www.asu.pl :: Zobacz temat - pompa wspmagania i wymiana plynu- Windstar
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pompa wspmagania i wymiana plynu- Windstar

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Paź 22, 2006 22:26    Temat postu: pompa wspmagania i wymiana plynu- Windstar Odpowiedz z cytatem

mam takie proste pytanko. ktory to jest doplyw a ktory odplyw z pompy?.
chcialbym wykonac czyszczenie ukladu wspomagania wg serwisowki, jednak tam pisza zeby odlaczyc przewod z chlodnicy do pompy..itd.. ale nie jestem przekonany w ktora strone to leci Wink

rurka ktora idzie gdzies tam za tylna glowice to jest do maglownicy - czyli cisnienie z pompy jak rozumiem?
ta rurka co wchodzi do pompy od dolu to doplyw z chlodnicy? Very Happy


(pierwsze czyszczenie nieudane - wymienilem tylko 0,5l plynu Sad wiecej nie zeszlo samo)

teraz wg instrukcji niby ma zadzialac .. tj trzeba:

1. odlaczyc przewod od chlodnicy ukladu wspomagania. zatkac ten doplyw w zbiorniczku pompy.
2. wylaczyc przewod zaplonu (tu tez jest pytanie ktory to?)
3.pomielic troche silnikiem z akumulatora
4. dolac plynu (2ga osoba mieli silnikiem)
5. plyn powinien sie wyczyscic sam Wink tj ma wyjsc okolo 1,5-2l nowego plynu.

dla wymagajacych lekko ruszajac kierownica nie do konca ! podczas wymiany plynu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Paź 23, 2006 7:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś przepłukałem wspomaganie ale dziś już nie pamiętamktóre to przewody. Odpal silnik i trzymając rękoma z kanału za przewody szybko zorientujesz sie który sie szybciej zacznie nagrzewać.
Ja zrobiłem to w ten spesób że spuściłem płyn na przewodzie, pokręciłem kierownicą aby wypchnąć resztki a na koniec przdmuchałem powietrzem poszając kierownicą. Po zalaniu nowy płyn lekko zmętniał ale jest różowy przejżysty a nie ciemnt brąz jak poprzedni.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Paź 23, 2006 8:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm .. moj plyn byl wisniowo brunatny... zmienilem te 0,5l i teraz jest troszeczke jasniejszy .. moze jak wymienie calosc to bedzie lepiej ;P ...


powietrze sprezone normalnie dawales z kompresora tak w rurke?

patent z otworzeniem ukladu i odlaeniem silnika nie wychodzi wlasnie wtedy wyszlo mi 0,5l...
logiczne chyba jest ze cos ta pompa musi tloczyc . trzeba wrzucic nowy plyn to wypchnie stary .. co najgorsze nie wiem jak zbudowana jest maglownica i jak to tam jest z hydraulika Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 25, 2006 9:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziwne? wczoraj dałem ci odpowiedz a jej nie ma??. Wiec od początku, ale dziś już w skrucie.
Po zpuszczeniu płynu przedmuchwałem maglownice strzykawką ale taką sporą 250 mll. Sporo płynu w ten sposób wyssałem i wydmuchałem. w czasie tej poeracji miałem uniesiony przód i brat kręcił mi kieronicą. Zaprzestałem jak w układzie słyszałem jedynie furkotanie. Gdybym miał kompresor na pewno sprubował bym przedmuchać. Jak pamietam weszło mi około 1,5 litra płynu. najpierw wlałem do pompy troche kierownicą dolewka i krutki start rozrusznikiem wypiło do zera a pompa zawyła aż się przestraszyłem. Dolałem i na włączonym silniku jeszcze troche ubyło co uzupełniłem. Płyn jest różowy choc ciemniejszy ale klarowny. Wcześniej był ciemny i matowy jak stary olej w silniku
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Paź 25, 2006 11:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak maglownice przedmuchac ? normalnie w rurke dochodzaca do pompy wzieles do strzykawki i sciagales czy jak ? Neutral

no tak 1,5l powinno wylezc .. nie wiem w sumie czy jest sens .. moze wymienie pompe albo ja sprobuje wczesniej jeszcze resuscytowac Wink bo strasznie jeczy .. Neutral plyn tylko troche pewnie pomoze ... 300kkm to troszke duzo jak na jedna pompe ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 25, 2006 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DOKŁADNIE TAK.
ROZPIĄLEM PRZEWODY CHŁODNICY PŁYNU WSPOMAGANIA I WYSYSAŁEM PŁYN Z KAŻDEGO KOŃCA POMPOWAŁEM POWIETRZE I TAK NA ZMIANE I DO SKUTKU (KRĘCAC KIEROWNICĄ ) AŻ SPRAWIAŁO WRAZENIE PUSTKI. TYLKO FUTKOTAŁY GDZIEŚ W ŚRODKU JAKIEŚ RESZTKI, ALE GDYBY WTEDY PODŁĄCZYŁ KOMPRESOR PEWNIE BY DOKŁADNIEJ DAŁO SIE JE WYDMUCHAĆ. SPIĄŁEM WSZYSTKO I ZALAŁEM DEXTRONEM3 JAK PISAŁEM
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group