www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Cirrus 1995r -szukam schematu klimatyzacji
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Cirrus 1995r -szukam schematu klimatyzacji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 17:37    Temat postu: Chrysler Cirrus 1995r -szukam schematu klimatyzacji Odpowiedz z cytatem

Witam panowie

jutro jade do mechanika-elektryka z moim cirusem na naprawe klimatyzacji bo nie zalącza sie sprezarka - tak brzmi wstepne rozpoznanie - niestety kupilem go juz z nie dzialającą , a sprzedający uparcie twierdzil ze wystarczy tylko nabic klime i dziala w co szczerze mowiąc nie bardzo wierzylem Twisted Evil i mialem rację bo po nabiciu oczywiscie sprezarka nie wystartowala mimo ze uklad szczelny i wycieków czynnka nie zaobserwowano.
Nadszedł wiec czas by w koncu moze ją spróbować uruchomić - mam tylko nadzieje ze skonczy sie na wymianie jakiegos czujnika a nie calej sprezarki Rolling Eyes
Potrzebowal bym wiec szanowni koledzy pilnie schematu klimatyzacji tak na wszelki wypadek do Chrysler Cirrus 2.5l, V6 z 1995 roku - jesli ma cie tez inne schematy jego elektryki to równierz bym prosił - nigdy nie wiadomo co wyjdzie podczas szukania problemu z nie załanczającą sie sprezarką klimatyzacji.
Oczywiscie wszelkie sugestie które pomogly by szybko naprowadzic mi mechanika na przyczyne nie dzialania klimatyzacji równierz mile widziane:)

dzieki za pomoc

pozdraswiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 18:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli masz padniety ktorys z czujnikow na wysokim lub niskim cisnieniu to sprezarka nie ruszy.Na dzien dobry wyciagasz wtyczke z czujnika ktory przewaznie jest w osuszaczu(taka aluminiowa tuba) i mostkujesz styki jakims spinaczem,to samo z drugim czujnikiem,nastepnie sprawdzasz czy do sprezarki(sprzegielka) po wlaczeniu klimy dochodzi napiecie,moze by walniete sprzegielko(elektromagnes) i rowniez klima nie zadziala.To 3 glowne punkty przy manualnej klimie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Sro Wrz 23, 2009 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za opis diagnostyki kolego JEDI_V Smile, a mam jeszcze pytanie, a mianowice jak sie okaze ze którysz tych czujnków bedzie uszkodzony to czy one są rozbieralne i naprawialne czy tylko wymiana na nowy sprawny egzemparz?
Oczywiscie schemat klimatyzacj nadal poszukiwany jak by ktos mial to prosze dac znac.

pozdrawiam
Alex
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 3:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zasylam Ci schematy Cirrus 97 bo tylko takie mam,ale praktycznie nie ma istotnych zmian.Schemat A/C zaczyna sie na stronie 141. Rozdzial 8W42. Good Luck! http://oskin.ru/pub/chrysler-dodge/manuals/Service%20Manuals/1997_JA_Cirrus_Stratus/JA_Wiring_Diagrams/JA_Wiring_Diagrams.pdf """""""""""""jest tego duzo, cala ksiazka,moze dlugo ladowac-cierpliwosci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 8:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujniki sa nierozbieralne,tylko wymiana.Nie musisz sie obawiac,ze przy wymianie ucieknie ci czynnik,pod czujnikiem jest zaworek kulowy,ktory uniemozliwia cos takiego.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

i dziekuje za pomoc ze schematem kolegze MarkSeven - przydal sie mechanikowi podczas diagnostyki co prawda sprawa nie zakonczona bo "serwisant klimy" stwierdzil ze uszkodzony najprawdopodobbniej jest ten czujnik co mamy go widocznego od góry zaraz po otwarciu klapy komory silnika jednak pewny nie jest jescze i kazal przyjechac na jutro bo nie ma jakiegos urządzenia niby ktorym chial by podac na niego 5V aby zasymulowac wyjscie sygnalu czy jakos tak i ma to spowodowac jesli czujnik bedzie uszkodzony zadzialanie sprezarki - nie wnikalem chociasz zaczyna miec wątpliwosci co do jego umiejetnosci no ale obym sie myli.

Wielkie podziekowania takze dla kolegi JEDI_V
jak by nie Ty to bym nie wiedzial ze jest zabezpieczenie przed wydostaniem sie czynnika z ukladu przy wymianie czujnika bo mechanik nic mi o tym nie raczyl wspomniec a wrecz przeciwnie powiedzial ze trzeba bedzie go wypompowac przed wymianą tego czujnika - gdy juz bedzie pewny ze to on uszkodzony jest na 100% - ciekawe czy nie wiedzial ze jest zabezpieczenie przed wyciek czynnika przy wymianie czujników czy chce mnie skubaniec naciagnąc na dodatkowe koszta Rolling Eyes , tak czy inaczej powiem mu zeby najpierw wymienial czujnik a pozniej ewentualnie dobijal klime gdy by czynnik rzeczywiscie ucuekl tak ze dzieki za podpowiedz kolego:).
Oczywiscie dalsze porady mile widziane co by mnie ten mechanik nie naciagnoł ma dodatkowe niepotrzebne koszty bo jeszcze musze w tym roku kupić i wymienic nowy rozrząd bo mi cos któras rolka popiskuje na zimnym silniku i sie pomalu obawiac zaczyna ze jak sie zzablokuje i zerwie mi pasek to wtedy sobie narobie bigosu przy którym niedzialająca klima to pikuś Rolling Eyes
pozdrawiam

Alex
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polacz piny na wtyczce czujnika,jesli klima ruszy to na pewno on.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Sob Wrz 26, 2009 17:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Polacz piny na wtyczce czujnika,jesli klima ruszy to na pewno on.

ale w tej wtyczce tego czujnika są az trzy przewody wiec które konkretnie nalezy złączyc?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 26, 2009 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1- masa,,,,2 -5Vnap.z komputera,,,,, 3 - wyjscie sygnalu. Sprobuj 2 i 3 ale uwazaj,aby nie zrobic zwarc,chociaz uklad jest zabezpieczony przed przypadkowym zwarciem. Poza tym to nie jest tak na prawde zwykly wylacznik jak nieraz w GM, tylko transducer ktory robi dokladny pomiar cisnienia.Takze nie wiem jaki bedzie wynik po podaniu "pelnych" 5V na PIN sygnalu, najwyzej nie zadziala...Ale pamietaj! robisz to na wlasna odpowiedzialnosc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 26, 2009 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wlasnie przed chwila odszukalem z ciekawosci Biuletyn Techniczny Chrysler i wyczytalem,ze podczas normalnego cisnienia pracy Transducer wysyla sygnal od 0.451V do 4.519V. Gdy bedzie mniej lub wiecej komputer wylacza systemA/C. Gdy bedzie cale 5V to komputer odczytuje to jako zwarcie i tez wylacza system. Moze byc ciezko sprawdzic w ten sposob. Jedyna mozliwosc to zmierzyc napiecie sygnalu przy pracujacym ukladzie czy jest we wlasciwym zakresie (0.451 do 4.519V). A wogole sprawdz czy na pin 2 dochodzi te 5V z kompa - pomiar miedzy 1 i 2 .
Transducer Voltage 0 Volts = transducer faulty or no voltage from PCM
.150 to .450 volts = Transducer Good/low pressure cut out condition
.451 to 4.519 volts = normal operating condition
4.520 to 4.850 volts =Transducer good High pressure cutout condition
5 volts = Transducer Faulty """"""""""""podaje Ci szczegolowy schemat jak przeplywa sygnal sterowania A/C http://www.autotechonwheels.com/images/smjun08/Figure10a.jpg """"""""" krotko mowiac najlepiej zmiezyc cisnienie czynnika w ukladzie A/C bo jak bedzie za duze to tez nie ruszy. http://site.dollarsbydesign.com/compressorworld/_images//mt0614.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 7:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam ponownie:)

dzieki za sugestie panowie:)
a aktualnia sprawa wygląda tak: sam ten czujnik jest raczej sprawny - tak powiedzial fachman od klimatyzacji jak bylem u niego po raz drugi na kontynuowaniu diagnostyki i aktualnie uwaza ze cos jest nie tak przy samej sprzezarce - byc moze jej sprzegiełko zawiodło.

Tak wiec aktualnie nic nie bede kombinowal ze zwieraniem przewodów od tego czujnika nie mniej oczywiscie na biezącą bede informowal o postepach fachmana w przywróceniu do zycia mojej klimy - byc moze mu sie to uda:)


pozdrawiam

ale
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Czw Paź 01, 2009 10:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
jak obiecalem tak pisze ciąg dalszy poczynan elektryka z moją klimatyzacją a sprawa ma sie tak, a mianowicie:
ten moj elektromechanik po 2-3 godzinach grzebania pod maską ostateczne doszedl do wniosku iz przyczyną nie załanczającej sie klimatyzacji jest winny komputer silnika PCM gdyz jak powiedzial nie jest wysylany z niego impuls do załaczenia przekaznika skrzynce bezpieczników odpowiadającego za załaczenie klimatyzacji a doszedl do tego porzez spieciu na krótko owego przekaznika - gdy tak zrobil pojawilo sie napiecie nasprezarce którego wczesniej brakowalo i ona sama oczywiscie sie załaczyla no i uklad klimatyzacji pracowal.
Niestety nie wiem który to był przekaznik w tej skrzynce z bezpiecznikami pod maską odpowiadający za klimatyzacje ? nie mniej on sam jest sprawny gdyz elektryk zamienial go z innymi miejscami i bylo bez zmian dopiero po jego spięciu na krótko klimatyzacja sie załaczyla no i stąd podsumowal sprawe ze winny jest komputer silnika gdyz nie podaje sygnalu załaczającego ten przekaznik a tym samy klimatyzacja nie ma jak ruszyc.

I co teraz , hmm.. szukac komputera na allegro czy próbowac naprawic ten , dodam ze troche się na elektronice znam i gdy by sie okazalo ze winy jest tylko jakis zimny lut albo wybulony od wysokiej temperatury elektrolit to bym sobie w kasze dmuchal za lenistwo.
Nigdy jednak nie rozbieralem tego kompa i nie wiem co tam siedzi i jak jest jego elektronika zabezpieczona antykorozyjnie - bo pewnie jest ona zalana jakim lakierem jak znam zycie, fajne by bylo więc gdy by ktoś mial ktos mial takowego PCM juz rozebranego i moze pstryknol kilka fotek poglądowych za co z góry dziekuje Smile

pozdrawiam

no i czekam jak zwykle na opinie doswiadczonych bardziej w temacie kolegów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Paź 01, 2009 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komputer bezposrednio nie wlacza klimy,sygnal dostaje z panelu w kabinie,wiec najpierw przesledzilbym ten tor od panelu do kompa,a potem wziol sie za jego wymiane.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Paź 01, 2009 14:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taka usterka komputera zdarza sie niezwykle rzadko. Widocznie poprzedni wlasciciel (mechanik) nie wiedzial o tym,ze klima nie ruszy jak cisnienie bedzie tez za duze.I probowal sam "na krotko" podlaczyc 12 V i prawdopodobnie upalil jakies polaczenie albo sciezki w komputerze.Niestety,w naprawach komputera nie mam doswiadczenia bo....nigdy nie bylo mi to potrzebne.Wiem tylko,ze pamiec jest specjalnie ekranowana przed wplywem pola magnetycznego i elektrostatycznego - a wiec ostroznie! z rozbieraniem. """""Schemat i opis Fuse Box powinien byc w schematach do ktorych wyslalem wczesniej link.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Paź 02, 2009 0:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miejsce przekaznika sprzegla klimy jest pokazane na stronie 20 w dziale 8W10 schematow - Power Distribution Center
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Nie Paź 04, 2009 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki panowie za pomoc, spróbuje juz sam bez tego mechanika-elektryka prześledzic miernikiem ten tor od wlacznika klimy do BCM i posparawdzac jescze raz ten przekaznik - moze okaze sie ze cos tylko przestalo łaczyc i okaze się ze nie trzeba bedzie rozbierac komputerów - chociasz to by bylo z byt piękne aby bylo prawdziwe Rolling Eyes

pozdrawiam
Alex
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group