www.asu.pl :: Zobacz temat - Ford Windstar 3,8 - pasek
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ford Windstar 3,8 - pasek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 11:33    Temat postu: Ford Windstar 3,8 - pasek Odpowiedz z cytatem

Witam.
Potrzebuje informacji jak zdjąć pasek alternatora. Wiem ze jest tam coś takiego jak napinacz, ale nie zabardzo wiem gdzie on jest...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Żeby zdjąć pasek najlepiej popuść śruby od alternatora lub odkręć go całkowicie (powinien być przykręcony do obudowy na 3 śruby, klucz nr 15). Popatrz jak pasek idzie żebyś wiedział jak założyć nowy (jak widzisz trochę się kręci po różnych kołach pasowych). Rolka napinacza paska jest w dolnej części i przykręcona jest na nakrętkę, na którą założysz klucz 15 w momencie kiedy będziesz naciągał nowy pasek.
Przykręcasz alternator, zakładasz nowy pasek po wszystkich innych rolkach oprócz koła pasowego alternatora. Klucz 15 płaski zakładasz na nakrętkę rolki napinacza. On chodzi na mocnej sprężynie. Spróbuj 'na sucho' bez paska włożyć klucz i pociągnąć mocno do siebie, zobaczysz że się napinacz odchyla.
Konieczne jest przedłużenie ramienia dźwigni tzn. na klucz najlepiej jest w warunkach domowych nałożyć rurkę o długości ok. 1 m. Nie dasz rady naciągnąć napinacz samym kluczem choćbyś był taki 'Pudzian'. Ostatnia faza to naciągnięcie paska na koło pasowe alternatora. Może ci ktoś pomóc tzn. jedna osoba przedłużoną dźwignią ramienia (klucz z rurką) naciska mocno do dołu, a druga naciąga palcami pasek na koło alternatora. Ja dałem radę sam ale wygodniej jest jak masz kogoś do pomocy.
Sprawa jest prosta, dasz radę tylko musisz mieć koniecznie jakąś 'przedłużkę' do klucza.

pozdro Very Happy
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 21:13    Temat postu: Re: Ford Windstar 3,8 - pasek Odpowiedz z cytatem

charger napisał:
Witam.
Potrzebuje informacji jak zdjąć pasek alternatora. Wiem ze jest tam coś takiego jak napinacz, ale nie zabardzo wiem gdzie on jest...


szkoda ze nie byles na zlocie.

tam kolega by ci pokzal jak latwo i szybko zdjac pasek...

...siekiera
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pasek to pikuś, ale przyśpieszony kurs blacharki i metaliczny deszcz z silnika to dopiero były atrakcje Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok, mam klucz 15 i rurke 1 m.
nasadziłem klucz na nakretke rolki ale cos wogle nie chce pojsc, czuc ze sruba sie ciagnie. Niechciałbym zerwac łba sruby. Na wszelki wypadek załączam zdjecia - jedno na ktorym jest pokazane na co zakładam klucz i drugie - pokazuje w którą strone probuje odciagnac napinacz. Powiedzcie mi czy dobrze robie.


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 18:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmmm....mi to wyglada ze ciagniesz rolke posrednia albo pompe
pompy to ty nie naciagniesz ....chyba ze czolgiem

napinacz masz nizej pod wspomaganiem ukladu kierowniczego i pod alternatorem to ta mala rolka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 18:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wg mnie tak napinacz ma na swojej obudowie taka podzialke na ktorej widac odchylenia rolki i jego prace zreszta po odpaleniu auta widac jak pracuje i sie odchyla a poza tym wklep na allegro napinacz paska windstar i zobacz foto
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiesz patrzac na to zdjecie:
http://allegro.pl/item223982910_napinacz_pasaka_klinowego_windstar_3_8l.html
to napinacz jednak jest tam z tyłu silnika (tam gdzie zakładałem klucz na pierwszych zdjeciach), tylko pytanie czy klucz nakładam na srube rolki czy srube samego napinacza?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 19:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

byc moze napinacz masz dalej niz ja teraz zauwazylem ze masz wiekszy silnik ja mam silnik 3,0 klucz zakladasz na srube rolki by ta sie odchyliła zakladanie klucza na srube mocujaca napionacz nie ma sensu bo ona sie trzyma TWARDO silnika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 21:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ciagniesz srube rolki napinacza. sruba napinacza jest na tym ramieniu co masz rolke ktora usilnie chciales odkrecic Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Wto Sie 14, 2007 6:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli troszke sie mylilem z lokalizacja napinacza....ale reszta byla ok dam ci jeszcze dobra rade gdy zdejmiesz pasek zakrec rolka posrednia i sprawdz czy lozysko nie szumi...jesli tak to wymiana tego lozyska to koszt max 25 zloty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group