www.asu.pl :: Zobacz temat - caravan-klima- R12 na R134a
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

caravan-klima- R12 na R134a

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto Maj 29, 2007 20:46    Temat postu: caravan-klima- R12 na R134a Odpowiedz z cytatem

Witam .
Uf jak gorąco a w moim wózku (dodge caravan 92r 3.0l ) poszła uszczelka klimy .
Uszczelkę wymieniłem i okazało się że u mnie w pracy nie ma urządzenia ani czynnika R12 do napełniania , jest tylko maszyna do nowych fur i czynnik R134a.
Mam pytanie czy duża jest przeróbka na czynnik R134a.
Specjaliści u mnie w pracy niemają o tym zielonego pojęcia .
Błagam pomocy w innym wypadku będę zmuszony przesiąść się na rower .
Wasze zdrowie .
Pozdrawiam habs
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Maj 29, 2007 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podjedz tam gdzie naprawiaja lodówki może oni będa w stanie coś zrobić w kwesti r-12 lub zakup w USA http://tiny.pl/fx4c
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
migol
*
*


Dołączył: Oct 13, 2005
Posty: 99
Skąd: Sofia (BG)

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 7:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie w Probe bylo to przerabiane. Zaplacilem okolo 480 zloty (razem z gazem bo nic nie bylo, sprawdzeniem szczelnosci i nowa uszczelka do sprezarki i oczywiscie robocizna)
Klima to fajna rzecz Laughing
_________________
Tomcio-Voyager 88', 3,0L V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do nowego nalezy wymienic przewody,a stary tak jak kolega radzi,podjechac do serwisu lodowek,powinni pomoc
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 23:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie .
Napełniłem klimę R134a bez zmiany przewodów tak jak JEDI_V radził.
Nowy olej i prawie litr czynnika wszystko jest ok , temperatura z nawiewu 4,7*C .
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 12:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatnio też dobijałem lkime w moim Winim. Starego czynnika było o dziwo ledwo 600 gr, a powinno być 1600. Mimo to działała, ale to nie było to. Przy okazji zaglśądałem do ksiażki serwisowej jaki płyn i ile go być powinno. Ilości nie podawano ale było takie stwierdzenie że może być używany R12 albo R134A, z uwagą ze r 134A jest droższy ale ekologiczny.
Więc moze nie trzeba dokonywać przeróbek i wszystko będzie OK
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
BoMBowiec
*
*


Dołączył: Dec 05, 2005
Posty: 132

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/klima.html

W celu przejscia na czynnik R134a trzeba przerobic wszystkie uszczelnienia i wszystkie weze gumowe. Bodajze rowniez uszczelnienia wewnatrz sprezarki, aby to bylo porzadnie i fachowo, bez ryzyka rozczelnien po jakims czasie.
_________________
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram Pickup 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie Lip 15, 2007 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dwa lata temu też uwierzyłem mechanikowi od klimy, żeby wymienić R12 na ekologiczny. Klima działała niecały miesiąc. Tak zżarło gumy, że z węży zrobiło się sito.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lip 16, 2007 1:39    Temat postu: klima Odpowiedz z cytatem

bombowiec i benek dobrze pisza. Prawdopodobnie rozczelni ja.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto Lip 17, 2007 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na razie nie widzę ani nie czuję żadnych sensacji klima śmiga jak zamrażarka ,aby wytrzymała do września w sierpniu urlop sporo jazdy po polsce a potem mogę zacząć naprawiać.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Lip 17, 2007 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Życzę powodzenia Smile
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 17, 2007 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szkoda klimy,moze jeszcze masz szanse! idz i oddaj mu ten czynnik. odzyskasz czesc kasy ,a i klima moze jeszcze do uratowania.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lip 18, 2007 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co Wy opowiadacie. Ja wymienilem w starej Primerze z R12 na R134a bez zadnych przerobek i klima smigala 3 lata bez zadnych problemow. Przez sezon ubywalo co roku rowno 130gr czynnika, wiec w normie i co roku tyle samo +/-10gr.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
BoMBowiec
*
*


Dołączył: Dec 05, 2005
Posty: 132

PostWysłany: Czw Lip 19, 2007 1:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mowimy prawde... Tak samo rura niekwasoodporna, kwas tez poplynie do czasu.... Rolling Eyes
_________________
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram Pickup 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 14:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to ja w takim razie mialem farta, bo 3 lata jezdzilem i nic sie nie dzialo.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 14:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped napisał:
No to ja w takim razie mialem farta, bo 3 lata jezdzilem i nic sie nie dzialo.

a oryginalnie miałeś R-12?
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Sro Lip 25, 2007 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cześc .
esdarek czynnik nie jest taki drogi poza tym mam w pracy .
przewody od klimy są częściowo gumowe mam pytanie czy R134a nie przeżre tej gumy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 25, 2007 22:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przezre
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 7:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak u mnie. Laughing
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mariush
*
*


Dołączył: Aug 07, 2007
Posty: 59
Skąd: GłogĂłw

PostWysłany: Pią Sie 10, 2007 16:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ! To samo powiedzial mi czlowiek od klim wygladajacy jak kosmita . R12 szukac u lodowkarzy lub na Ukrainie .
Napełenienie czyms nowym to : pojda przewody bo sie kwas solny wytworzy itd . Padnie sprężarka. Kolejność działania :
Napełnienie klimy azotem i jakimś olejem pozwoli sprawdzic szczelnośc.
Odpalenie na sekunde czy sprężarka zaskoczy .
2 przeróbka i wymiana jakiegos filtra takie walcowate okrągłe .
Czyli cała zabawa 500 PlN i kilma działająca
No bo mojej to chyba z 3 lata nikt nie ruszał.
I R12 ze swiecą szukać . Słyszałem że ponoć jakaś firma z Zielonej Góry ma R12 i nabija jak wpadną pieniązki to moze podjade.
_________________
Chrysler Voyager 1990 , 3.0 , Delux Edition - pełen zagadek . Juz zagazowany .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Mariush
*
*


Dołączył: Aug 07, 2007
Posty: 59
Skąd: GłogĂłw

PostWysłany: Pią Sie 10, 2007 17:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i jeszcze jest takie coś co mozna spotkać = kaltmittel R413A - odpowiednik ponoc R12 - ale i tak go nie ma Sad
_________________
Chrysler Voyager 1990 , 3.0 , Delux Edition - pełen zagadek . Juz zagazowany .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Sie 11, 2007 5:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do R12 to ci sie oficjalnie nikt nie przyzna,bo uzywanie tego jest karalne,chyba ze masz dojscia po znajomosci
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Mariush
*
*


Dołączył: Aug 07, 2007
Posty: 59
Skąd: GłogĂłw

PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 14:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wlasnie nie mam Sad i dlatego w przyszlym sezonie zawalcze z klima .
Kasy juz brak a jeszcze zawieszenie do poprawek
_________________
Chrysler Voyager 1990 , 3.0 , Delux Edition - pełen zagadek . Juz zagazowany .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Sie 13, 2007 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I sluszna koncepcja,zawieszenie wazniejsze Laughing ,w naszym "cieplarnianym" klimacie az tak nie jest potrzebna,mozna bez niej zyc
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
stachmiesz
*
*


Dołączył: Aug 18, 2007
Posty: 34
Skąd: Sztum

PostWysłany: Sro Wrz 26, 2007 13:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak moge sprawdzic czym była nabita klima. żadnej etykietki nie znalazłem, zadnej wskazówki. mam znajomego lodówkarza, co by mi zrobił, ale nie wie jaki gaz da a ma ich kilka ?
_________________
VOYAGER 3,3 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 26, 2007 16:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdz co bylo w twoim aucie stoswane fabrycznie np na www.autozone.com
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
stachmiesz
*
*


Dołączył: Aug 18, 2007
Posty: 34
Skąd: Sztum

PostWysłany: Sro Wrz 26, 2007 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fajnie, ale ja anglika ni w ząb. wiesz, prosto od pługa Very Happy
_________________
VOYAGER 3,3 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie Gru 02, 2007 19:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie .
W piątek sprawdzałem klimę w kabinie lakierniczej tak przy 35stopniach c.
klima działa bez zarzutu. żadnych zmian na przewodach gumowych nie widać aby tak dalej .
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 11:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim towncarze klima przestała działać, a właściwie działa coraz słabiej aż zaczęła się wyłączać, jeszcze poprzedniego lata.

pierwszy właściciel w polsce chyba serwisował klime bo z tyłu na szybie była jeszcze naklejka z serwisu klimatyzacji na górczewskiej w-wa, natomiast to mogłobyć nawet 5 lat temu. Więc nie wiem czy napełnił R12 czy zamiennikiem r409a, czy może załadował r134a ?

czy jest jakiś sposób aby to sprawdzić? czy może ktoś doradzić jakiś serwis klimy po prawobrzeżnej części warszawy? wysyłam maile do różnych zakładów ale albo wogóle nie odpisują, albo nie mają zamienników. I czy w takim zakładzie będą wiedzieli ile wlać tego czynika? czy muszę sam lepiej abym się dowiedział?

ps. znalazłem tani serwis r134a jakby ktoś był zainteresowany, za 150zł za sprawdzenie i nabicie klimy. ul. Modlińska 35 opony@autoopony.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 12:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niektóre warsztaty mają urządzenia ,które same dozują ile ma być czynnika i od razu sprawdzają szczelność i dodatkowo jeszcze sprawdzają tą szczelność pod ultrafioletem.Co do napełnianiem czynnikiem np.r134 na przewodach jest korek zaślepczy ,jak odkręcisz korek to pod nim znajduje się wentyl taki jak w kole to oznacza ,że jest to nowy typ i te urządzenia można podlączyć aby naładować klimę czynnikiem r 134.Starego typ jeszcze nie miałem okazji zobaczyć, ale już niedługo.
Very Happy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ktoś mógł zastosoać przejściówkę z r134a na r12, i napełnić r134 mimo że zaworki a aucie są na r12. Więc chyba będzie trzeba wyciągnąć wszystko, może może przedmuchać azotem i napełnić świeżego gazu.


Nie sądze aby automat sam wiedział ile ma nalać, no chyba że ma w sobie bazę ze wszystkimi samochodami na świecie.
Te automaty wyciągają cały gaz i później zadaną ilość wpuszczają, ale trzeba to takiej maszynie powiedzieć ile ma wpuścić. Niektóre ważą to co wyciągneły, wpuszczają spowrotem i dopełniają różnicę, ale trzeba wiedzieć ile tak różnica.

Np w roverach jest tak że inna ilość czynnika jest w modelach na UK, a inna w modelach na europe (kierownica po lewej), związane jest to pewnie z inną długością rurek i przez co pojemnością układu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a najlepiej jakby ktoś poradził kogoś kto nabije mi R12, w wawie lub okolicy. A odnośnie serwisów lodówek, to skąd w takim serwisie by mieli przyłącze do klim samochodowych?

czytałem że w meksyku ludzie napełniają stare klimy propanem, taki jak jest w kuchenkach i do lpg, podobno jest jeszcze wydajniejszy od R12, no i bardzo tani , tak że nawet jak klima nieszczelna to żaden bół napełniać co jakiś czas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BZYKU
*
*


Dołączył: Nov 23, 2007
Posty: 291
Skąd: KOLNIK PLANET EARTH

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 14:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to powiem wam ze w Meksyku to sie normalnie meksyk dzieje... Laughing
_________________
chrysler voyager 2.4 manual z sekwa!SUPERRR!!
A taki ladny!!!AmerykanCki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie zmieniłem czynnik z R12 na R134 już dwa sezony jest OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Maj 10, 2011 19:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No własnie i to mnie boli teraz bo jednemu po zmianie na nowy czynnik śmiga a innemu się przewody rozpuściły. Kurcze i mam wała co wpuścić w klime do mojego PTSa
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 10, 2011 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam 93 i czynnik 134 fabrycznie ... no ale czemu nie chcesz wpuscic r12?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Maj 10, 2011 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek a gdzie go nabijają jak wycofany już ? Na kompresorze chyba powinno być napisane jaki czynnik powinien być nabity ?
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 10, 2011 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

92 na europe bylo r12 ,a od 93 juz 134. jak bylo w usa nie wiem. napewno pisze na wsporniku. niemniej jak pojedziesz do klimiarzy to ci nabija tego co trza. jak nie ci to inni. nie namawiam do przestepstwa ,ale akurat " ekologia " mnie bawi:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 10, 2011 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

freddy napisał:

Nie sądze aby automat sam wiedział ile ma nalać, no chyba że ma w sobie bazę ze wszystkimi samochodami na świecie.


no niestety wie Smile jak ostatnio nabijalem klime visiona na sprzecie boscha to mial normalna baze danych, wybieralo sie samochod, rok i automat juz "wiedzial" Smile co prawda visiona cza bylo recznie wklepywac bo to stary paproch, ale juz 300m z tego co pamietam mial w bazie Smile malo tego - automat mial gniazdo usb do aktualizacji bazy Smile freddy swiat idzie do przodu Smile

>esdarek a gdzie go nabijaj± jak wycofany ju¿ ?Na kompresorze chyba >powinno byæ napisane jaki czynnik powinien byæ nabity ?

w stanach mozna kupic puszki do samodzielnego nabicia...podpinasz taka puche pod klime i juz nabijasz..widzialem zarowno r134 jak i r12..do wyboru do koloru..istna ameryka Smile
jesli nie masz pewnosci co masz zapuszczone w klimie to na kompresorze na 100% jest (powinna byc) tabliczka na ktorej bedzie napisane na jaki czynnik chodzi i na jakim oleju - same wartosci ilosci masz na naklejce pod maska Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Maj 10, 2011 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszystko jasne jest na r134 ufff w takim razie śpie spokojnie.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group