www.asu.pl :: Zobacz temat - Czujnik położenia wału ????
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czujnik położenia wału ????

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 1:06    Temat postu: Czujnik położenia wału ???? Odpowiedz z cytatem

Jako że ostatnio mam coraz większe problemy z odpaleniem mojego Voyager'a 01 zaczynam sie zastanawiać czy to nie problem uszkodzonego czujnika położenia wału. Szczegolnie trudno odpalic autko jak jest zimne, czasami muszę kręcić po 5 razy i zapali dopiero z wciśniętym pedałem gazu i to przy bardzo nierównej pracy silnika. Silnik przez chwilę pracuje nierówno (jakieś 10 - 15 sekund i dalej wszystko jest OK). Założyłem nowe kable zaplonowe, na świecach (platynach) przejechałem 28 tys km i co to może być - albo czujnik albo pompa paliwa się zacina Question Question Question
a może to sonda padła ?????

Acha - przy ciepłym silniku nie ma problemów z odpalaniem

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 11:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obstawiałbym pompę lub zaworek powrotny paliwka,nie wiem jak w twoim roczniku jest to rozwiązane.
Kody sprawdzałeś?
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 15:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lift - po przekręceniu kluczyka słyszę pompę jak przez chwilę dobija ciśnienie w ukladzie paliwowym więc raczej jest sprawna, co do tego zaworka ... tez się nad tym zastanawiałem czy czasem paliwo nie wraca do zbiornika i cały uklad sie zapowietrza - tylko jak to sprawdzić ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 8:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepiej na manometrze by ktoś kto ma podłączyć przy listwie i będzie wiadomo(zarazem odrzucisz usterkę związaną z ciśnieniem paliwa)
W swoim jajeczku mam na odwrót jak ciepły to trzeba trzy razy odpalać,zimny odpala pierwszorzędnie.Będzie cieplej to pierwsza poleci pompa do kosza bo niby działa ale słychać jak nabija ciśnienie dopiero po trzykrotnym przekręceniu stacyjki i wtedy lepiej pali z pierwszego.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 9:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie obstawialbym ani pompy ani swiec ani kabli ani cisnienia paliwa
wyglada mi to na błacha usterke czujnika temperatury powietrza(silnika)
autko nie rozpoznaje zimna i nie włacza ci automatycznego ssania i bogatszej mieszanki paliwowej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Krzycho i może masz rację - bo ze ssaniem dzieje się coś dziwnego właśnie tak jakby włączalo się z opóźnieniem, dziala przez chwilę trzymając obroty gdzieś około 1300 obr/min i nagle ciach w sekundę obroty sopadają do 800 (okolo) czy ssanie wyłącza się w sekunde zamiast stopniowo - efekt jest oczywiśty silnik pracuje nierówno. Gdzie jest ten czujnik ????

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Lut 19, 2009 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ewentualnie silnik krokowy cisie zacina....tez to sprawdz....a gdzie co jest?to pytaj fachowców ja zwykł laik jestem i do tego ta marka ten model...powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PCM musi skorygować obroty dlatego niekiedy tak pływają,niekiedy jest zasyfiona przepustnica lub krokowy od wolnych obrotów i TPS potencjometr przepustnicy.Wszystko to trzeba sprawdzić.
Cyberda poszukaj w tych miejscach co fotki,jest jeszcze czujnik temperatury powietrza ssania też może szwankować ,dobrze abyś błędy zczytał.

Czujnik temperatury silnika

Czujnik temperatury powietrza ssania(też ważny do ustawienia czasu otwarcia wtryskiwacza)
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Lut 22, 2009 16:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lift - dzięki - na pewno się pobawię - dam znać

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group