www.asu.pl :: Zobacz temat - Nierówno zbiera klocki hamulcowe
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nierówno zbiera klocki hamulcowe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 21:41    Temat postu: Nierówno zbiera klocki hamulcowe Odpowiedz z cytatem

Panowie

Jako że nadszedł czas wymiany klocków z przodu zauważyłem że że te w lewym kole są zebrane prawie do zera, a te w prawym w 2/3 co daje dosyć dużą różnicę. Poprzednio gdy wymieniałem klocki było tak samo, co więcej gdy kończyły mi się klocki oczywiście te w lewym kole zaczęły huczeć ale nie równo tylko tak ,szmer -szmer -szmer -itd) ale gdy lekko nacisnąłem hamulec i go puściłem szmer całkowicie ustawał.

Czyżby coś z zaciskiem ????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a rozebrales zacisk i przesmarowales podczas wymiany klockow?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I właśnie tego nie robiłem - nigdy nie bawiłem się rozbieraniem zacisków ...
Jeśli dałoby radę kilka podpowiedzi .... Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety prawie nikt tego nie robi. warsztaty zwlaszcza! moja propozycja: kup smar miedziany i silikonowy smar do zaciskow. zdemontuj klocki i zaciski(nie musisz odlaczac przewodow,wystarczy zawiesic zaciski na drutach o elementy zawieszenia) w zaciskach masz tloczki ktore mozesz oczyscic.najwazniejsze jest nasmarowanie prowadnic zaciskow. to takie dlugie sruby mocujace zacisk do zawieszenia. maja czesto gumowe nakladki(tuleje). z powodu temperatury,brudu i pylu z klockow czesto sie blokuja. w takim przypadku zacisk "nie plywa" i pracuje glownie klocek dociskany tloczkiem. nalezy oczyscic te prowadnice i nasmarowac silikonowym smarem do zaciskow. z kolei prowadnice klockow oraz miejsce styku klocka z zaciskiem oraz z tloczkiem nalezy nasmarowac smarem miedzianym. to wyeliminuje dziwne dzwieki hamowania i poprawi odprowadzanie ciepla z klocka na zacisk. tak zakonserwowane hamulce odplaca sie cichym,skutecznym i dlugim dzialaniem ,a klocki beda scieraly sie rowno.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 23:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DZIEKI !!!! Jutro ruszam na zakupy !!! Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lis 26, 2009 9:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zrob jak radzi esdarek, ale oprocz tego sprawdz czy nie masz zapieczonego samego tloczka!
zaloz nowe klocki , pojezdzij troche i sprawdz czy na kole ktore ma bardziej zuzyte klocki nie czuc jakiegos wyraznie wiekszego oporu przy kreceniu! jesli wyczujesz wiekszy opor to albo tloczek zapieczony albo elastyczny przewod sparcialy...
jesli sie okaze ze to tloczek to go "wypchaj" plynem i jesli nie bedzie mial wielkich wzerow to papierem wodnym 600 go "wypoleruj" i poskladaj smarujc smarem silikonowym, jesli wzery beda duze to tloczek do wymiany...
PS.sprawdz tez czy nie masz aby zbyt duzego luzu na prowadnicach zacisku - wtedy klocki zuzywaja sie "krzywo" (po skosie)! moze trzeba bedzie wymienic tulejki na nowe...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Lis 26, 2009 13:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cyberda sprawdź też wężyk giętki przy lewym zacisku może zaczyna puchnąć od wewnątrz i słabiej przepuszcza cofający się płyn.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 1:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK -dzięki !

Ale jak sprawdzić sam wężyk - po prostu zahamować i wzrokowo sprawdzić czy nie puchnie ?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 18:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zeby sprawdzic czy puchnie potrzebne sa 2 osoby!
jedna mocno depta na hamulec a druga reka obejmuje przewod i ocenia czy puchnie czy tylko twardnie (bo twardnac bedzie na pewno:-)

jak nei masz praktyki to ciezko ci moze byc to ocenic bo to puchniecie nie jest duze - a roznice najlatwiej wychwycic jak jeden przewod masz nowy a drugi z podejrzeniem puchniecia Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 0:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodziło mi o sprawdzenie drożności przewodu.
Często przewody parcieją od wewnątrz i zatykają się od środka, wtedy płyn nie może swobodnie wrócić do zbiorniczka po zdjęciu nogi z hamulca.
Trzeba wyciągnąć przewód i po prostu to zdiagnozować.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group