www.asu.pl :: Zobacz temat - Kilka pytań odnośnie montażu gazu z Blosem.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka pytań odnośnie montażu gazu z Blosem.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 8:49    Temat postu: Kilka pytań odnośnie montażu gazu z Blosem. Odpowiedz z cytatem

Witam szanownych grupowiczów.

Potrzebuję porady odnośnie instalacji gazowej w samochodzie Plymouth Grand Voyager, silnik 3,3. Opinie dotyczące montażu takiej instalacji sprowadzają się do kwestii tylko sekwencja, a jak nie to odpuść sobie. Wszystko by się zgadzało oprócz kasy, do tego mam już wszystkie elementy do instalacji opartej na sterowniku bingo S-6 i blosie. Czy ktoś z Was może wypowiedzieć się i poradzić czy warto kombinować z Blosem. Czy faktem jest że taka instalacja nie będzie chodzić w moim autku i koniec ??
Może ktoś ma doświadczenia i wskaże rozwiązanie. Pytałem na innym forum i okazało się że Blos jest dobrym rozwiązaniem ale nikt nie próbował z tym silnikiem. Co poradzicie ??

Pozdrawiam i liczę na podpowiedź.

Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 15:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pisałem ci ze ojciec ma 3,8 L na blosie i chodzi
Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 15:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiem wiem ale ostatnio dowiedziałem się że nie chodzi blos właśnie z 3,3 Sad
Ja wspomniałem że powielam temat ale szukam jak najwięcej informacji

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 17:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik 3.3 i 3.8 różnią się tylko średnicą cylindrów Very Happy reszta jest identyczna, To że nie będzie chodził 3.3 na blosie ,to prawda jeśli zrobi to PARTACZ ,zresztą żaden nie bedzie chodził Laughing

Przerabiałem temat Blosa w silniku 3.8,chodził bez problemu,ale według mnie żadna rewelacja Confused ,taki samo chodził mi na Autroniku i mikserze sonicznym za 40 zł Very Happy stosując blosa masz wtedy tak jakby instalacje I generacji i na dodatek problemy z przegladami (Blos bez silniczka nie ma homologacji)
skoro chcesz zastosować sterownik Bingo S6 domyślam sie że będzie to Blos bez silniczka ,bo do tego z silniczkiem krokowym musi być komputer BRC Just.
Jeśli już się zdecydowałeś na Blosa musisz kupić go z największym slotem(rurka wewnątrz Blosa z wycięciem V przez którą dozowany jest gaz.Są 4 rozmiary )
Ja kombinowałem z Blosem bo chciałem wyeliminować świecenie kontrolki check engine ,ustawiałem na analizatorze spalin ,i w momencie zatankowania gorszego gazu zapalała się znowu,podobnie jak przy sterowaniu przez silniczki krokowe II generacji,też przerobiłem temat z różnymi komp. gazowymi,reduktorami no i tak jak wiekszość twierdzi że najbardziej do tych silników nadaje się sekwencja Very Happy co nie wyklucza faktu że mozna jeżdzić na instalacji I generacji (śruba na wężu) i za jakiś czas mieć podpalone zawory,lub II generacja (komp. gazowy z silniczkiem krokowym) i świecącą się kontrolką Check.
Blos kosztuje 300zł ,sterownik Bingo pewnie coś ponad 200,razem ponad 500 ,a coś ponad 1000 kosztuje nowa sekwencja Stag 300 która odpowiednio wyregulowana pokaże ci przyjemność jazdy na gazie Very Happy
Gdzieś w moich odpowiedziach jest opisane więcej na temat testów z gazem Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ludzie o co wam chodzi z tym blosem? nie wiecie,ze istnieja instalacje sekwencyjne ? zupelnie nic z tego nie rozumiem....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mi o nic nie chodzi , znaczy sie teraz chodzi bo miałem mikser na którym mi voyek nie chodził ....
Wink

jasne że lepsza sekwencja , ale jesli ma już prawie wszystko to go to będzie kosztowało 300zł ,
'
dziwi mnie jedno dlaczego u mojego kolegi i to nie jednego na II gen z mikserem nie świeci sie check Question
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mialem 2 gen. kilka lat i check mi sie zapalil w tym czasie z 3 razy po kilka sekund. zaden blad nie byl zwiazany z gazem.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:

'
dziwi mnie jedno dlaczego u mojego kolegi i to nie jednego na II gen z mikserem nie świeci sie check Question


Mają założone emulatory sond,i wtedy ECU auta dostaje sygnał emulowany sondy taki jak w książce pisze Very Happy ,ale nie mający nic wspólnego z rzeczywistym odczytem sond z auta,czyli mówiąc prościej jakby auto PRAWIE nie miało sondy lambda.

Druga możliwość to założenie resetu ECU auta w czasie pracy na gazie i też się nie zaświeci.

Trzecia Podłączenie kontrolki Check pod czujnik oleju i też będziesz myślał że wszystko OK Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Sro Wrz 10, 2008 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wynika z tego że jednym z problemów na blosie jest świecący check engine, chciałem ten problem usunąć poprzez zastosowanie sterownika z emulatorami sondy i wtrysków. Z czym związane są problemy checka z samą instalacją I/II generacji czy samym Blosem ??

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Wrz 11, 2008 16:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem Check-a polega na tym że na gazie sondy pracują inaczej niż na benzynie(wolniej) ,ECU to wychwytujei robi korekte wtrysku,a że trwa to długo to wywala błąd bogatej bądz ubogiej mieszanki. Na Blosie jesli bedzie dobrze wyregulowany to będzie dobrze chodził,ale dobrze dobrany mikser i szybki komputer gazowy jeszcze lepiej steruje mieszanką gazową niż Blos Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozwolę sobie wrócić do tematu po czasie.

Wspomnieliście że dobry - szybki komputer, to miało się oczywiście 2 generacji. Więc pytanie czy Bingo S-6 do tego reduktor OMVL i mixer to dobre połączenie ?? Czy raczej nie.

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sylwo
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 63
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem check engine to tak naprawdę małe piwo. Czy widzieliście kiedyś ten silnik z instalacją gazową II generacji z obudową filtra czy puszką rezonansową w jednym kawałku ?
Nie ma bata, prędzej czy póżniej - strzeli i rozwali.
_________________
SYLWEK
VOYAGER 3.3
WARSZAWA
www.autogaz.biz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sylwo napisał:
Problem check engine to tak naprawdę małe piwo. Czy widzieliście kiedyś ten silnik z instalacją gazową II generacji z obudową filtra czy puszką rezonansową w jednym kawałku ?
Nie ma bata, prędzej czy później - strzeli i rozwali.

zdarza sie zauważyć takie i znam parę takich aut które mają już przejechane po 30-50 tyś na lpg II gen i wszystko ok , ale wymiana świec na czas itp , ale fakt dużo jest już na stożku lub poklejone obudowy trzymające sie na gumie :0

a na blosie jakoś nie strzela gaz i bdb Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Nie Gru 21, 2008 19:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, nie wiem jak w Voyagerze 3,3 ale u mnie w Cirrusie 2,5 śmiga całkiem nieźle, chodzi mi oczywiście o blosa spalanie gazu po trasie ok 10 a w mieście już trochę gorzej ok. 14...instalacje wykonałem sam bez emulatorów sondy i wtrysków, Check Engine świeci zaraz po przełączeniu na gaz i szczerze mówiąc trochę mnie denerwuje, lecz warto zwrócić uwagę iż nie nawiedzają mnie szczały w dolot no i oczywiście koszt tej instalacji jest wielokrotnie mniejszy niż sekwencji a spalanie pewnie podobne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 7:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Długo nie dopisywałem niczego do tego postu ponieważ remont się przedłużał i nie było okazji zamontować gazu. Teraz autko śmiga już z instalacją gazową, sekwencją od Luckiego i niby wszystko pięknie, tylko to spalanie echh nie udało mi się zejść poniżej 20 litrów w cyklu mieszanym, także rewelacji nie mam, ale mam sekwencje więc strach pomyśleć co byłoby na I generacji ;(.

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group