www.asu.pl :: Zobacz temat - escort GT 1.9 efi
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

escort GT 1.9 efi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kamyk414
*
*


Dołączył: Jun 21, 2008
Posty: 44

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 17:21    Temat postu: escort GT 1.9 efi Odpowiedz z cytatem

witam mam escorta 1.9 efi mam kilka pytan jak jest rozgrzany silnik słychać stuki i czuć je przy kolektorze dolotowym robiłem remont silnika nowe pierścienie panewki korbowodowe głównych nie ruszałem bo były dobre, nowe uszczelniacze zaworowe sklanki zaworowe i były docierane zowory.
isłychać te stuki ale tylko na rozgrzanym silniku na zimnym jest ok.
następny problem to odpalanie jak postoi tak gdzieś 8h to trzeba długo kręcić rozrusznikiem. folowanie obrotów na gazie jak jest rozgrzany, na benzynie nie wchodzi na obroty jak jest gorący i traci obroty wolne i nie równo chodzi.
a i interesóją mnie amortyzatory tylne i przednie do niego z przodu sa macpersony a z tyłu osobno amor trzyma piaste i osobno sprężyna.
troche jest tego prosze o pomoc z góry dziękuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Świetnie że wreszcie wszystko w jednym miejscu, kilka propozycji już masz więc musisz je w miarę możliwości sprawdzić, a co do ciśnienia oleju, to jest jeszcze kilka miejsc gdzie może uciekac ciśnienie oleju i nie będzie ci otwierac popychaczy, oby tak nie było bo czeka cię ponowne rozbieranie silnika.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Popychacz hydrauliczny tym się różni od zwykłego że ciśnienie oleju (pośrednio)kasuje luz miedzy dzwignią zaworu a popychaczem.(W zwykłym popychaczu regulacja śrubą lub podkładkami) Przy braku ciśnienia oleju (za małym) luzy są za duże i występuje klekotanie (stuki)
Może któryś z popychaczy jest wadliwy,trzeba pomierzyć cisnienie oleju na gorącym silniku i ciśnienie sprężania.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli kompresja jest oki to przedział wcześniej popychacze szwankują lub za małe ciśnienie oleju (za duży luż za małe otwarcie zaworu ,mniejszy dopływ paliwka,przy wyższych obrotach spadek mocy,tylko po rozgrzaniu powinien lepiej pracować niż na zimnym bo wtedy mieszanka na gorącym jest uboższa,jeśli na zimnym jest dobrze(w miarę dobrze)gęściejszy olej zwiększa ciśnienie tego najpierw myślę musisz się trzymać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kamyk414
*
*


Dołączył: Jun 21, 2008
Posty: 44

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak się rozgrzeje to przy niskich obrotach tak gdzieś 300obr. sie zapala kontrolka oleju to znaczy ze ciśnienie oleju jest małe co trzeba zrobić zeby to ciśnienie było w normie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trzeba było tak od razu,najprawdopodobniej gdzieś jest za duży luz montażu w elementach do których dochodzi smarowanie,niekiedy brok zaślepiający kanał olejowy puszcza,pompa niedomaga lub regulator ciśnienia..Musisz zastanowić się gdzie popełniłeś błąd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kamyk414
*
*


Dołączył: Jun 21, 2008
Posty: 44

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 22:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

był leciutki luz na panewkach głównch albo to faktycznie to ten regulator cisnienia oleju.
wyciągałem go dzisiaj i niewien czy jest dobry czy nie niewiem po czym sie to poznaje ten regulator to taki jakby tłoczek i spręzyna dociskająca ten tłoczek a i ten tłoczek był troche przytarty z jednej strony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przed remontem miałeś takie same objawy Question jaki olej zalałeś i jaki miałeś wcześniej,ciężko wyczuć czy tłoczek nie zacinał się (regulacja nacisku sprężyny jest) Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kamyk414
*
*


Dołączył: Jun 21, 2008
Posty: 44

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie było tych stuków przed remontem ale kontrolka i tak sie paliła a regulacji nacisku sprężyny nie ma
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kamyk414
*
*


Dołączył: Jun 21, 2008
Posty: 44

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 22:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej jest i był mineralny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 23:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nieprzyjemna robota ,napewno ci ręce opadają bo napracowałeś się i przyczyny słabego ciśnienia nie wyeliminowałeś,stare popychacze napewno były nabite olejem i nie potrzebowały tak dużego ciśnienia dlatego wcześniej nie hałasowały,nowe potrzebują większego ciśnienia aby się napełnić tak by nie było luzu pomiędzy popychaczem a zaworem,dzwigienką zaworu.Coś jeszcze przeoczyłeś jeśli luz na panewkach sprawdzany wzdłuż korbowodu jest wyczuwalny ręcznie na pewno kwalifikuje się do przemierzenia wartości zużycia.Sam wykonując remont kapitalny silnika oddaje części do zmierzenia poprostu nie mam takiego zaplecza abym mógł to sam pomierzyć a wolę nie ryzykować bo to dużo czasu kosztuje.Ciężko coś jest doradzić jak nie rozbierało się silnika,z tymi luzami obym się mylił bo będziesz musiał cofnąć się do rozebrania silnika od początku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kamyk414
*
*


Dołączył: Jun 21, 2008
Posty: 44

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli mogą być to te paniwki główne bo korbowodowe sa nowe bo stare były wytarte. a moze tracić ciśnienie przez symering na wale bo chyba z tamtąd mi cieknie olej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 23:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

simmering nie wpływa na tracenie ciśnienia oleju w ukł.smarowania,jeśli jest za duży luż na panewkach to będziesz tracił ciśnienie ,panewki też trzeba dobierać dopiero po zmierzeniu wału.Sprawdz czy nie masz broków zaślepiąjcych kanały olejowe na wale może któryś puszcza kiedyś miałem taką przyczynę,wystarczyło puknąć w brok aby się rozszedł i problem z głowy, ból miałem duży bo prawie wszystko w silniku powymieniałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kamyk414
*
*


Dołączył: Jun 21, 2008
Posty: 44

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 23:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok dzięki za pomoc a wiesz co moze być z tymi obrotami i nierówno chodzi ma takie falowanie tych obrotów i potem zgaśnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 3:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie znam budowy twojego silnika, ale przyczyn szukaj nie tylko na wale korbowodowym, olej może tracić ciśnienie także na wałku w głowicy, na wałku pośrednim(jeżeli jest to ten do aparatu zapłonowego), w głowicy gniazda prowadnic popychaczy mogą być powycierane lub porysowane, i tak jak koledzy wcześniej pisali, najlepiej by było gdyby puszczał zawór nadciśnienia w samej pompie olejowej. Powodzenia.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kamyk414
*
*


Dołączył: Jun 21, 2008
Posty: 44

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a wiecie co moze byc z tymi obrotami pistałem wyzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przyczyną może być nie pełne otwarcie zaworów...
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i 100 innych przyczyn,poczowszy od silniczka krokowego,sondy,błędów w ECU itp.zakładając że nie został przestawiony rozrząd.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pamiętam jak kiedyś remontowałem silnik S21 od swojej warszawy i też po zmontowaniu były spore, zupełnie do niczego nie podobne stuki. Wielu doświadczonych mechaników podawało najrozmaitsze możliwości przyczyn, od pękniętych pierścieni, po przez zakrzywiony zawór, wyszurany zawór w prowadnicy, pęknięty tłok.... Okazało się że nic mu nie pękło, po prostu laseczki kilku popychaczy nie trafiły przy montażu w swoje gniazda w popychaczach, zapierając się w nich o coś w rodzaju rynienki i mimo dobrej szczeliny tłukły podczas pracy przemieszczając się o karter bloku. Sam nie chwaląc się na to wpadłem Smile Dlatego przemyśl co mogłeś skitrasić dokładnie, step by step, zobacz czy nie zostało Ci za dużo części Wink
Powodzenia!!!
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group