaznika jak i po stronie stykow do wiatrakow.Moze przerywac plus sterujacy przekaznik. Przy wyjetym przekazniku sprawdz czy sa te dwa plusy - na A i B .Jesli sa,to zrob probe. Dobrze zewrzyj B i D aby wiatraki caly czas chodzily.Jak beda caly czas chodzic i sie nie wylacza,to znaczy ze przerywalo sterowanie cewki przekaznika.A jak wiatraki beda przerywac,to znaczy ze w tym obwodzie jest przyczyna. Moze tez byc,ze sterowanie z komputera przerywa.Do sprawdzenia obwod od styku C przekaznika do komputera.Na stk C komputer przeciez podaje Mase w celu zalaczenia przekaznika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group