www.asu.pl :: Zobacz temat - wentylator pontiac trans sport 3.1
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wentylator pontiac trans sport 3.1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
andrzej22
*
*


Dołączył: Mar 21, 2005
Posty: 37
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2005 14:40    Temat postu: wentylator pontiac trans sport 3.1 Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich
przy jakiej temperaturze powinien zalanczac się wentylator w trans sport 3.1 i dlaczego prz jezdzie za miastem tęperatura wzrasta a w mieście jest mniejsza
dziękuję za wszelka pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2005 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co się orientuję to w Windstarze wentylatory mają dwie temperatury przy których powinny się zalanczać
1 zakres -normalny- to 106 st.C
2 zakres -awaryjny - to 116 st C
Podejżewam że i ciebie powinno byś podobnie

Wojtek
Windstar lX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
andrzej22
*
*


Dołączył: Mar 21, 2005
Posty: 37
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2005 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam jeszcze pytanie co znaczy normalnie a co awaryjnie .
w mojm pontiacu 3,1 temperatura podchodzi az do 115 i wtedy włancza sie wentylator to jest dobrze czy cos poszlo .
na trasie trzyma przeważnie 105 , a jeszcze niedawno trzymał 90-100
niewiem czy poszło cos cz jest to normalne .co powinienem sprawdzić jeśli jest to nieprawidło.
dziękuję za wszelka pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2005 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co się dowiedziałem w serwisie system zalanczania wentylatorajest zdublowany i w normalnych warunkach powinien się uruchamiać przy 106 st C. jeżeli jednak padnie układ awaryjny załancza wentylatory przy 116 st C aby nie zagotować płynu i nie uszkidzić silnika.
W serwisie powinni mieć urządzono które oszuka silnik i uruchomi wentylatory na podanuch zakresach. I jeżeli oba działają poprawnie to znaczy że wszystko jest OK.
Zatomiast jak 106 sy nie zadziała to należy to naprawic. I to myśle wszystko

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2005 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co się dowiedziałem w serwisie system zalanczania wentylatorajest zdublowany i w normalnych warunkach powinien się uruchamiać przy 106 st C. jeżeli jednak padnie układ awaryjny załancza wentylatory przy 116 st C aby nie zagotować płynu i nie uszkidzić silnika.
W serwisie powinni mieć urządzono które oszuka silnik i uruchomi wentylatory na podanuch zakresach. I jeżeli oba działają poprawnie to znaczy że wszystko jest OK.
Zatomiast jak 106 sy nie zadziała to należy to naprawic. I to myśle wszystko

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
andrzej22
*
*


Dołączył: Mar 21, 2005
Posty: 37
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2005 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy wie mógł zepsuc sie termostat wydaje mi sie że wentylator włancza sie tylko przy 116 st.C
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2005 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie termostat- termostat to inne urządzenie.
Tu chodzi dokładnie o czujniki temperatury płynu. Mógł paść ten od 106 st C. Bądź coś w elektronicznym sterowaniu.

Pozdrawiam Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2005 20:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli padnie termostat to z reguły jest całkowicie otwarty i wtedy silnik jest nie dogrzany a nie przegrzany.
Ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2005 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro spojże w schematy ale z tego co pamietam sterowanie jest czujnikiem poprzez komputer silnika czyli nie ma 2 czujników lub 2 temperaturowego jednego tylko jest jedno kanałowy dokładny a potem komputer silnika dobiera który tryb ma włączyc pierwszy stopien jest powolnym schładzaniem a drugi tryb jest schładzaniem w warunkach wzmożonego nagrzewania w stylu upał+korki itd.. termostat nie ma raczej nic wspólnego posprawdzaj rezystory jezeli takie posiada to auto montowane sa zreguły na chlodnicy oraz przekaźniki do wentylatorów które są dosyć awaryjne Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
andrzej22
*
*


Dołączył: Mar 21, 2005
Posty: 37
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2005 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za wszystko czekam do jutra
pozdrawiam wszystkich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Kwi 20, 2005 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Typowo od twojego schematu nie mam ale od innego amerykanca i doszedlem do tego ze wogole nie ma czujnika na bloku do zalaczania bezposrednio wentylatorów tylko komputer silnika po odczycie temperatury silnika dobiera predkosc wentylatorow i steruje jednym przewodem sterownikiem ktory jest umieszczony blisko wiatrakow lub nawet na chlodnicy wewnatrz sa 2 przekazniki ktore zalaczaja posczegolne biegi wentylatorow w kazdym badz razie moge sie myylic co do zasady w twoim aucie ale musisz sprawdzic zaczynajac od wentylator i udajac sie po instalacji w glab poprzez przekazniki wykonawcze az do urzadzen sterujacych i zasilania dla mnie to chwila ale wiem ze to jest trudne zajecie dla osob nie znajacych tematu Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mwsakwa
*
*


Dołączył: Dec 27, 2004
Posty: 119
Skąd: Busko ZdrĂłj

PostWysłany: Sro Kwi 20, 2005 23:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w jakim polozeniu normalnie (tzn. nie przegrzany i nie zmny) znajduje sie wskaznik temperatury?
_________________
TS 2,3 93 na kolkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
andrzej22
*
*


Dołączył: Mar 21, 2005
Posty: 37
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw Kwi 21, 2005 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak go rano zapalam pokazuje 40 -50 st.c na zimnym silniku przedwczoraj było wszystko prawidlowo pokazał 0 st.c ale dziś znowu trzymał cały czas 105-110 silnik zachowywał sie normalnie nie przerywal
na rozgrzanym silniku
pozdrawiam wszystkich.może się mylę ale termostat może sie nie otwierac do końca .a jak bylo wszystko normalnie na wskazniku to pokazywał 95-100st.c
dzieki iczekam na podpowiedzi sprawdzę jeszcze przekażniki tak jak radzi
jarecek choć jeszcze niewiem gdzie są
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group