www.asu.pl :: Zobacz temat - wentylator PTS
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wentylator PTS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rafal156
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 31
Skąd: Żagań

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 14:33    Temat postu: wentylator PTS Odpowiedz z cytatem

przestał załączać sie wewnętrzny wentylator chłodnicy, załącza się tylko ten zewnętrzny (od przodu auta), ale dzieje sie to nie tak jak dotychczas przy danej temp tylko wg wskaźnika wyższej. jaka może być przyczyna, i gdzie jest czujnik który załącza wewnętrzny wentylator??
_________________
Pontiac TS '92, 3,8l LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 18:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

System dziala zupelnie prawidlowo. Sa dwa wiatraki - Low Speed Fan i High Speed Fan. Zalacza je nie czujnik,ale komputer na podstawie sygnalu z czujnika temp.silnika oraz sygnalu z ukladu klimy. W zaleznosci od stanu narastania temperatury silnika oraz od stanu chlodzenia klimy komputer zalacza jeden wiatrak albo dwa. Gdy Low Speed Fan( LSF) nie pracuje (tak jak u ciebie) komputer dostaje info ze temp. silnika szybko wzrasta i natychmiast zalacza ten drugi HighSpeed Fan. To tyle teorii. Idea A wiec z tego wniosek ze czujniki pracuja prawidlowo.Masz usterke w obwodzie zasilania LSF. Zasilanie podawane jest przez przekaznik Low Speed Coolant Fan Relay oraz bezpiecznik 40A prawdopodobnie termiczny (taki w metalowej obudowie) .Dokladnie nie pamietam,bo nie mam w domu servisowki ale bezpiecznik chyba mozemy wykluczyc bo jest on wspolny dla obu Fanow ,a przeciez drugi chodzi.A wiec moze przekaznik albo silnik ? Sprawdz czy dochodzi napiecie do silniczka.>><< Moze inni koledzy wiecej podpowiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal156
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 31
Skąd: Żagań

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 19:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdzę czy wentylator połączony na krótko będzie chodził bo może siadł sam wentylator.....
_________________
Pontiac TS '92, 3,8l LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal156
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 31
Skąd: Żagań

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak sprawdzić czy dochodzi napięcie domowym sposobem?? czy można wpiąć sie szpilką w przewód i czekać na temp w momencie której miałby załączyć się wentylator podłączając próbówkę pod szpilkę??
_________________
Pontiac TS '92, 3,8l LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal156
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 31
Skąd: Żagań

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

potrzebował bym jeszcze info gdzie znajduje sie przekaźnik do wentylatora pod warunkiem że są dwa po jednym na każdy wentylator, bo jak pojade do elektryka to łapia sie za głowe bo to "amerykaniec", ale najpierw sprawdzę sam wentylator.
_________________
Pontiac TS '92, 3,8l LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak.To najprostszy sposob.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powinny byc dwa.Nie pamietam gdzie sa ulokowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a może spadła po prostu temperatura otoczenia i nie ma potrzeby, zeby załączały się oba wentylatory co latem było pewnie normą.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal156
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 31
Skąd: Żagań

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no właśnie.... a nasi elektrycy to są tacy że najlepiej pokazać co maja zrobić i jeszcze za nich zrobić i zapłacić Smile. no nic. dziękuje na razie za pomoc. sprawdzę najpierw wentylator i prąd czy dochodzi.
_________________
Pontiac TS '92, 3,8l LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal156
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 31
Skąd: Żagań

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spadła temp ale najpierw powinien załączyć się ten wewnętrzny a póżniej ten drugi, a opisywałem że ten drugi załącza się przy dużo wyższej temp niż dotychczas
_________________
Pontiac TS '92, 3,8l LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal156
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 31
Skąd: Żagań

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2012 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

te zewnetrzny ja sądzę jest tym pomocniczym przy zwiększającej sie temp ponad normę jak pisał Markseven i nawet latem załączał się tylko ten wewnętrzny bo zdawał egzamin i zbijał temp jak trzeba. drugi się nie załączał- nie słyszałem i nie widziałem by sie załączał
_________________
Pontiac TS '92, 3,8l LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal156
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 31
Skąd: Żagań

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2012 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdziłem że wentylator na krótko chodz ale bez wiedzy gdzie jest przekaźnik nie rusze dalej..... chyba czeka mnie wizyta u elektryka
_________________
Pontiac TS '92, 3,8l LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal156
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 31
Skąd: Żagań

PostWysłany: Wto Wrz 25, 2012 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolejna ciekawostka. znalazłem przekaźniki (są za prawym przednim reflektorem) sprawdziłem je o działają, na jeden i na drugi wentylator. Ale ten wewnętrzny (podstawowy) załącza sie na biegu P,R,N. w momencie gdy dam na bieg D wentylator milknie. sprawdzałem w różnych fazach załączenia się wentylatora, nawet na samym początku, gdy tylko dam na N to po chwili załącza się na nowo aż do zbicia temperatury. czy ktoś pomoże mi rozpracować tą zagadkę??
_________________
Pontiac TS '92, 3,8l LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Wrz 26, 2012 2:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trudno zgadnac.Znalazlem taki schemacik,moze byc pomocny.Sprawdz probnikiem gdzie sa napiecia .Ktore napiecie znika po wrzuceniu D - czy zasilajace przekaznik pin F ,czy zasilajace fana pin A ?? Zwroc uwage,ze zasilanie fanow jest tu akurat przez Fusible Linki ,a nie zwykle lub termiczne bezpieczniki jak w innych modelach jak wczesniej myslalem.

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal156
*
*


Dołączył: Mar 22, 2012
Posty: 31
Skąd: Żagań

PostWysłany: Sro Wrz 26, 2012 22:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zagadka rozwiązana Smile. Wielkie dzieki MarkSeven za schemat. Dużo pomógł pewnemu elektromechanikowi. Obeszło sie bez komputera i odpowiedniego oprogramowania do Pontona. Okazało się że był zerwany przewód masowy ( takie cienkie 2 idą do śruby tam gdzie przewód masowy z akumulatora do silnika). I w sumie stykał ale jak dałem na D to silnik na poduszkach pochylał się i styku juz nie było. Stąd wyłączenie wentylatora tylko na D. Wystarczyła zwykła próbówka przy pomocy której sprawdził co znika w momencie jak dam na D. Znikała masa. Jeszce raz dziękuje za zaangażowanie i pomoc w rozwiązaniu problemu. Czasem rzeczy proste wydaja się baaaardzo trudne. Zwłaszcza dla tych pseudo elektromechaników którzy boją sie Amerykańca Smile. Pozdrawiam
_________________
Pontiac TS '92, 3,8l LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group