www.asu.pl :: Zobacz temat - Pontiac Sunbird '88 - silnik C20LZ vs. C20GET w wersji GT
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pontiac Sunbird '88 - silnik C20LZ vs. C20GET w wersji GT

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
arkos72
*
*


Dołączył: Jun 11, 2007
Posty: 2

PostWysłany: Pon Cze 11, 2007 16:56    Temat postu: Pontiac Sunbird '88 - silnik C20LZ vs. C20GET w wersji GT Odpowiedz z cytatem

Witam
Przede wszystkim na wstępie witam wszystkich forumowiczów - jestem tu nowy...
Korzystałem z szukajki ale nic nie chciała mi pokazać.

Tak więc naświetlę sytuację od A-Z

Mam silnik z Pontiaca Sunbirda '88 . Jest to C20LZ, czyli monowtrysk, o ile dobrze wyczytałem 96kM, stopień sprężania 8,4:1, pojemność 2,0 - generalnie bliźniak oplowskiego C20NE (oplowski ma wielopunktowy wtrysk).
W wersjach GT Sunbirda były wypuszczane doładowane silniki C20GET (moc o ile pamiętam 169kM). O ile dobrze zrozumiałem treść, między C20GET a C20LZ jedyna różnica to wielopunktowy wtrysk, chłodnica oleju oraz turbosprężarka (oczywiście mówimy o osprzęcie i konstrukcji ogólnej silnika).

Teraz moje wątpliwości/pytania:

1. Na ile dobrze wyczytałem kwestie związane z konstrukcją obu silników? Czy faktycznie tak jest? Rzekomo nawet ten mój C20LZ ma natrysk oleju na denka tłoków

2. Jeśli silnik ma tak niski stopień sprężania, to czy wiąże się to z "zapadniętymi" tłokami czy większą komorą spalania w głowicy? Oplowski C20NE ma stopień sprężania 9,2:1, natomiast C20SEH 10:1 (SEH ma inne tłoki i wałek)

Jeżeli ktoś ma jakąś wiedzę w tym temacie lub zna źródło, w którym możnaby coś konkretnego się dowiedzieć, to bardzo proszę o info.
Zamierzam uturbić ten silnik i zamontować go do Opla Kadett'a E, jednak wcześniej chciałbym jak najwięcej szczegółów na jego temat poznać.
Turbosprężarkę zamierzam zapożyczyć z benzynowego VW Passata 1,8T 150kM, intercooler też, jeśli się da to też wszystkie węże.

z góry dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 7:23    Temat postu: turbo Odpowiedz z cytatem

Mysle, ze z tym pytaniem to bardziej fora tuningowe niz tutaj.... Ja przynajmniej nie mam wiedzy na ten temat. Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
arkos72
*
*


Dołączył: Jun 11, 2007
Posty: 2

PostWysłany: Wto Cze 12, 2007 7:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziekuje za odpowiedz.

na forach tuningowych, to nawet w wiekszosci nie slyszeli o 2-litrowej jednostce napedowej GM z monowtryskiem Laughing
tak wiec mysle ze zbyt madrej rady tam nie znajde

http://www3.telus.net/GsiTurbo/Engine.htm - tutaj troszke o tym znalazlem

acha, silnik ten (C20GET) montowano rowniez w samochodzie Buick Skyhawk

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group