www.asu.pl :: Zobacz temat - grzałka silnika a 110V
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

grzałka silnika a 110V

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Lis 08, 2009 22:20    Temat postu: grzałka silnika a 110V Odpowiedz z cytatem

Mam w swoim Buick'u grzałkę silnika zasilaną 110V , powinienem puscić to przez trafo żeby obniżyć napięcie czy może wystarczy wstawić diodę i obciąć część sinusa ?
idą mrozy...
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 4:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli wstawisz diode to obetniesz sinus z jednej polowki ale nie zmniejszysz jej amplitudy.I dalej bedzie 220V tylko pradu stalego jednopolowkowego. Najlepsze rozwiazanie to dac triaka i ustawic jego sterowanie na 110 V. Czyli inaczej mowiac,zalozyc zwykly sciemniacz taki do swiatel w domu ale tak zablokowac pokretlo aby nie bylo wiecej jak 100V. Sciemniacz (przewaznie na triaku) powoduje obcinanie amplitudy dwoch polowek sinusoidy jednoczesnie ,zmniejszajac w ten sposob napiecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a nie prosciej i taniej jakis transformatorek 220/110V? pelno takich w jakis chinskich radiomagnetofoach z przelacznikiem na zasilaniu 220/110, powinienes dosac bez problemu za pare zlotych
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Lis 09, 2009 18:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te radyjkowe z pewnością będą miały za małą moc.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lis 10, 2009 1:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmierz na goracym silniku opornosc tej grzalki ,a podam Ci jaka ma moc. Takie grzalki wystepuja w roznych mocach. Jezeli to jest np.700W czy 1000W to bedzie problem dobrac trafo czy sciemniacz.Ale sa tez malej mocy rzedu 200W , dlatego trzeba najpierw to ustalic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lis 10, 2009 10:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale jak ja podlaczysz pod 220 to nie pwoinna eksplodowac-to przeciez tylko kawalek drutu oporowego. wprzy wyzszym napieciu powinna wzrosnac realna moc grzalki i tyle.chyba,ze to uklad rozbudowany o jakis elektroniczny termostat
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Sro Lis 11, 2009 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
a nie prosciej i taniej jakis transformatorek 220/110V? pelno takich w jakis chinskich radiomagnetofoach z przelacznikiem na zasilaniu 220/110, powinienes dosac bez problemu za pare zlotych


to mu nic nie da kolego bo te transfomtorki 220v/100v w chinskich magnetofonach nie dosc ze mają za małą moc to na dodatek ten przełacznik dotyczy doposawonia transformastorak do napiecia sieciowego a unas mam 230v wiec jak przelączy na 110 to tylko transofrmatorek sie zakopci.

Idealnym rozwiazaniem jest autotransformator który nasze napięcie sieciowe 230V zamienia na 110V na wyjsciu, oczywiscie musimy go dobrac do mocy tej grzalki najlepiej z zapasem i tak jak grzalka ma 200W to autotransformator powinien byc na 300-400W wydaetek przy takim ukladzie to jakies 300zł mysle gorzej jak grzalka bedzie wiekszej mocy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 11, 2009 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>prze³acznik dotyczy doposawonia transformastorak do napiecia sieciowego >a unas mam 230v wiec jak przel±czy na 110 to tylko transofrmatorek sie >zakopci.

no fakt! alem gafe szczelil Sad przeciez przelacznik jest na pierwotnje stronie jako odczep ;/ no nic mam nadzieje ze nikt jeszcze eksperymentu nie zrobil Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lis 11, 2009 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o czym ta dyskusja? ile moze kosztowac jakakolwiek grzalka na 240V?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 1:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
>prze³acznik dotyczy doposawonia transformastorak do napiecia sieciowego >a unas mam 230v wiec jak przel±czy na 110 to tylko transofrmatorek sie >zakopci.

no fakt! alem gafe szczelil Sad przeciez przelacznik jest na pierwotnje stronie jako odczep ;/ no nic mam nadzieje ze nikt jeszcze eksperymentu nie zrobil Smile
Nawet nie wiesz o tym,ze nie strzeliles gafy.Twoj pomysl jest dobry.Podlaczasz taki trafo do sieci 220V , a z odczepu ktory jest na 110V na przelaczniku pobierasz obnizone napiecie .Dziala wowczas jako autotransformator."""""" Z tym,ze do grzalki taki od radia to na pewno bedzie za slaby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 7:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

markseven co ty piszesz???
ten trafo jest albo 220/napiecie potrzebne dla radia zalozmy 12V
lub 110/napiecie potrzebne dla radia zalozmy 12V

i w zaden sposob nie uzyskasz 110 po podlaczeniu 220V
jak nie wierzysz sprawdz
Idea Idea Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 7:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a to by zakonczyc dyskusje

http://allegro.pl/item799716097_konwerter_pradu_napiecia_usa_220_110_600w_2gn.html

http://allegro.pl/item812527317_transformator_napiecia_usa_220_110_50w.html

http://allegro.pl/item811947993_konwerter_napiecia_220v_110v_podl_sprzet_z_usa_75w.html

http://allegro.pl/item807721321_zasilacz_220v_110v_1500w_autotransformator.html

http://allegro.pl/item810747875_zasilacz_220v_110v_300w_autotransformator.html

http://allegro.pl/listing/search.php?string=220V%2F110V&from_showcat=1&category=0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 9:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

> Nawet nie wiesz o tym,ze nie strzeliles gafy.Twoj pomysl jest dobry.

oj strzelilem, strzelilem..do czego sie przyznaje Smile

jesli by podlaczyc taki zwykly transformator 220-110/12V to przy nawet niskim obciazeniu spalilby sie! w autotransformatorze spadek napiecia wtrornego (po niskiej stronie) realizowany jest niejako poprzez straty na magnesowanie rdzenia (czyli poprzez grzanie dosc poteznego rdzenia) a i uzwojenie jest nawiniete z grubego drutu - bo przeciez strona pierwotna i wtorna sa ze soba galwanicznie polaczone.
no ale niewazne - gafa byla Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 17:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Krzycho wszystko pieknie ladnie,tylko teraz trzeba by dostac wtyczke pasujaca do grzalki(ten polksiezyc z trzema bolcami).
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaki polksiezyc? w stanach sa 2 bolce plaskie z dziurkami i ew. bolec uziemiajacy.

http://en.wikipedia.org/wiki/Domestic_AC_power_plugs_and_sockets
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sorrki chevy pochodzi z rynku kanadyjskiego i rzeczywiscie jest to polksiezyc z 3 bolcami(okraglymi),do zobaczenia na live przy okazji.Jutro zamieszcze zdjecie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedi w kanadzie wtyczki są takie same jak w USA i to samo napięcie 110V 60hz
http://treehouse.ofb.net/go/en/voltage/Canada
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie można zmienić grzałki z 110V na naszą 230V ?
Są takie na allegro !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 22:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kryza moze z uszczelka w otworze nie pasowac.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 23:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.escapeartist.com/Voltage-Finder/Adaptor_Plugs/
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lis 12, 2009 23:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma zadnej w zestawie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 4:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzycho1978 napisał:
markseven co ty piszesz???
ten trafo jest albo 220/napiecie potrzebne dla radia zalozmy 12V
lub 110/napiecie potrzebne dla radia zalozmy 12V

i w zaden sposob nie uzyskasz 110 po podlaczeniu 220V
jak nie wierzysz sprawdz
Idea Idea Idea
Na lekcjach elektrotechniki uczono mnie,ze kazdy transformator na dwa napiecia sieci z odczepem na uzwojeniu pierwotnym moze sluzyc tez jako autotrafo.Mozna z tego odczepu pobierac napiecie nizsze oczywiscie w granicach mocy tego transformatora . Uzwojenie pierwotne takiego transformatora jest nawiniete przewaznie grubszym drutem do odczepu,po to aby przy np.nizszym zasilaniu uzyskac ta sama moc (plynie wtedy wiekszy prad). Rzecz sprawdzona! "" No ale ostatni egzamin z elektrotechniki mialem ponad 35 lat temu, a dzis to juz inne czasy- megabajty,pixele, digitale - wiec wybaczam,masz prawo watpic w moja wiedze.'''Ale do rzeczy : do tej grzalki taka przetwornica byla by najlepsza - moc 1600W! http://astore.amazon.com/3.14159265-20/detail/B00005T3A3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 23:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Ale do rzeczy : do tej grzalki taka przetwornica byla by najlepsza - moc 1600W! http://astore.amazon.com/3.14159265-20/detail/B00005T3A3


Mark ten transformatorek co link podałeś to można sobie w buty wsadzić Wink nie wiem jak oni obliczają jego moc ale podepnij do niego na godzine 200W i zobaczysz co się z niego zrobi Shocked
Transformator na 2000W to jest takich wymiarów http://tiny.pl/hxrwv
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lis 13, 2009 23:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek - to nie transformator,tylko przetwornica triakowa! Dziala podobnie jak dimer. Sprawdzone.Zona brala do Polski amerykanska suszarko-lokowke 1500W i podlaczalem przez "to" ustrojstwo,dziala ok.""" Transformator wyglada podobnie,ale ma tylko 50W.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Lis 14, 2009 13:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tak wyglada podlaczenie grzalki,a nie gniazdka w usa:

_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Sob Lis 14, 2009 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myslę ze zakup autotransormatora zaproponowanego przez kolege Lutetk34 w linku http://tiny.pl/hxrwv był by bardzo dobrym rozwiązaniem problemu odpowiedniego zasilania grzalki i mocy na zapas dosc sporo by zostało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lis 14, 2009 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam sie z powyzsza opinia. Zasilanie pewne i bezpieczne .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group