www.asu.pl :: Zobacz temat - voyager 96r 2.4 bierze 1 litr oleju na 4 tyś - czy to dużo?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

voyager 96r 2.4 bierze 1 litr oleju na 4 tyś - czy to dużo?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
minio77
*
*


Dołączył: Apr 05, 2008
Posty: 8

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 16:20    Temat postu: voyager 96r 2.4 bierze 1 litr oleju na 4 tyś - czy to dużo? Odpowiedz z cytatem

Witam
Jestem od kilku mesięcy szczęśliwym posiadaczem voyagera 96r 2,4 220 tyś. przebiegu i to chyba najfajnieszy samochód jaki miałem jest bezawaryjny, duży i a wszystko to czego potrzebuje. Dręczy mnie tylko jedno, mianowicie bierze 1 litr oleju na 4 tyś. km, i w związku z tym mam coś z tym robić, mam się czegos obawiać, zbierać kasę na remont silnika czy porostu jeżdzić i dolewać oleju Laughing

Pozdrawiam wszystkich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 16:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdz czy rano jak odpalasz nie laci niebieski dym z rury. to by wskazywalo na uszczelniacze(gumki)zaworowe. wtedy wymiana. mozesz sprobowac wlac ceramizer. napewno nie zaszkodzi ,a moze sie okazac,ze ubytki oleju znikna.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zużycie na poziomie do 1l na 1000km jest wg producentów aut w normie. Budowa silnika spalinowego wyklucza niespalanie oleju.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 18:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak do tej pory miałem auta o sporym przebiegu, i wszędzie gdzie pojawiał się problem ze zużyciem oleju, było to spowodowane wytartymi uszczelniaczami na zaworach a nawet popękanymi i pokruszonymi od temperatury, więc wymieniłbym na twoim miejscu te uszczelniacze, sprytny mechanik poradzi sobie bez zdejmowania głowicy, pewnie będzie wciskał że jest to niemożliwe ale wiem co piszę, robiłem to z powodzeniem nie raz i nie tylko w moim aucie, satysfakcja gwarantowana
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mimo, że jest to w normie to ciągłe uzupełnianie oleju nie należy do przyjemności. Tak jak napisał diku najczęściej powodem spalania oleju są uszczelniacze zaworowe. Koszt samych części nie jest wielki bo to tylko kilka złotych za sztukę. Gorzej z robocizną bo zgodnie z instrukcją producentów do wymiany uszczelniaczy trzeba zdjąć głowicę.
Sprytni mechanicy mają jednak swoje patenty na ich wymianę bez ściągania. Sposobów jest wiele w zależności od budowy silnika. W twoim przypadku sytuacja się trochę komplikuje ponieważ masz DOHC czyli dwa wałki w głowicy co zmusza do ściągnięcia paska, a później wałka rozrządu. Nie wiem dokładnie jak to jest w tym silniku rozwiązane ale czasem wystarczy poluzować wałek i ściągnąc dźwigienki zaworowe. Sprawa jest o wiele łatwiejsza w silnikach popychaczowych. Dalszych operacji nie będę opisywał chyba, że masz zamiar zrobić to samemu to opiszę dokładniej.
Pozdrawiam
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 5:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do wymiany uszczelniaczy zaworowych sa specjalne narzedzia blokujace zawory aby nie wpadly do cylindra,tylko pierdola nie mechanik sciaga glowice do takiej czynnosci,od biedy takie narzedzie mozna dorobic
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 5:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1l / 4000km to nie jest duzo!! normy niektorych silnikow mowia co prawda nawet o 1,7l/1000km ale to tylko dlatego zeby sie ustrzec gwarancji. zuzycie oleju jest b.zalezne od sposobu jazdy!
inna sprawa jest to ze 2,4 to chyba silnik TD? tutaj najczesciej olej idzie przez turbine i ztym nic nie zrobisz bo taka jest konstrukcja sprezarki.
co do wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania glowicy to trzeba byc naprawde magikiem- jest to do zrobnienia ale niewyobrazam sobie takiej wymiany w silniku 4 lub 5valve Smile pozatym sciagajac glowice zawsze mozna sprawdzic prowadnice zaworow(bo jaki jest sens wymiany uszczelnien kiedy mamy luz na prowadnicach?) i zawsze mozna profilaktycznie dotrzec zawory itd,itp...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 6:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
co do wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania glowicy to trzeba byc naprawde magikiem

nie jest to wcale takie skomplikowane
a zdejmowanie głowicy, wymiana prowadnic, docieranie zaworów, to już jest remont a nie naprawa
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 7:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik 2.4 to benzyna DOHC 16V z tego co wiem...
Do wymiany uszczelniaczy bez ściągania głowice nie trzeba szczególnych urządzeń choć pewnie byłoby łatwiej. Wystarczy wpuścić sprężone powietrze do komory spalania przez otwór na świecę zapłonowąco uniemożliwi zaworom wpadnięcie do środka. Ewentualnie można ustawiać tłok w górnym martwym położeniu przy wymianie uszczelniaczy w poszczególnych cylindrach.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 9:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie nigdy autko zadne nie pali powyzej 1 litra na 10tysi i tak jest z moim voykem do tej pory zrobilem 8 tysi i nie uzupelnialem oleju

a normy sa podawale aby wlascicel nie mogl sie sadzic ze kupil nowego merola ktory mu pali litra na 1000
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
BZYKU
*
*


Dołączył: Nov 23, 2007
Posty: 291
Skąd: KOLNIK PLANET EARTH

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 9:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli chodzi rowno i nie kopci to daj sobie spoloj jak przeliczysz koszt naprawy na ilosc dolewanego olej to pewnie wyjdzie ze musialbys zrobic ok 50tys km zeby sie to zwrocilo wiec musisz rozwazyc czy warto
_________________
chrysler voyager 2.4 manual z sekwa!SUPERRR!!
A taki ladny!!!AmerykanCki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi napisał:
Wystarczy wpuścić sprężone powietrze do komory spalania przez otwór na świecę zapłonowąco uniemożliwi zaworom wpadnięcie do środka. Ewentualnie można ustawiać tłok w górnym martwym położeniu przy wymianie uszczelniaczy w poszczególnych cylindrach.


no teoretycznie wystarczy wpuscic powietrze, ale wszytsko zalezy od tego jaki rodzaj zamka i jakie zawleczki sa na zaworach! bo w niektorych przypadkach tak po chlopsku mowiac trzeba przyblokowac zawor i pierdzielnac mlotkiem w sprezyne zeby zawleczka popuscila na stozku, a tu juz powietrze nie pomoze,a nie zawsze przez otwór swiecy mozna wsadzic cos co nam zawor od srodka zablokuje.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
minio77
*
*


Dołączył: Apr 05, 2008
Posty: 8

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki za szybkie odpowiedzi bo to mój pierwszy amerykaniec. Z Waszych odpowiedzi wnioskuje że raczej nie mam się czym martwic. Dolewanie oleju jest trochę denerwujące więc raczej wymienię te uszczelniacze. Może znacie kogoś poleconego kto mi to zrobi w Radomiu i okolicach?

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi napisał:
Wystarczy wpuścić sprężone powietrze do komory spalania przez otwór na świecę zapłonowąco uniemożliwi zaworom wpadnięcie do środka. Ewentualnie można ustawiać tłok w górnym martwym położeniu przy wymianie uszczelniaczy w poszczególnych cylindrach.


no teoretycznie wystarczy wpuscic powietrze, ale wszytsko zalezy od tego jaki rodzaj zamka i jakie zawleczki sa na zaworach! bo w niektorych przypadkach tak po chlopsku mowiac trzeba przyblokowac zawor i pierdzielnac mlotkiem w sprezyne zeby zawleczka popuscila na stozku, a tu juz powietrze nie pomoze,a nie zawsze przez otwór swiecy mozna wsadzic cos co nam zawor od srodka zablokuje.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group