www.asu.pl :: Zobacz temat - Błędy wyświetlane w Voyku
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Błędy wyświetlane w Voyku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 15:40    Temat postu: Błędy wyświetlane w Voyku Odpowiedz z cytatem

Witajcie

Zdobiłem remont Plymouth Grand Voyager rocznik 1996 3,3. Po remoncie nie mogę sobie poradzić z problemami które pozostały, nie wiem jak je rozgryźć.
Kody błędów silnika których nie rozumiem Sad
12, 31, 22, 55
Błąd 31 próbowałem wymienić to urządzenie i nawet czasem coś w nim przełącza, ale błąd nie znika.

Migają mi razem diody od przełączenia nawiewu wew/zewn, i klima. Próbowałem zrobić cooldown test ale nic to nie daje, po testach dalej migają te diody. Zauważyłem również , że słabo grzeje mimo wymiany nagrzewnicy, oraz nawiewy nie przełączają sie rewelacyjnie. Tzn niby słychać silniczki jak przełączają ale jako tako wieje cały czas z przodu, na szybę np. nie przełącza, ogólnie uważam że słabo dmucha nawet na najwyższych obrotach wentylatora.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

12 W ciągu ostatnich 50 cykli rozruchu odłączono akumulator lub komputer, lub wystąpiło zbyt
niskie napięcie z akumulatora.
31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
22 Sygnał czujnika płynu chłodzącego poza normalnym zakresem.
55 Koniec kodów.
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mogę tylko pomóc w słabym ogrzewaniu pojazdu.
Podstawowa sprawa, to należy dobrze odpowietrzyć układ ogrzewania.
Robiłem wiele sposobów zalecanych na forum, ale każdy zawodził.
Dopiero jak założyłem odpowietrznik na wężu wyjściowym z nagrzewnicy, to dopiero wtedy prawidłowo odpowietrzyłem nagrzewnicę.
Od tamtej pory mam saunę w aucie.
Opis wraz z fotkami znajdziesz na forum, musisz tylko poszukać.
W kompie gdzie miałem te fotki, padł "twardziel" i niestety musisz poszukać na forum tych fotek.
Najprościej mówiąc, musisz w górny /wyjściowy/ wąż wpiąć trójnik z odkręcaną zaślepką i tym sposobem odpowietrzysz nagrzewnicę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 2:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak chcesz to wpadnij do mnie pooglądamy co tam się dzieje. Podłączymy kompa i się sprawdzi dokładne kody
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie

Ten element coś tam selenoidu wymieniłem na nowy i dalej błąd pozostaje.
jak silnik się zagrzeje to słychać jak ten zawór cały czas cyka.
Kodu 22 nie rozumiem i nie wiem gdzie szukać tego czujnika.
Najbardziej denerwuje mnie te mruganie diodek w środku na panelu i słabo dmuchające powietrze Sad.

Bardzo chętnie odwiedziłbym kolegę w celu oglądnięcia mojego potworka, powiedz tylko gdzie.

Pozdrawiam Marcin

P.S. Mam pytanie, jeżeli klima jest pusta to Voyager blokuje możliwość włączenia sprzęgiełka klimy ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 11:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trike3 napisał:

P.S. Mam pytanie, jeżeli klima jest pusta to Voyager blokuje możliwość włączenia sprzęgiełka klimy ??


oczywiście że tak i to nie tylko Voyager tylko każdy układ klimy jeśli jest za mało czynnika to czujnik nie pozwoli na włączenie sie sprężarki.
Jeśli masz nieszczelność i cały czynnik uciekł to nie jest to zdrowe dla układu gdyż będzie korodował od wewnątrz!!!
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 11:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety nie wiem w jakim stanie jest układ, bo jak kupiłem autko to problemy które mam teraz były już wtedy.

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiedz może więcej co zrobiłeś przy remoncie !?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Paź 28, 2009 0:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poniewaz wyswietla Tobie kod 22 , komputer PCM dostaje sygnal ze jest niewlasciwa temperatura plynu.Przez to moze tez blokowac wiele funkcji zwiazanych z ogrzewaniem.Jezeli masz odpowiedni poziom plynu i uklad chlodzenia pracuje prawidlowo,to moze byc usterka czujnika temperatury tego plynu (ETC-sensor).Jest on za obudowa termostatu.Aby sie o tym przekonac zrob prosty test czujnika za pomoca omomierza. Mierzymy opornosc miedzy pinami A i B (dwa skrajne).Przy zimnym silniku - temperatura pokojowa - powinien miec opornosc od ok. 7 kom do 12-13 kom.Przy rozgrzanym silniku opornosc spada do ok.1000 omow,nawet do 600-700 omow. """"Kod 22 jest kodem ogolnym mowiacym ze sygnal jest poza normalnym zakresem. Jezeli odczytasz skanerem,to wyswietli dokladnie czy jest ponizej zakresu (kod P0117) , czy powyzej-kod P0118, i wtedy latwiej sie zorientowac gdzie lezy przyczyna - czy w czujniku,czy np. w zapowietrzaniu sie ukladu. """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""Co do kodu 31 - kod ten bedzie wyswietlany takze jak pompa wykrywajaca nieszczelnosci EVAP systemu wykryje nieszczelnosc, albo jest uszkodzona badz nie kontaktuje jej wtyczka. Pompa ta jest umieszczona pod kolumna kierownicza pod spodem auta. Nalezy dokladnie sprawdzic caly ten system - czy wszystkie gumowe przewody sa ok. """"Zobacz jak wyglada schemat tego ukladu(Chrysler jest na str.3) http://motorage.search-autoparts.com/motorage/data/articlestandard//motorage/102005/149558/article.pdf """""Tam dalej masz podane kody P .Sprawdz jaki masz kod i w/g tej tabeli odczytasz czy to jest bardzo maly przeciek (P0456) , czy maly przeciek (P0442) ,czy duzy (P0455), oraz czy sa inne usterki.Na wszystkie masz kody i opis - ale reszte lekcji juz prosze odrobic samemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 15:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie

Udało mi się usunąć wyświetlanie błędów silnika, niestety nie mogę sobie za nic poradzić z mrugającymi diodami na panelu nawiewów. Mrugają włącznik klimy i przełącznik wewn./zewn nawiew

Ktoś walczył z takim problemem może ??

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trike3 napisał:
Witam ponownie

Udało mi się usunąć wyświetlanie błędów silnika, niestety nie mogę sobie za nic poradzić z mrugającymi diodami na panelu nawiewów. Mrugają włącznik klimy i przełącznik wewn./zewn nawiew

Ktoś walczył z takim problemem może ??

Pozdrawiam Marcin


Ktoś z mrugającymi diodami na panelu już walczył.
Nie wiem z jakim skutkiem, nie wiem w jakim dziale było to opisywane, ale z pewnością było.Pamiętam, czytałem takie wątki, tylko cholera wie gdzie szukać Confused
Już wiem, na naszym forum Wink
Wiem, że tobie nie do śmiechu, ale ... przeszukaj nasze forum, a może też ktoś, kto to opisywał odezwie się.
Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On trzeba czasami koledze pomóc bo jeszcze się zrazi do nas Wink

http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4809&highlight=mrugaj%B1ce
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pią Paź 30, 2009 10:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cosik mi się wydaje, że problem będzie z klimą, choć znam kilka osób u których w/w nie działa i problemu nie mają. Sad
Ogólnie wydaje mi się, że mimo wszystko fura słabo grzeje, ale chyba na to już nic nie poradzę Sad

Pozdrawiam Marcin

P.S. najgorsze jest to że jak migają te diody to nie działa cała reszta, jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to mimo wszystko nic nie widzę bo dioda się nie zapala (przekaźnik załącza ogrzewanie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Paź 30, 2009 11:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a zrobiłeś tą samodiagnostyke?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pią Paź 30, 2009 15:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Robiłem te testy i zawsze po wszystkim migają te dwie diody, trudny egzemplarz mi się trafił. Sad

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią Paź 30, 2009 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zdejmij klemy na noc z akusia i spróbuj test ponownie.
Poza tym zabrał bym się za sprawdzenie klimy, może ktoś z kolegów podpowie od czego zacząć.

ps
Jeździłeś trochę ?
nie trudny ... mądry że pokazuje coś nie tak, inaczej jeździł byś zepsutym Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Paź 30, 2009 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do słabego ogrzewania to spróbuj metody którą opisałem wyżej.Nie wile kosztuje, bo części ok. 30zł, a robota tak prosta jak... przekręcenie kluczyka w stacyjce.
Wąż wyjściowy z nagrzewnicy, to ten górny, a mieści się oczywiście w komorze silnika nad , a właściwie trochę za wężem łączącym kolektor ssący z filtrem powietrza.

Znalazłem.
Tu masz fotkę tych części, a części te kupiłem w sklepie zaopatrującym auta ciężarowe.

http://img232.imageshack.us/img232/6066/zlaptopa037in5.jpg

a tu masz cały poruszony wątek.

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4337&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Paź 31, 2009 10:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już wiem, jeśli po cooldown teście po dwóch min. - temperatura parownika nie spadnie - diody nie przestaną mrugać. Przed testem silnik musi być rozgrzany i wnętrze. Nie wiem czy rozbierałeś parownik (ten w kabinie) ? Może być uszkodzony albo zatkany, albo czujnik w złym położeniu, albo kompresor uszkodzony. Ciśnienie w układzie jako takie masz.
Sprawdź bezpieczniki (podstawa) Może któregoś brakuje? Kable od kompresora.
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Lis 02, 2009 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj bawiłem się panelem. Przeprowadziłem cooldown test, no i zostały mi migające diody, tak samo jak u Ciebie, recyrkulacji i klimy. Wystraszyłem się trochę że coś nie tak, ale poczytałem i już wiem o co biega.

Jak przeprowadzić cooldown test:

1. Rozgrzewamy wnętrze samochodu do temperatury min 20'C (zimą zamknąć szyby i drzwi)

2. Przekręcamy pokrętło prędkości nawiewu na maxa czyli 5 pozycja.

3. Suwak tem. na zimno, czyli niebieskie pole.

4. Na zapalonym silniku przyciskamy na 5s dwa klawisze - mycie tylnej szyby i A/C (klimatyzacja). Wszystkie diody zaczną migać 5s po czym dwie od klimy i recyrkulacji migają na przemian co oznacza początek pomiaru. Automatycznie załącza się klima.

5. Temperatura na parowniku musi spaść do dwóch minut. Jeśli wszystko jest dobrze, diody gasną (u mnie po minucie) Jeśli parownik nadal ciepły test negatywny i dwie diody będą migać równocześnie cały czas. Aż nie usuniemy awarii i przeprowadzimy test na nowo.

Powodzenia !

[/u][/b]
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 8:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki "ply" za wytłumaczenie dokładne o co chodzi z tymi nieszczęsnymi diodami. Mam tylko jedną prośbę potrzebuję schematu całego układu klimatyzacji, aby wziąć się za poszukiwanie usterki, czy ktoś posiada w/w. Szukałem w książce ale jakoś nie rzucił mi się w oczy, a posiadając takowy mógłbym podjąć próbę naprawy usterki. Jeszcze jedna rzecz, w jaki sposób sprawdzić sprawność układu wentylatorów chłodnicy, czy można przyjąć że jak nie świeci check engine to jest wszystko w porządku ??

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Lis 03, 2009 9:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może to Ci coś pomoże - http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8155&highlight=klimatyzacja
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group