www.asu.pl :: Zobacz temat - LIQUI MOLY - OIL VERLUST i inne świństwa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LIQUI MOLY - OIL VERLUST i inne świństwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 12:39    Temat postu: LIQUI MOLY - OIL VERLUST i inne świństwa Odpowiedz z cytatem

Czy po zastosowaniu takiego czegoś można się go pozbyć czy to już na amen pozostaje w silniku? Poprzednik wlał mi takie coś, ja już 3 razy zmieniałem olej. Pytam bo mi w serwisie powiedzieli, że prawdopodobnie przez to zatykają mi się popychacze i silnik działa jak działa. A to świnstwo podobno nigdy nie da się do końca wypłukac.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 15:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może są jakieś środki do płukania silnika tej firmy warto zapytać . Wiesz może swoje takie cuda wypłuczą.
Hamerait też zaleca do swoich farb rozpuszczalnik własnego wyrobu Smile
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może zamiast wlewać następne świnstwa zastosować metodę pani Goździkowej - spuścić olej, zalać naftą, zakręcić trochę silnikiem, zostawić na noc, spuścić naftę, zalać czystym olejem, przejechać paręset km, zlać olej, zalac świeżutkim czystym olejem i cieszyć się zyciem bez bólu głowy? Na amerykańskim forum Windstara znalazłem post o wlewaniu Auto RX, www.auto-rx.com ale myślę że efekt będzie taki sam.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 18:22    Temat postu: Re: LIQUI MOLY - OIL VERLUST i inne świństwa Odpowiedz z cytatem

Gobowiec napisał:
Czy po zastosowaniu takiego czegoś można się go pozbyć czy to już na amen pozostaje w silniku? Poprzednik wlał mi takie coś, ja już 3 razy zmieniałem olej. Pytam bo mi w serwisie powiedzieli, że prawdopodobnie przez to zatykają mi się popychacze i silnik działa jak działa. A to świnstwo podobno nigdy nie da się do końca wypłukac.


szklanki hydrauliczne Question Miałem taki przypadek w silniku 1.8 WW ,kolega kupił olej silnikowy niewiadomego producenta prawie za darmochę(rozumiecie OKAZJA!!!)po kilkunastu kilometrach zaczeły być słyszalne odgłosy klawiatury rozrządu jak w dieslu.Okazało się że olej jakby się przypalał porobiły się czarne płatki klejące się wszędzie ,pozatykały szklanki hydrauliczne zaworów.Po wymianie szklanek i zmianie oleju wszystko było oki,aha jeszcze pompę olejową wymieniłem ale nie pamiętam dlaczego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie zaczęły szklanki dzwonić w Nissanie Sentrze gdy wymieniłem olej z 15w40 na 10w40 Shell. Wyczyścił tak dokładnie że zaczęły dzwonić. Teraz już bardzo mało, ale widać że już przepracowany i musiałbym go zmienić. Ale tu jest co innego. Opisywałem w innym wątku jak "blokują" się popychacze. BTW - czy to możliwe aby rozrząd na łańcuchu przeskoczył o ząbek? I jeśli tak to ma ktoś podpowiedź jak to sprawdzić w silniku V6?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 12:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma takiej opcji, wyobraź sobie jaki musiałby być luz na łańcuchu!!!
Jeżeli jest źle to szybciej ktoś go źle założył, chyba, że zerwało klin na wałku ale to już masakra.
Co do dzwonienia to jest detonacyjne spalanie raczej, bo po wymianie oleju rzadszy lepiej uszczelnił tłoki i przy zbyt wczesnym zapłonie masz taki efekt.
Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu powinien mieć 5-7 stopni na plusie.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 18:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader - nie wiem czy Twój post dotyczył mnie (Wini czy Sentra) czy lift'a. Jeśli chodzi o Wini, to kąt ustwiony mechanicznie to 10+-2stopnie. Czy był dobrze złożony nie wiem. Oprócz tego można odczytać przez OBD2 kąt i wtedy dla jałowego powinien mieć 15-20 stopni (wg serwisówki do której zapodałem dzisiaj linki w wątku "odczyt z MAF'a"). U mnie jest 15-16 stopni (wg OBD2) ale ile mechanicznie nie wiem. Muszę się dokopać jak to sprawdzić. Przy okazji powiedziano mi że Windstary mają często kłopot z wałkiem, a to podobno można sprawdzić dopiero po wyjęciu silnika. Jeśli można inaczej to proszę o info. Mój angielski techniczny-samochodowy jest kiepski, co przy kiepskiej znajomości silnika w ogóle może spowodować że będę pisał bzdury. Ale się nie przejmuję i zawsze przyjmę wszelką pomoc i krytykę (konstruktywną) Smile Na razie czekam na opinię metody Goździkowej - czy to może pomóc moim popychaczom.
PS. w serwisówce nawet znalazłem jak sprawdzić ciśnienie oleju i ile powinna wynosić...
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 18:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gobowiec
Tak mój post dotyczył ciebie.
Pisałeś o łańcuchu w Winim i "dzwoniących szklankach"w Sentrze. Nie będę sie upierał co do dokładnego stopnia wyprzedzenia zapłonu w Sentrze, bo chodziło mi o zasadę spalania stukowego.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapomniałem zapytać o środki podobne do tego:
www.auto-rx.com
Nie jest to tanie, bo 2 buteleczki po 22$ + przesyłka. Ale może u nas jest coś podobnego. Niby ma to czyścić nawet popychacze. Działa przez 3000km i niby delikatnie (czyli długo) czyści silnik, nie tak jak większość innych które błyskawicznie czyszczą i niby przez to mogą oderwać większe kawałki osadów które później blokują kanaliki. To ma działać długo i ze zwykłym olejem który nie ma dodatków mogących kolidować z tymi w Auto-RX. Po tych 3tyś km zmieniamy olej z filtrem i znowu jeździmy 5tyś km. Znowu zmiana oleju z filtrem. I niby mamy czyściutki silnik. Podobno szczególnie Chryslera silnik 2.7l ma tendencje do osadzania się szlamu. Dlatego zastanawiam się czy nafta do wypłukania silnika do dobra rzecz. Czy nie będzie właśnie takiego efektu zmycia osadów które mogą zablokować kanaliki. Nafta jest starą metoda babuni i obawiam się czy napewno dobra.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapomniałem zapytać o środki podobne do tego:
www.auto-rx.com
Nie jest to tanie, bo 2 buteleczki po 22$ + przesyłka. Ale może u nas jest coś podobnego. Niby ma to czyścić nawet popychacze. Działa przez 3000km i niby delikatnie (czyli długo) czyści silnik, nie tak jak większość innych które błyskawicznie czyszczą i niby przez to mogą oderwać większe kawałki osadów które później blokują kanaliki. To ma działać długo i ze zwykłym olejem który nie ma dodatków mogących kolidować z tymi w Auto-RX. Po tych 3tyś km zmieniamy olej z filtrem i znowu jeździmy 5tyś km. Znowu zmiana oleju z filtrem. I niby mamy czyściutki silnik. Podobno szczególnie Chryslera silnik 2.7l ma tendencje do osadzania się szlamu. Dlatego zastanawiam się czy nafta do wypłukania silnika do dobra rzecz. Czy nie będzie właśnie takiego efektu zmycia osadów które mogą zablokować kanaliki. Nafta jest starą metoda babuni i obawiam się czy napewno dobra.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 21:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gobowiec aleee ci się wcisło normalnie deyavo,jak napisał kolega wader głośna praca klawiatury może odjawiać się gdy rozrząd jest troszeczkę ustawiony(przepraktykowane)ale jak masz łańcuch to mało prawdopodobne.Dokopałem się do wcześniejszych postów chyba "odczyt z MAF'a" i zacytowałeś wypowiedz mechanika - jakoś że szklanki hydrauliczne stoją a póżniej puszczają(można je wcisnąć)nie wiem czy dobrze zrozumiałem:
1.szklanka jak sztywna to dobrze,wiadomo że trzyma olej(może nie pracuje jak należy bo ma pozapuchane kanaliki)trzeba pokombinować,rozebrać i wyczyścić złożyć)
2.Na pewno każdy wie że po naprawie rozrządu wkładając szklanki trzeba je spuścić z oleju(nie każdy wie jak(mi za pierwszym razem powiedzieli w aso abym odwrócił silnik o 180 stopni Laughing Laughing )
3szklanka daje się wcisnąć po demontażu z głowicy(nadaje się do utylizacji)

Musisz to dokładnie sprawdzić - myślę że w twoim silniku wystarczy wyciągnąć wałki rozrządu i wyjąć szklanki(odrazu sprawdzisz sobie łańcuszek Wink
Aha dodam że najczęściej szklanki spuszcz się z oleju wciskając w odpowiednią dziurkę agrawkę lub coś w podobie.W moim voytku 92 nie miałem takiego szczęścia aby rozebrać i złożyć starą szklankę musiałem wymyślić pierw przyrząd.
Się rozpisałem ale w dwóch słowach niedaradyy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurdele zapomniałe napisać o eliksirze młodości za 22$ ,dobrze to sprawdz(fora albo jakieś komentarze)aby silnika zabardzo nie wypłukało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Cze 06, 2008 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

AutoRX zbiera bardzo dobre opinie na wielu różnych forach. Wiadomo że na swojej stronie to będą mieli same superlatywy, ale na innych róWnież chwalą. Ja niby potrzebuję 3 butelki, tylko jeszcze nie wiem po co ta trzecia. Może na drugie płukanie? Jest tylko problem żeby to ściągnąć i cena. ELM szedł miesiąc, więc to również może długo iść. Co do wałka to w Winim trzeba wyjąć silnik aby go wyciągnąć.
Natomiast czekam na Wasze opinie na temat płukania silnika naftą. Szukając na amerykańskich forach znalazłem posty o płukanie naftą ale i o dolewaniu oleju do skrzyń biegów (ATF) w proporcjacj 4:1 i żeby z tym pojeździć.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią Cze 06, 2008 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Upsss,nieciekawie i aby uszczelkę pod głowicą wymienić też silnik trzeba zwalać Question Pytam tak z ciekawości Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Cze 07, 2008 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gobowiec napisał:
ELM szedł miesiąc, więc to również może długo iść.


Przy obecnym tempie pracy Poczty Polskiej miesiąc to mało Very HappyVery HappyVery Happy
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group